2024-06-08, 16:46
Medlem
En teori är att Mosley hade något hemligt ärende till öknen. Exempelvis att han hade stämt träff med någon på en viss avskild plats
Då ville han ju inte ha telefonen med sig.
Men det förutsätter ju bland annat att han måste ha god lokalkännedom
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kanske ville han ändå ha en mobilfri dag på stranden med frun och vännerna. Läste någonstans att han blivit häcklad på sociala medier dagarna innan, vilket ju skulle kunna ha varit en bidragande orsak att lämna mobilen och slippa läsa en massa nedtryckande inlägg. Personligen hade jag också kunnat lämna min mobil på hotellet/semesterhuset om jag velat ha en lugn dag utan digitalt surr, särskilt efter att ha jobbat hårt och intensivt i en längre period, såsom MM verkar ha gjort.
Samma här, dels glömmer jag telefonen extremt ofta men behöver gå hem och hämta den då jag behöver den för bussbiljett och kreditkort. Annars hade jag nog struntat i det flera av gångerna.

Det finns idag mycket forskning och rapporter om dopaminkickarna man får av att bland annat alltid vara uppkopplad och effekten det har på hjärnan.
Det rekommenderas till och med en slags detox där man undviker telefon, dator och streaming tjänster.

När jag har semester och även ledig på helgerna lägger jag ifrån mig telefonen schemalagt för att hjärnan ska få återhämta dig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har varit inne på att något läkemedelsbolag vill tysta honom.

Men efter att ha hört att han gick med raska steg mot busshållplatsen, vilket verifieras av övervakningskameror, tror jag han fick upp farten för att träffa någon afrikansk prostituerad.

Karln är bara 67 år gammal så man får ha förståelse att han vill uppleva något exotiskt.

Men det har hänt något. Han kanske vägrade att swisha över pengar och gänget blev härskna på honom. Eller kanske fungerade inte Nordea-appen, ja men OK han hade glömt mobiltelefonen, han hade för lite kontanter.

Allt är så mystiskt. Det är riktigt skumt. Jag tror hans fru vet mer om saken. Detta är lika skumt som den där engelska tösen försvann när föräldrarna var på krogen. Har glömt vad tjejen hette.

.. wait, what?
Citera
2024-06-08, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBenes
När jag har semester och även ledig på helgerna lägger jag ifrån mig telefonen schemalagt för att hjärnan ska få återhämta dig
Min telefon envisas med att ringas och det är alltid nån i andra ändan som vill nåt. Kanske är inte era sådana, men min får gärna stanna utan mig av och till. Mest till, faktiskt.
Citera
2024-06-08, 16:48
Medlem
Lonnrots avatar
”Troubling questions remain,’ says Symi mayor
Eleftherios Papakaloudoukas, the longstanding mayor of Symi, said many troubling questions remained about Dr Mosley’s movement on the day he disappeared.

“We know he came through Pedi and then walked onwards towards Agia Marina, it is about two miles and a harder walk than from St Nicholas,” he said. “If he did try and walk that way to Symi then that is a big mistake.”

Mr Papakaloudoukas added: “There are also many troubling questions here. Why did he leave the beach and his wife and friends?

“Why did he not take his telephone ? From the CCTV footage it’s also clear he didn’t stop for a drink in Pedi or take a rest.

“He seemed to be walking very determinedly, surely it would have been better to stop and have a coffee or some water but no he decided to carry on.””

https://www.telegraph.co.uk/world-news/2024/06/08/michael-mosleys-wife-vows-she-wont-lose-hope-after-unbearab/
Citera
2024-06-08, 16:49
Medlem
Glömde han mobilen på stranden eller hemma ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PleaseIgnore
Min telefon envisas med att ringas och det är alltid nån i andra ändan som vill nåt. Kanske är inte era sådana, men min får gärna stanna utan mig av och till. Mest till, faktiskt.
Ja det är skönt ibland.och så kände nog han ochså..
Citera
Medlem
Silverglitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
ja i så fall var det självmord för ingen skulle bege sig ut på en sådan tur den tidpunkten utan vatten och mobil i den hettan och terrängen med avsikt att bara promenera. Men hur kunde frugan tillåta att han skulle gå det är märkligt ?
Frugan kanske avrådde honom från att promenera men han är ju en vuxen människa och insisterade.
Citera
2024-06-08, 16:50
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja i dagens läge så ger man sig inte gärna ut på några äventyrlighet utan mobiltelefon.
Så det känns ganska troligt att han försvann avsiktligt alltså suicid.

Fast ursäkta denna hårda sanning.

Gubbar på 67 år tar alltför ofta tokiga felbeslut och gör dumma saker av ren envishet.

Det är som att de accepterar att kroppen synen, hörseln mm åldras och tappar i excellent funktion - men de är helt övertygade om att de fortfarande har ett exceptionellt gott omdöme och att de själva därför fattar de bästa besluten. De tror att deras omdöme inte alls har åldrats…..
( Det kanske gäller envisa gummor också.)

Att ge sig ut på prommenad när solen står i zenit, temperaturen klättrar mot 40 grader och ensam promenera genom ett stenigt landskap utan minsta träd till skugga - utan telefon eller com-radio som en blek 67-årig britt utan vatten - är stenkorkad.
Vare sig han är läkare eller ej.
Citera
2024-06-08, 16:51
Medlem
Liberty75s avatar
Han ska haft en karta med sig med rutten inritad. Antagligen var det den han visade för paret vid busshållplatsen för att fråga var rutten började.

Tror inte på självmord. Han ska ha påbörjat promenaden från Saint Nicolaus men vänt tillbaka för att hämta paraplyet. Inte bryr man sig om sånt om man tänker ta livet av sig?

Olycka eller så har nån hämtat upp honom med båt vid Agia Marina längst ut på udden. Han ”glömde mobilen” på vilje för att inte bli hittad.
Citera
2024-06-08, 16:53
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Intressant. Han var inte läkare då?
Påminner lite om en doktor som är sjuksköterska. (Finns sådana faktiskt, lite ovanligt, "dr Karlsson, sjuksköterska".
Ja, doktor är en akademisk titel och ingen yrkestitel. Lite som man kan vara magister utan att vara lärare.
Citera
2024-06-08, 16:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Fast ursäkta denna hårda sanning.

Gubbar på 67 år tar alltför ofta tokiga felbeslut och gör dumma saker av ren envishet.

Det är som att de accepterar att kroppen synen, hörseln mm åldras och tappar i excellent funktion - men de är helt övertygade om att de fortfarande har ett exceptionellt gott omdöme och att de själva därför fattar de bästa besluten. De tror att deras omdöme inte alls har åldrats…..
( Det kanske gäller envisa gummor också.)

Att ge sig ut på prommenad när solen står i zenit, temperaturen klättrar mot 40 grader och ensam promenera genom ett stenigt landskap utan minsta träd till skugga - utan telefon eller com-radio som en blek 67-årig britt utan vatten - är stenkorkad.
Vare sig han är läkare eller ej
.

Apropå skugga, han hade ett paraply, bara noterar.

Vad gäller mobiltelefon vet vi inte om han hade den med sig eller inte, polisen har inte sagt något om att saken är tekniskt utredd.

Om Michael hade vätska i ryggsäcken vet vi inte heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in