2024-06-05, 12:44
Medlem
aina08s avatar
Jag har fått en massa bilder från en fotograf från bröllop.
Vissa är vanliga IMG-filer men även AAE filer som jag inte kan öppna.
Är det bara informationsfiler från en iPhone som man kan kasta eller är det också bilder som jag bara inte lyckas öppna då jag inte har en Apple-produkt?
Citera
2024-06-05, 13:04
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Jag har fått en massa bilder från en fotograf från bröllop.
Vissa är vanliga IMG-filer men även AAE filer som jag inte kan öppna.
Är det bara informationsfiler från en iPhone som man kan kasta eller är det också bilder som jag bara inte lyckas öppna då jag inte har en Apple-produkt?

AAE-filer finns i iOS och sparar information avseende ändringar som gjorts i bildfiler. AAE-filer gör det möjligt att vid behov återskapa originalfilen.
Citera
2024-06-05, 13:13
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
AAE-filer finns i iOS och sparar information avseende ändringar som gjorts i bildfiler. AAE-filer gör det möjligt att vid behov återskapa originalfilen.
Men när jag ska bränna över alla bilder på en skiva för att spara, behöver jag då AAE-filerna eller kan jag bara kasta dom?
Har aldrig ägt en apple-produkt i hela mitt liv och lär inte göra det heller.
För det krävs väl för att ha nytta av dom, eller?

Edit. Det är 299 AAE-filer
Senast redigerad av aina08 2024-06-05 kl. 13:16.
Citera
2024-06-05, 13:19
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Men när jag ska bränna över alla bilder på en skiva för att spara, behöver jag då AAE-filerna eller kan jag bara kasta dom?
Har aldrig ägt en apple-produkt i hela mitt liv och lär inte göra det heller.
För det krävs väl för att ha nytta av dom, eller?

Edit. Det är 299 AAE-filer

Det är bara att radera dem.

AAE-filer kan bara öppnas och läsas av Apples Photoapp och är värdelösa utanför Apples plattformar.
Citera
2024-06-05, 13:21
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är bara att radera dem.

AAE-filer kan bara öppnas och läsas av Apples Photoapp och är värdelösa utanför Apples plattformar.
Tack!
Just därför jag aldrig velat ha en apple-produkt, att deras grejer inte funkar ihop med andra
Citera
2024-06-05, 15:48
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Skithaal
Utan att veta så gissar jag att man kan använda en sökmotor internet och söka upp information om detta. Det lär vara en väldigt vanlig fråga som inte borde postas här. Ett tips är att söka på en sk. "website" som konverterar AAE-filer till något annat skitformat. Använd en sökmotor internet för att hitta information om detta. Google är en ganska etablerad sökmotor internet t.ex.
Säger Mr Skithål... jag fick ju svar och nu finns det att hitta om man använder google.
Så jag har gjort någon annan med liknande funderingar en tjänst.
Citera
2024-06-05, 15:52
Medlem
Mr.Skithaals avatar
Citat:
Säger Mr Skithål... jag fick ju svar och nu finns det att hitta om man använder google.
Så jag har gjort någon annan med liknande funderingar en tjänst.
Jaha. Du tänker så. Verkligen jätte bra. Ju mer information det finns där ute på nätet desto mer korrekt information får man!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in