2024-06-05, 12:14
Medlem
Vad vet vi?

Citat:
Polis, räddningstjänst och ambulans har larmats till Sten Sturegatan i centrala Göteborg efter en olycka under studentfirandet.

– Ett räcke på ett studentflak har gett vika. Vi är där och assisterar vården, säger Mats Gränsmark, ledningsbefäl på räddningstjänsten.

Aftonbladet
Senast redigerad av Bekannelse 2024-06-05 kl. 12:26.
Citera
2024-06-05, 12:20
Medlem
Borde väl vara ett ganska högt fall så man får ju hoppas att det endast är lindriga skador, men det känns inte som det
Citera
2024-06-05, 12:24
Medlem
Tydligen ett räcke som gett vika, så flera har ramlat ner från flaket. Enligt P4 Göteborg.
Citera
2024-06-05, 12:41
Medlem
Ofta är det tyvärr vid olyckor att det är värre än första rapporten, så när den säger flera skadade så känns det inte helt bra. Hoppas att det bara är lindriga skador.
Citera
2024-06-05, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fannybananny94
Tydligen ett räcke som gett vika, så flera har ramlat ner från flaket. Enligt P4 Göteborg.

Såg det har ändrat nu
Citera
2024-06-05, 12:43
Medlem
Lägg ner dom förbannade studentflaken nu, det är förlegat. Fan, dom kan väl åka runt i bilar och vinka lite och sen åka hem och kröka
Citera
2024-06-05, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Ofta är det tyvärr vid olyckor att det är värre än första rapporten, så när den säger flera skadade så känns det inte helt bra. Hoppas att det bara är lindriga skador.

Ingen borde väl ha hamnat under lastbilen tycker jag, men klart det kan bli rejäla skador ändå. Men vi får hoppas att det stannar vid skador. Borde det tycker jag.
Citera
2024-06-05, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Ingen borde väl ha hamnat under lastbilen tycker jag, men klart det kan bli rejäla skador ändå. Men vi får hoppas att det stannar vid skador. Borde det tycker jag.

Tror också att det ska till rejäl otur om det inte ska stanna vid skador.
Citera
2024-06-05, 13:05
Medlem
När personer faller pga att ett räcke ger vika, så kommer deras kroppar i 'rotation' så att fallet blir sk huvudstupa (vilket ökar risken för t.ex huvudskador)

Om vi befarar att överbelastningen skedde pga g-kraften i samband med en sväng (gathörn?) så blir personerna dessutom utkastade från flaket med huvudet först...
Citera
2024-06-05, 13:09
Medlem
Om man nu har riktiga lastbilsflak (och chaufförer för det fordonet) kan man väl hoppas att de inte surrar vanlig last på ett par 1000kg med träplankor och hönsnät?!

Ser ju ut som studenterna själva fått snickra ihop bärande balken som är 3m lång.
Kan man ju räkna ut med röven att den inte ska hålla.
Citera
2024-06-05, 13:10
Medlem
Synd att chauffören kommer åka dit på det förmodligen,hade aldrig satt mig som chaufför på sånt skit.
Citera
2024-06-05, 13:13
Avstängd
Takpapps avatar
Av bilderna att döma är det alltså en klass med araber som gått samhäll/ekonomi, och nån har satt upp nån planka som skydd på en i övrigt helt öppen flaksida. Samhällets framtida stöttepelare, herrejävlar så förvånad man blir... Darwin awards igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in