2024-06-06, 22:01
Medlem
Masken39s avatar
Är så att jag är intresserad av en tjej på jobbet. Vi har pratat vid några enstaka tillfällen, samt haft väldigt bra ögonkontakt på kontoret. Dessvärre senaste gångerna hon har försökt ta kontakt med mig har jag undvikit henne pga. att jag blivit stressad. Detta då jag har haft mycket privat och det bara snurrat i huvudet (måste ha fokus på rätt saker).

Nu har det löst sig privat men tänker att tjejen i frågan måste tänka att jag verkar totalt ointresserad, hjärndöd eller socialt handikappad då jag bara sagt "Hej" och sen gått vidare.
Min fråga är tror ni jag har någon chans att rädd upp detta? Det har pågått i två månader, känns som man bara har några få tillfällen ibland i början med tjejer tyvärr...
Citera
2024-06-06, 22:02
Medlem
MarcusDahlmans avatar
Fråga om hon lust ta en bärs? Säger hon nej inte intresserad, säger hon ja intresserad.
Citera
2024-06-06, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masken39
Är så att jag är intresserad av en tjej på jobbet. Vi har pratat vid några enstaka tillfällen, samt haft väldigt bra ögonkontakt på kontoret. Dessvärre senaste gångerna hon har försökt ta kontakt med mig har jag undvikit henne pga. att jag blivit stressad. Detta då jag har haft mycket privat och det bara snurrat i huvudet (måste ha fokus på rätt saker).

Nu har det löst sig privat men tänker att tjejen i frågan måste tänka att jag verkar totalt ointresserad, hjärndöd eller socialt handikappad då jag bara sagt "Hej" och sen gått vidare.
Min fråga är tror ni jag har någon chans att rädd upp detta? Det har pågått i två månader, känns som man bara har några få tillfällen ibland i början med tjejer tyvärr...

Rädda vadå? Ni har ju haft noll ihop, bara dina fantasier inuti ditt huvud.

Vet du inte hur man raggar en tjej????

Känner du för övrigt till ordspråket Skit inte där du äter?
Citera
2024-06-06, 22:08
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masken39

Ditt värde ökar paradoxalt nog ju fler gånger du ignorerar hennes kontaktförsök, till en gräns förstås, men just nu står du högt i kurs.

Om du klarar av att vara normalt manlig kan du enkelt gå fram till henne och bjuda ut henne på en öl eller en bit mat, etc.
Citera
2024-06-06, 22:15
Medlem
Jag tror sällan mer än 2 chanser. Sedan är du körd. Det intressanta är det omvända, när kvinnor jagar män. Vet män som haft psychofruntimmer efter sig i flera år, stalkers, men som ändå en dag tycker att efter kanske 3 år där hon betett sig helt sinnessjukt och jagat honom så är det nog helt ok att sätta på henne spontant en gång och sedan blir stalkingen givetvis ännu värre. Så med oss kan vi säga nej 100 ggr men sedan ändra oss.
Citera
2024-06-06, 22:33
Medlem
Man kan väl vara social på jobbet och prata lite om väder en snabbis även om man har privata problem? Annars är det väl bara att surra på, men kom ihåg att många inte tycker det är lämpligt med relationer med arbetskamrater
Citera
2024-06-06, 23:36
Medlem
Enligt en studie från Oslos universitet visar det sig att män har exakt 28 chanser med en kvinna.
Citera
2024-06-07, 17:56
Medlem
Masken39s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Man kan väl vara social på jobbet och prata lite om väder en snabbis även om man har privata problem? Annars är det väl bara att surra på, men kom ihåg att många inte tycker det är lämpligt med relationer med arbetskamrater

Jag är social med mina kollegor, men just när hon kommer börjar tänka för mycket och blir stressad haha så hon lär märka att jag gillar henne eller så tycker hon bara jag är skum. 💀
Citera
2024-06-09, 22:26
Medlem
Många kvinnor har bråttom med att man snabbt ska ta lagom steg framåt, så det är omöjligt att säga om det är för sent eller ej. Det är nog aldrig fel att försöka, om du nu är intresserad. Och så länge du inte får ett klart avvisande, ett nej eller liknande, så kan det ju finnas en chans.

Att du, eller någon annan, bara säger hej, eller t.om.m glömmer säga det, behöver inte bero på totalt ointresse, socialt handikappad. Kan bero på en massa olika grejer. Trötthet, stress, dålig uppmärksamhet, fokus på något annat, exempelvis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in