2024-06-07, 19:37
Medlem
Jag har fått utskrivet quetapin pga grava sömnsvårigheter. Har troligtvis adhd och en hjärna som aldrig stänger av.

Jag har tidigare testat Atarax, melatonin, Propavan, Lergigan och Mirtazapin. Inget av dessa funkar för fem öre.

Har även testat zopiklon och den funkar faktiskt men eftersom jag är rädd för beroende så har jag fått quetapin.

Är det någon med grava sömnsvårigheter som upplever att quetapin fungerar? Är lite rädd att ta den och få någon obehaglig biverkning. Tex när jag tog propavan fick jag fruktansvärda myrkrypningar, sov inte ett dugg.

Tack på förhand
Senast redigerad av Tackohei 2024-06-07 kl. 19:45.
Citera
2024-06-07, 19:40
Medlem
Har du psykos - ta den.
Har du inte psykos - ta den inte.
Den är betydligt mer skadlig än zopiklon och bör inte ätas av någon som inte lider av psykoser.
Citera
2024-06-07, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tackohei
Jag har fått utskrivet quetapin pga grava sömnsvårigheter. Har troligtvis adhd och en hjärna som aldrig stänger av.

Jag har tidigare testat Atarax, melatonin, Propavan, Lergigan och Mirtazapin. Inget av dessa funkar för fem öre.

Har även testat zopiklon och den funkar faktiskt men eftersom jag är rädd för beroende så har jag fått quetapin.

Är det någon med grava sömnsvårigheter som upplever att quetapin fungerar? Är lite rädd att ta den och få någon obehaglig biverkning. Tex när jag tog propaganda fick jag fruktansvärda myrkrypningar, sov inte ett dugg.

Tack på förhand
Det funkar jättebra med quetapin. Lite obehagskänsla av att vilja röra på sig hela tiden men den känslan går över efter en liten stund.
Citera
2024-06-07, 19:42
Avslutad
Tycker inte jag får några biverkningar av quetiapin alls, tar två 25 mg. Om jag tar fler än så kan jag ibland vara omtöcknad och trött när jag vaknar men inte värre än mirtazapin.
Citera
2024-06-07, 19:45
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Har du psykos - ta den.
Den är betydligt mer skadlig än zopiklon och bör inte ätas av någon som inte lider av psykoser.
Utveckla gärna, känner folk som tar den pga sömnproblem enbart...
Citera
2024-06-07, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Har du psykos - ta den.

Hur är den skadlig menar du?

Jag är rädd att få psykos pga sömnbristen
Citera
2024-06-07, 19:48
Medlem
Funkar fint för mig, men kam bli lite trög på morgon om jag tar dem för sent eller fler än två (25mg). Tar dem med 2 st melatonin 4 mg.
Citera
2024-06-07, 19:51
Medlem
Citat:
Hur är den skadlig menar du?

Jag är rädd att få psykos pga sömnbristen

Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Utveckla gärna, känner folk som tar den pga sömnproblem enbart...

Den har extremt mycket biverkningar och sliter väldigt hårt på kroppen. Den sliter på på alla organen, leder ofta till diabetes, ökar risken för tandskador rejält, benskörhet och man gär ofta upp i vikt rejält och får alla risker som fetma ger.
Citera
2024-06-07, 19:51
Medlem
Ravenboxs avatar
Den typen av preparat rekommenderas ej.
Pskofarmaka - Undvik

Börja styrketräna, se till att få ordentlig med sömn genom sundare rutiner. Simple as that.
Det är inte så komplicerat att må bra.
Citera
2024-06-07, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trotsaldern
Funkar fint för mig, men kam bli lite trög på morgon om jag tar dem för sent eller fler än två (25mg). Tar dem med 2 st melatonin 4 mg.

Vet du ifall man kan blanda de med atarax?
Citera
2024-06-07, 20:42
Medlem
.
Citera
2024-06-07, 20:43
Medlem
Citat:
Vet du ifall man kan blanda de med atarax?

Nej jag har ingen aning, men atarax är väll en rätt mild medicin?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in