2024-06-17, 06:46
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
För det första är jag hemskt ledsen för din sons bortgång, kan inte tänka mig något värre. Jag var kanske lite väl hård i tonen, ber om ursäkt. Självklart menade du alltid väl för din son, 100% tror jag det.

Menar bara att vården får för mycket skit, oavsett vad det gäller. Jag har haft väldigt mycket hälsoproblem och besökt sjukhus för många gånger för någon i min ålder. Läkarna och sjuksköterskorna kan inte allt, de vet inte allt, de har ingen lite egen chatt eller forum där de snackar om allt inom vård och vaccin och grejer. Vad läkare i stad X vet, kanske inte läkare i stad Y vet, när det kommer till detaljer så att säga.

Jag tror helt enkelt inte alla visste att vaccinet pausats, tror de flesta menade väl. Det är nog en viss brist på kommunikation, visst MEN jag hade varit död själv om jag inte tipsat läkare om vad jag misstänkt och gjort massa research själv. Så man måste försöka hitta svaren själv. Jag säger INTE "skyll dig själv" utan mer att man måste vara mer cynisk och inte lita på andra även om man borde det.

Åter igen, beklagar din förlust

Tack. Vi var betingade att lita på den avdelning som kallade Nicholas till covidvaccinering, eftersom de hade vårdat honom sedan han var bebis. Vi trodde att de hade gjort en individuell bedömning (som BLF hade anmodat dem), men vare sig Nicholas leverläkare eller hjärtläkare var tillfrågade.
Citera
2024-06-17, 06:47
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foretagsspionen
Med tanke på att Farbers andra stora insats inom medicin är att skriva om hur HIV inte orsakar AIDS och hävda att en mamma som låtit sitt barn dö i AIDS eftersom hon inte tror att HIV är ett problem (https://web.archive.org/web/20070313105201/http://www.lacitybeat.com/article.php?id=3887&IssueNum=157) blir det en lite ironisk referens i sammanhanget.

Att IL-1β skulle ha någon roll i sjukdomen är din hypotes. Däremot passar det inte in i vad vi vet om den cytokinens roll i infektionsförloppet och mig veterligen har ingen visat starkt stöd för att någon cytokinstorm kopplad till myokardit skulle leda till endokardit. Det finns inte ens med i listan på vanliga riskfaktorer i de studier jag sett.

Cytokiner kan skada blodkärl även om det inte förekommer en fullskalig cytokinstorm. Cytokinstormar är extrema och ofta livshotande tillstånd där en överdriven frisättning av cytokiner leder till allvarlig vävnadsskada och organsvikt. Men även vid lägre nivåer kan cytokiner bidra till kärlskador och inflammation.

Cytokiner som interleukin-1 (IL-1), interleukin-6 (IL-6), interleukin 1ß (IL-1ß) och tumörnekrosfaktor-alfa (TNF-α) spelar viktiga roller i den inflammatoriska responsen och kan orsaka skador på endotelcellerna som klär insidan av blodkärlen. Detta kan leda till ökad kärlpermeabilitet, aktivering av koagulationssystemet och rekrytering av inflammatoriska celler till kärlväggen, vilket kan bidra till ytterligare skador och inflammation.

Så även om en fullskalig cytokinstorm inte uppstår, kan förhöjda nivåer av proinflammatoriska cytokiner ändå orsaka betydande skada på blodkärlen och bidra till olika sjukdomstillstånd, inklusive kronisk inflammation och autoimmuna sjukdomar.
Citera
2024-06-17, 08:39
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobboSundgren
Cytokiner kan skada blodkärl även om det inte förekommer en fullskalig cytokinstorm. Cytokinstormar är extrema och ofta livshotande tillstånd där en överdriven frisättning av cytokiner leder till allvarlig vävnadsskada och organsvikt. Men även vid lägre nivåer kan cytokiner bidra till kärlskador och inflammation.

Cytokiner som interleukin-1 (IL-1), interleukin-6 (IL-6), interleukin 1ß (IL-1ß) och tumörnekrosfaktor-alfa (TNF-α) spelar viktiga roller i den inflammatoriska responsen och kan orsaka skador på endotelcellerna som klär insidan av blodkärlen. Detta kan leda till ökad kärlpermeabilitet, aktivering av koagulationssystemet och rekrytering av inflammatoriska celler till kärlväggen, vilket kan bidra till ytterligare skador och inflammation.

Så även om en fullskalig cytokinstorm inte uppstår, kan förhöjda nivåer av proinflammatoriska cytokiner ändå orsaka betydande skada på blodkärlen och bidra till olika sjukdomstillstånd, inklusive kronisk inflammation och autoimmuna sjukdomar.
Och det här inflammatoriska tillståndet är något som endast uppstår vid COVID-vaccinering, och därmed utgör den "smoking gun" som "mördade din son", menar du.
Citera
2024-06-17, 08:48
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Och det här inflammatoriska tillståndet är något som endast uppstår vid COVID-vaccinering, och därmed utgör den "smoking gun" som "mördade din son", menar du.

