2024-06-10, 11:22
Medlem
Dundersnubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Röstade på V eftersom jag är emot folkmord och apartheid.

Är ingen anhängare av deras politik i övrigt.

Grattis till en bortkastad röst. Vad ska dom göra? Känslostyrd och röstar på en politik du inte vill ha
Citera
2024-06-10, 11:34
Medlem
Roidberts avatar
Röstade själv på Medborgerlig Samling. De fick även min röst i riksdagsvalet 2022.
Citera
2024-06-10, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donjo-es
Varför gick det inte bra för folklistan tror ni?

De startade upp skiten för sent.
Citera
2024-06-10, 11:37
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Jag och majoritet av mina familjemedlemmar röstade SD. Även min tjej rösta på SD. Många kollegor och kompisar rösta SD.
En majoritet av det här forumet röstar väl även på SD.
Tycker det är märkligt att dom får så dåligt med röster.
Citera
2024-06-10, 11:43
Medlem
Dundersnubbens avatar
Röstade på Medborgerlig Samling trots att man visste att de inte skulle in. Enda riktiga högerpartiet i mina ögon.

Anledningen till vänsterns framgång gissar jag att det beror på massmedias ständiga smutskastning på högern och framförallt SD samt alla klimatängsliga ungdomar och hamaskramare som mobiliserat sig.

Resten av EU (förutom Finland) gick till höger i princip. Visar väl ungefär hur efterblivna vi är här uppe. Men svenskarna vill väl ha sämre ekonomi, energi och mer toppstyrning och massinvandring.
Citera
2024-06-10, 12:00
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Jag och majoritet av mina familjemedlemmar röstade SD. Även min tjej rösta på SD. Många kollegor och kompisar rösta SD.
En majoritet av det här forumet röstar väl även på SD.
Tycker det är märkligt att dom får så dåligt med röster.

Bara 50% av röstberättigade röstade. SD-väljare är mest EU-skeptiska och ansåg att EU-valet inte är viktigt. Tycka vad man vill om det.

Jag röstade SD. I mitt valdistrikt fick SD 17,4% och i Riksdagsvalet fick man 26,9%
Citera
2024-06-10, 14:52
Medlem
Akvariumfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Bara 50% av röstberättigade röstade. SD-väljare är mest EU-skeptiska och ansåg att EU-valet inte är viktigt. Tycka vad man vill om det.

Jag röstade SD. I mitt valdistrikt fick SD 17,4% och i Riksdagsvalet fick man 26,9%

Tyvärr är det inte riktigt med sanningen överensstämmande.

Redan när detta inpräntas i form av text beblandar sig EU in och reglerar i skenet av att skydda medborgarna och friheterna. Sedan inmundigar jag eller ni en frukostfralla med kanske en god ost och med skinka och en kopp java, du kan med förtröstan mumsa i dig den med vetskapen att EU:s livsmedelslagstiftning reglerat hur den skapar en effektiv cirkulär ekonomi*på ett delikat smakfullt sätt.

Så här på måndagen tittar kanske de som eventuellt har röstat runt på arbetsplatsen där de ser en mängd finurliga hittepå arbeten som utförs av de dit tvångsläpade ”icke vår tungomål talande” anställda.
Förvissa dig om att EU-bidrag omfördelats fram och tillbaka för att ge en ”långtidsarbetslös person” en ny ärlig chans.

Man kan dock fundera i sammanhanget hurvida det är byråkratins kvarnar och tjänstemän som mest får ånjuta EU:s strategi Europa 2020 och dess eurofrukter.

Alla vi EU-medborgare har fått rätten att semestra eller rent av lyxen att bosätta sig som pensionär i vilket EU-land som helst, bra så.

De av hårt arbete tärda kropparna (som idogt byggt upp vårt välståndsland) på ett just nu semester pensionärspar som sitter och dinglar med benen vid ruinerna i demokratins vagga Akropolis med en EU reglerad glass förstås med sina valkiga händer ser förundrat på resterna av den demokratin som föll, och den krokiga vägen dit ja, den har även vi varit med och gemensamt EU-sponsrat vägen dit fram. Detta lilla projekt har av våra egna politiker möjliggjorts och offrats då på bekostnad av vårt egna inlands och norrländska potthåls infrastruktur.

Skulle de semestrande paret mot all förmodan längta hem går det numera att ringa billigt och hälsa hem, tack vare att EU reglerat så att det inte kostar något extra att använda mobilen i ett annat EU-land.

Vi som snusar har ju haft några nagelbitar år där EU regelmakarna velat stoppa detta missbruk. Detta samtidigt som det pratas om att inte vi skall bygga hinder för nyresenärer i från fjärran land.

Vi skall i mångfaldens tecken även se roat på dessa kvinnliga svartklädda ninjadräktsekiperade varelser som ett pikant trevligt inslag bland våra folkdräkter dansande nu runt stången till den stundande midsommaren.
Citera
2024-06-10, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Du röstar som du har förstånd till. Måste vara en stor sorg för de runt dig.
Nej,jag blev väldigt populär. Skaffa dig ett liv, är du ens myndig?
Citera
2024-06-10, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Vilken äcklig Kommunist!..
Kommunismen tog slut runt 1990.... Är du ens vuxen. Skaffa dig ett liv. Och ta det lugnt med personangrepp en ok? Förresten röstade jag på centern. Och svenska folket är trötta på er parasiter med era snurriga konspirationsteorier.
Citera
2024-06-10, 15:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fuckoffplease
Kommunismen tog slut runt 1990.... Är du ens vuxen. Skaffa dig ett liv. Och ta det lugnt med personangrepp en ok? Förresten röstade jag på centern. Och svenska folket är trötta på er parasiter med era snurriga konspirationsteorier.

Haha, inte bara är du ur naiv, du kör med varenda lilla maktteknik du kan hitta på bara för att man fällde krokben för dig

"Är du ens vuxen!"
"Skaffa dig ett liv!"
"Måste va ett personangrepp!"

Awwww... Stackars liiiiten! Klart som fan att jag "personangreppar" dig när du stolt som en tupp utbrölar ett sammarbeta med kommunister uppe på riksdagsnivå och du kan inte ens se det.
Senast redigerad av vildhane 2024-06-10 kl. 15:35.
Citera
2024-06-10, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Haha, inte bara är du ur naiv, du kör med varenda lilla maktteknik du kan hitta på bara för att man fällde krokben för dig

"Är du ens vuxen!"
"Skaffa dig ett liv!"
"Måste va ett personangrepp!"

Awwww... Stackars liiiiten! Klart som fan att jag "personangreppar" dig när du stolt som en tupp utbrölar ett sammarbeta med kommunister uppe på riksdagsnivå och du kan inte ens se det.
Det finns inga kommunister forsoker jag förklara.Du kan inte bemöta det argumentet eftersom du har noll intelligens precis som resten av erat psykopatiska verklighetsfrånvanda bulkshit.
Citera
2024-06-10, 16:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fuckoffplease
Det finns inga kommunister forsoker jag förklara.Du kan inte bemöta det argumentet eftersom du har noll intelligens precis som resten av erat psykopatiska verklighetsfrånvanda bulkshit.

Det finns det visst det. Men det går inte att hjälpa någon så naiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in