2024-06-07, 01:09
Avslutad
Hej. Tänkte kolla med er hur ni tycker att adhd medicin tex elvanse , attentin m.m fungerar för er när ni styrketränar?

Jag själv upplever sämre kontakt med musklerna och blir mer ”stressad” under passen. Och känns jag inte får ut det bästa av passet och även orkar mindre.
Har ni några tips på få ut mer av träningen med adhd medicin?

När jag kör Cardio fungerar det perfekt.
Citera
2024-06-07, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karismas
Hej. Tänkte kolla med er hur ni tycker att adhd medicin tex elvanse , attentin m.m fungerar för er när ni styrketränar?

Jag själv upplever sämre kontakt med musklerna och blir mer ”stressad” under passen. Och känns jag inte får ut det bästa av passet och även orkar mindre.
Har ni några tips på få ut mer av träningen med adhd medicin?

När jag kör Cardio fungerar det perfekt.
Adhd finns inte. Bara tramsigt hittepå.
Citera
2024-06-07, 10:35
Medlem
Träningen är exakt som innan för mig.

Men rent spontant tänker jag att det har med pulsen att göra, kan du kolla upp det?

Kan även bero på om du är ny insatt, har för hög dos m.m. Men anser inte att man ska känna sig mer stressad av behandlingen. Hur är det för övrigt med stresshantering, sömn och kost?
Citera
2024-06-07, 12:30
Medlem
Det kan vara biverkningar av medicinen, då den kan orsaka stressrelaterade symtom med bland annat hjärtklappning. En märklig medicinering för ADHD-patienter, ibland kan biverkningarna bara göra det ännu värre.
Senast redigerad av Newton555 2024-06-07 kl. 12:32.
Citera
2024-06-07, 18:09
Medlem
ADHD medicin är ett stort + vid träning. känner mig avslappnad och klar i skallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in