Citat:
Ursprungligen postat av
Galejan
En liten och petit ladyboy som är feminin, står på mångårig hormonbehandling och som håller sig fräsch och pigg är alla dagar i världen mer attraktiv än en grisfet söndertatuerad svennesugga med gulblekt hår och magtröja som avslöjar bukfetmabristningarna. I min bok är det inget snack. TS-tjejen behöver inte ens vara opererad, den lilla defekten vägs upp av helheten. Och motsatt riktning gäller givetvis också, att den ”riktiga” kvinnan har ett hål i skrevet och en livmoder väger inte upp allt det övriga äckliga.
Jag är inte så brydd om genetik. Jag gillar små petita feminina tjejer och det är viktigare än vilken kromosomuppsättning hon har.
Attraktion och bevilja till sexuellt umgänge är dock två olika saker.
En kvinnlig fenotyp transkvinna attraherar heterosexuella/ bisexuella män eller homosexuella/bisexuella kvinnor. Vilka som däremot kan vara sexpartners avgörs av helt andra faktorer, t.ex socialt stigma, kultur, preferens etc.
Vi tänder på fenotypen (manlig eller kvinnlig) med kroppsdelar när vi bedömer någon attraktiv, trans eller inte. Sexkromosomens uppgift är att skapa fenotypen I livmodern men det är inget vi övrigt kan uppfatta eller tända på förutom fenotypen vi kan uppfatta. Ibland föds det t.o.m kvinnor med XY kromosomer och män med XX kromosomer med motsvarande korrekt könspecifik fenotyp. Inget vi kan veta eller uppfatta med sinnena, enda sättet är i form av ett laboratorium test.