2024-06-08, 23:48
Medlem
gratrunkarns avatar
tycker det är konstig får de i verkligen göra så? är i inte ryss de som ska attakera då de bestämt att det är i krig?
Citera
2024-06-09, 04:33
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Ja, nog tycker jag att vi skall sluta köpa kärnbränsle av en nation vi fördömer och i praktiken för krig mot. Går det inte att få tag i kärnbränsle som inte är ryskt?

EDIT: Nej, så pass human är jag att jag tycker de kan få handla läkemedel. Det är ju inget som göder deras krigskassa, men att köpa saker av dem tycker jag verkar dumt. I synnerhet kärnbränsle.

Du tycker vi ska sluta att köpa kärnbränsle av Ryssland och fortsätta leverera läkemedel till dem?
Ryssland 'fördömer' oss. Varför slutar de inte att köpa läkemedel? Det borde Ryssland kunna tillverka själv. Eller?
Varför slutar inte Ryssland istället att leverera kärnbränsle? Det hade varit ett hårt slag mot väst (kortsiktigt). Men Putin är väl human........
Senast redigerad av Drooid 2024-06-09 kl. 04:53. Anledning: stavfel
Citera
2024-06-09, 06:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Grejen är att jag inte för ett ögonblick tror att Kreml haft för avsikt att avancera längre än in i Ukraina.
Jag tycker att det är förfärligt att civila dör, vilken nationalitet de än har, men den ukrainska statsapparaten och regimen som styr har jag inte ett dugg till övers för.
Det är faktiskt ett av världens mest korrupta länder, och nu ivras det för ett ukrainskt EU-medlemskap. Det är ju befängt.

Man kan tro vad man vill om Rysslands avsikter, men det är ju en fråga där man gärna tar det säkra före det osäkra. Det behövs inga ’bevis’ på att Ryssland vill ha mer.

Helt plötsligt börjar Ryssland bedrivs ett brutalt erövringskrig i Europa. Det såg man inte komma. Hur skulle man kunna vara säker på att det stoppar där?
Citera
2024-06-09, 08:06
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Att ha förståelse för hur saker o ting utvecklar sig är inte samma sak som att man vill flytta och bo i något annat land. Att jag inte gillar utvecklingen mot ett storkrig betyder inte att jag vill byta land.
Tycker du det är en bra utveckling det som sker nu?

Det finns inget som kan försvara Rysslands anfall mot Ukraina, det finns inte ens nyanser att diskutera. Jag ser ju i dina inlägg att du letar alla möjliga vägar för att kunna försvara Ryssland och att du har förståelse varför de startade ett vansinnigt krig.

Sedan avslutar du inläggen med att du vill ha fred. Du ser inte hur knäppt det ser ut?
Citera
2024-06-09, 08:35
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Och de upprätthåller detta trots att de får se vapensystem som de verkligen behöver levereras, för att sedan försvinna franför ögonen på dem. Troligen ivägsålda av korrupta befäl.
Jag undrar också vilka belägg du har för ovanstående?

Även vilka vapensystem det är som säljs vidare som du påstår?
Citera
2024-06-09, 08:48
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Grejen är att jag inte för ett ögonblick tror att Kreml haft för avsikt att avancera längre än in i Ukraina.
Jag tycker att det är förfärligt att civila dör, vilken nationalitet de än har, men den ukrainska statsapparaten och regimen som styr har jag inte ett dugg till övers för.
Det är faktiskt ett av världens mest korrupta länder, och nu ivras det för ett ukrainskt EU-medlemskap. Det är ju befängt.

Ryssland inledde en vansinnig attack mot Ukraina, du tycker det är förfärligt med att civila dör men allt ditt fokus ligger på att förklara varför Ukraina är korrupt och försvara Ryssland.

EU-medlemskapet är befängt men inte Rysslands krig?
Citera
2024-06-09, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Exakt, han har sagt att han ska bomba Moskva och Peking, hoppas det sker när han vinner, USA vinner...

Kan du länka till det uttalandet?
Citera
2024-06-09, 08:59
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Men den ryska statsapparaten och regimen är väl ganska najs? Den har du väl något till övers för?
Citera
2024-06-09, 09:09
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJewelInTheSea
Kan du länka till det uttalandet?
Källorna är från en privat välgörenhetsevenemang så det finns inte på film eller är ett officiellt uttalande.

Dock hade han en konversation med sin vän John Daly strax efter invasionens start att han skulle bombat Moskva och Peking om invasionen hade skett när han var president. Det uttalandet finns på film.
https://www.youtube.com/watch?v=1o5FKR_xH1o
Citera
2024-06-09, 09:43
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag undrar också vilka belägg du har för ovanstående?

Även vilka vapensystem det är som säljs vidare som du påstår?

Det finns absolut inga belägg för det där. Det är bara Kremls desperata lögner för att få opinionen i väst att motsätta sig vapenleveranserna.

Det gulliga med den här typen av lögner är att Kreml utmålar Ukraina för att vara exakt likadant som Ryzzland självt är. Förljuget, korrupt, despotiskt, fattigt, opålitligt, svindlar till sig pengar som försvinner etc.
Visst. Sånt förekommer, men långt ifrån hur vidrigt och motbjudande självaste hormoder Ryssland är. Att det finns sådana element i Ukraina är ju självklart därför att det finns rysk kultur, ryskt beteende och rysk mentalitet rotat i Ukraina. Där Ryssland dragit fram har det alltid smittat och förpestat nationer med grov äktryskt förruttnelse.
Citera
2024-06-09, 09:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hickoryyy
Nytt D-dagen?

Du är ju tappad. Vet du ens vad du pratar om?
Titta här https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Ftv.aftonbladet.se%2Fvide o%2F370673
Visst vet jag -----------> ett krig som Nato hjälper Ukraina med.
Jag har sagt det förut , Ukraina kommer ta halva Ryssland .. Ukraina utvidgas och flyttar den ryska gränsen jäms med mongoliet..
Citera
2024-06-09, 10:00
Medlem
ForumApaches avatar
(FB) Rysk markoffensiv mot Charkiv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in