Ofta är det tyvärr vid olyckor att det är värre än första rapporten, så när den säger flera skadade så känns det inte helt bra. Hoppas att det bara är lindriga skador.
Ofta är det tyvärr vid olyckor att det är värre än första rapporten, så när den säger flera skadade så känns det inte helt bra. Hoppas att det bara är lindriga skador.
Ingen borde väl ha hamnat under lastbilen tycker jag, men klart det kan bli rejäla skador ändå. Men vi får hoppas att det stannar vid skador. Borde det tycker jag.
Ingen borde väl ha hamnat under lastbilen tycker jag, men klart det kan bli rejäla skador ändå. Men vi får hoppas att det stannar vid skador. Borde det tycker jag.
Tror också att det ska till rejäl otur om det inte ska stanna vid skador.
När personer faller pga att ett räcke ger vika, så kommer deras kroppar i 'rotation' så att fallet blir sk huvudstupa (vilket ökar risken för t.ex huvudskador)
Om vi befarar att överbelastningen skedde pga g-kraften i samband med en sväng (gathörn?) så blir personerna dessutom utkastade från flaket med huvudet först...
Om man nu har riktiga lastbilsflak (och chaufförer för det fordonet) kan man väl hoppas att de inte surrar vanlig last på ett par 1000kg med träplankor och hönsnät?!
Ser ju ut som studenterna själva fått snickra ihop bärande balken som är 3m lång.
Kan man ju räkna ut med röven att den inte ska hålla.
Av bilderna att döma är det alltså en klass med araber som gått samhäll/ekonomi, och nån har satt upp nån planka som skydd på en i övrigt helt öppen flaksida. Samhällets framtida stöttepelare, herrejävlar så förvånad man blir... Darwin awards igen.