Anledningen till att FHM pausade Modernas covidvaccin för alla födda 1991 och senare var att särskilt detta covidvaccin ökade risken för ett sådant tillstånd, särskilt hos pojkar och unga män, särskilt efter andra dosen. Tillståndet kan vara närmast symtomfritt och bädda för en sådan bakteriell infektion, som drabbade Nicholas hjärta.
Citera
2024-06-17, 13:08
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Anledningen till att FHM pausade Modernas covidvaccin för alla födda 1991 och senare var att särskilt detta covidvaccin ökade risken för ett sådant tillstånd, särskilt hos pojkar och unga män, särskilt efter andra dosen. Tillståndet kan vara närmast symtomfritt och bädda för en sådan bakteriell infektion, som drabbade Nicholas hjärta.
Fast skillnaden är då att en stor majoritet av de fall av t.ex. myokardit som dokumenterats efter vaccination med Moderna uppstår inom 7 dagar. I vissa fall efter 2 veckor och i något enstaka dokumenterat fall efter en månad. I din sons fall uppvisade han de första symptomen efter drygt två månader, om jag fattat saken rätt.

Det är ganska ont om dokumenterade fall där myokardit eller periokardit uppstått så långt som två månader efter vaccination.

Citat:
There is no test or investigation that can establish causality for vaccine-associated myocarditis or pericarditis. These associations are based on a close temporal relationship between vaccine administration and the onset of symptoms, usually defined as within 14 days although ranges of up to a month have been reported in the literature.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1551713622000642?via%3Dihub

Notera att jag inte vill ge mig in i en diskussion avseende en förhöjd risk för myocarditis vid vaccination med Moderna (personligen menar jag att man skulle stoppat Moderna för män betydligt tidigare), men det är extremt långt från att diskutera ett enskilt extremfall ur ett vetenskapligt perspektiv till att som du publicera videor där du går runt och spekulerar om "brott mot mänskligheten", "alliansen mellan storfinansen och staterna" samtidigt som du refererar till fuskande och ljugande konspirationsteoretiker med beskrivningen "eminenta läkare och forskare" och generellt använder beskrivningar som "mord".

Det är ingen som mördat din son, och det är inget "brott mot mäsnkligheten som utspelar sig framför våra ögon", däremot är det en hel bunt med människor som gjort allt de kunnat för att hjälpa honom.
Citera
2024-06-17, 13:16
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Fast skillnaden är då att en stor majoritet av de fall av t.ex. myokardit som dokumenterats efter vaccination med Moderna uppstår inom 7 dagar. I vissa fall efter 2 veckor och i något enstaka dokumenterat fall efter en månad. I din sons fall uppvisade han de första symptomen efter drygt två månader, om jag fattat saken rätt.

Det är ganska ont om dokumenterade fall där myokardit eller periokardit uppstått så långt som två månader efter vaccination.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1551713622000642?via%3Dihub

Notera att jag inte vill ge mig in i en diskussion avseende en förhöjd risk för myocarditis vid vaccination med Moderna (personligen menar jag att man skulle stoppat Moderna för män betydligt tidigare), men det är extremt långt från att diskutera ett enskilt extremfall ur ett vetenskapligt perspektiv till att som du publicera videor där du går runt och spekulerar om "brott mot mänskligheten", "alliansen mellan storfinansen och staterna" samtidigt som du refererar till fuskande och ljugande konspirationsteoretiker med beskrivningen "eminenta läkare och forskare" och generellt använder beskrivningar som "mord".

Det är ingen som mördat din son, och det är inget "brott mot mäsnkligheten som utspelar sig framför våra ögon", däremot är det en hel bunt med människor som gjort allt de kunnat för att hjälpa honom.

Som jag har hänvisat till många gånger här anser vi att han fick en oupptäckt inflammation, som bäddade för en bakteriell infektion.
Citera
2024-06-17, 14:11
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Som jag har hänvisat till många gånger här anser vi att han fick en oupptäckt inflammation, som bäddade för en bakteriell infektion.
Hur många gånger månaderna innan och efter vaccinationstillfället testades han för andra typer av infektioner?
Citera
2024-06-17, 15:25
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Hur många gånger månaderna innan och efter vaccinationstillfället testades han för andra typer av infektioner?

