2024-06-04, 23:58
Medlem
Min dotter blev påkörd på övergångsställe. Jag har fått regnummer av busschauffören som såg händelsen men bilen är utlandsreggad. Finns det något sätt för mig att hitta uppgifterna?
Polisen kunde inte hjälpa till.
Citera
2024-06-05, 00:07
Avstängd
MikeStrutters avatar
Det skulle väl vara motsvarande transportstyrelse eller polis i landet där fittbilen hör hemma som du lättast får svar på detta.
Citera
2024-06-05, 00:11
Medlem
Rimligen gör du en polisanmälan gällande att din dotter blev påkörd, och lämnar in regg-numret i samband med detta. Sedan är det upp till polisen att göra något åt saken.
Citera
2024-06-05, 00:26
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbeligum
Min dotter blev påkörd på övergångsställe. Jag har fått regnummer av busschauffören som såg händelsen men bilen är utlandsreggad. Finns det något sätt för mig att hitta uppgifterna?
Polisen kunde inte hjälpa till.
Slå uop regnumret på carinfo (car.info), kommer rätt bil upp så skaffa deras plusmeny och kolla sen vem som äger bilen där.
Citera
2024-06-05, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Slå uop regnumret på carinfo (car.info), kommer rätt bil upp så skaffa deras plusmeny och kolla sen vem som äger bilen där.

Tyvärr enbart svenskreggade bilar som kommer upp där så ingen träff på numret jag har.
Citera
2024-06-05, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Rimligen gör du en polisanmälan gällande att din dotter blev påkörd, och lämnar in regg-numret i samband med detta. Sedan är det upp till polisen att göra något åt saken.

Jag har redan varit i kontakt med polisen gällande anmälan, fick veta att det med största sannolikhet inte blir någon dömd utifrån att registreringsnumret är reggat utomlands. Gissar att de inte lägger resurser på att leta runt, därav min fundering om jag kan leta rätt på personens uppgifter istället.
Citera
2024-06-05, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbeligum
Jag har redan varit i kontakt med polisen gällande anmälan, fick veta att det med största sannolikhet inte blir någon dömd utifrån att registreringsnumret är reggat utomlands. Gissar att de inte lägger resurser på att leta runt, därav min fundering om jag kan leta rätt på personens uppgifter istället.

I så fall tror jag att du lika gärna kan spara dig besväret: polisen lär ha bra mycket enklare att få tag i registrerad ägare till fordon, även om det gäller ett utländskt fordon. Och om de inte bryr sig om att efterforska ägaren tror jag att de bara letar efter en anledning att lägga ner fallet.
Citera
2024-06-05, 02:24
Medlem
Onanikrems avatar
Polisanmäl, för ev. försäkringar dottern har, se till att få eventuella skador dokumenterade på sjukhus. Och bara för statistiken. Är det inte Norge, Danmark eller Finland det handlar om är du ganska chanslös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in