Det börjar gå på repeat här. Vad jag vill delge i detta läge, har jag delgett i denna tråd. Ha det bra allihop.
Citera
2024-06-19, 23:49
Medlem
Citat:
Det börjar gå på repeat här. Vad jag vill delge i detta läge, har jag delgett i denna tråd. Ha det bra allihop.
Bobbo... vet du om de hade som rutin att aspirera innan de injicerade? Aspirering är tydligen av yttersta vikt för att säkerställa att "vaccinet" inte sprutas rakt in i blodomloppet vilket skulle kunna öka risken för biverkningar i hjärt kärlsystemet dramatiskt.

Har läst om det ett flertal gånger. John Campbell gjorde t.ex. en video om det redan 2021 medan han fortfarande var "pro-vaxxer".

https://www.youtube.com/watch?v=D6hUoosMOuU
"Need for vaccine aspiration confirmed, why is this not being done"
Citera
2024-06-22, 08:20
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Bobbo... vet du om de hade som rutin att aspirera innan de injicerade? Aspirering är tydligen av yttersta vikt för att säkerställa att "vaccinet" inte sprutas rakt in i blodomloppet vilket skulle kunna öka risken för biverkningar i hjärt kärlsystemet dramatiskt.

Har läst om det ett flertal gånger. John Campbell gjorde t.ex. en video om det redan 2021 medan han fortfarande var "pro-vaxxer".

https://www.youtube.com/watch?v=D6hUoosMOuU
"Need for vaccine aspiration confirmed, why is this not being done"

En Facebook-vän upplyste mig om detta. Jag har inte frågat om de aspirerade. Det är definitivt något som vi kan ta med som fråga i en rättegång.
Citera
2024-06-22, 10:17
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
En Facebook-vän upplyste mig om detta. Jag har inte frågat om de aspirerade. Det är definitivt något som vi kan ta med som fråga i en rättegång.
Du menar att ni skall dra saken till rättegång och där bedriva någon form av en utredning för att försöka hitta någon form av orsak till att din son dog?

Hittills har det låtit på dig som att ni driver tesen att det var "den globala elitens maktstruktur" som mördade din son genom att avsiktligen spruta i honom vaccin som del i ett "brott mot mänskligheten"?

Men nu menar du således att ni inte vet om det var "ett brott mot mänskligheten", och att ni i rättegången skall försöka ta reda på om det i själva verket kunde vara någon annans fel (i detta fallet en vårdskada pga fel vid administration av vaccin)?
Citera
2024-06-22, 11:38
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Du menar att ni skall dra saken till rättegång och där bedriva någon form av en utredning för att försöka hitta någon form av orsak till att din son dog?

Hittills har det låtit på dig som att ni driver tesen att det var "den globala elitens maktstruktur" som mördade din son genom att avsiktligen spruta i honom vaccin som del i ett "brott mot mänskligheten"?

Men nu menar du således att ni inte vet om det var "ett brott mot mänskligheten", och att ni i rättegången skall försöka ta reda på om det i själva verket kunde vara någon annans fel (i detta fallet en vårdskada pga fel vid administration av vaccin)?

Det är bara du här som har svårt att förstå att jag kan bedriva en samhällskritik - och en rättsprocess parallellt.

Vad gäller rättsprocessen, så är det åklagaren som bestämmer om det ska bli åtal. De som vi har anmält är personer inom vården. Det går inte att anmäla ett sjukhus. Det som åklagaren utreder är vållande av annans död.

Vi har nyligen lämnat en medicinsk utvärdering till polisen.

Mest troligt kommer inte polisen att utreda huruvida det fanns ekonomiska incitament, tystnadskultur, iskall forskningsiver eller politiska påtryckningar bakom att dessa personer i vården ignorerade Nicholas och hans föräldrars rätt till information om skadliga biverkningar.

Men det hindrar inte mig att intressera mig för de incitamenten. Om du älskar centralmakter och samverkan mellan stat och kapital för mycket, för att inte kunna ta till dig mina resultat, så är det ditt problem.

Det är illa i sig att Nicholas fick Modernas covidvaccin, det tycks du vara överens med mig om.

Att du inte tror att Nicholas kan ha fått en oupptäckt hjärtinflammation som bäddade för en bakteriell infektion i hjärtat med sepsis som följd, är helt irrelevant - eftersom inte du kommer att vittna för någon sida i en eventuell rättegång.

Och om du exempelvis inte tycker att det finns något att konfrontera Dr Anthony Fauci med, är det också helt irrelevant - för de som är betydligt mer insatta än du tycker att det finns det och har nyligen förhört honom under 10 timmar i den amerikanska kongressen:

House of Republicans, en del av den amerikanska kongressen, grillade Fauci i 10 timmar om varför sådana saker som varför han försökte trycka undan teorin om en labbläcka i Wuhan som pandemins källa - och varför han förnekade att han kände till den amerikanska finansieringen av virusmixtrandet där. Se allt här:

https://www.youtube.com/live/E_CwcjE1PY4?si=T4Dwik-hwLHY_Q2H
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in