• 4
  • 5
2025-05-22, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Varje år säger den där autistiska schimpansliknande saken som spottar när han pratar att detta årets version är den bästa någonsin. Tror inte SI kommer att klara av att lösa problemet med att implementera Unity. Tål inte den jäveln, Miles Jacobson.

Tror att FM 24 kan ha varit det sista i serien. Dem har tagit sig vatten över huvudet. Det fanns en version av Football Club Manager all the way back in 2004 där man kunde koppla sin save till FIFA och se matcherna med deras grafik. Sen dess har min dröm varit ett spel med Football Managers manager-del och FIFAs eller ännu bättre PES grafik. Det hade varit en så sjukt bra kombination, och jag hoppas verkligen att SI lyckas lösa Unity och ett steg emot den kombon går framåt i alla fall.

Pro Evolution Soccer Management släpptes till Playstation 2, tyvärr gjorde man bara ett spel, trots att det är 20 gammalt ser det bättre ut än FM24.
Citera
2025-05-22, 22:59
Medlem
Citat:
Varje år säger den där autistiska schimpansliknande saken som spottar när han pratar att detta årets version är den bästa någonsin. Tror inte SI kommer att klara av att lösa problemet med att implementera Unity. Tål inte den jäveln, Miles Jacobson.

Tror att FM 24 kan ha varit det sista i serien. Dem har tagit sig vatten över huvudet. Det fanns en version av Football Club Manager all the way back in 2004 där man kunde koppla sin save till FIFA och se matcherna med deras grafik. Sen dess har min dröm varit ett spel med Football Managers manager-del och FIFAs eller ännu bättre PES grafik. Det hade varit en så sjukt bra kombination, och jag hoppas verkligen att SI lyckas lösa Unity och ett steg emot den kombon går framåt i alla fall.

Jacobson måste komma ut o säga något snart!
Citera
2025-05-23, 10:28
Medlem
Citat:

Den football club manager du pratar om hette Total Club Manager / Fifa manager ( de senaste versionerna) som utvecklades av EA sport dock som skulle vara en konkurrent till dessa.
Citera
2025-05-24, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Pro Evolution Soccer Management släpptes till Playstation 2, tyvärr gjorde man bara ett spel, trots att det är 20 gammalt ser det bättre ut än FM24.

Men du kan nästan spela FM24 med en 20 årig gammal dator också.

Sitter med FM23, och har aldrig tyckt att grafiken i sig är problemet mer än det jag nämner nedan. Däremot saker som media som har varit urusel sedan de införde det, och den enda de verka ha gjort åt det är att införa mer av det, vilket bara gör saken värre.

När det gäller grafiken så vill jag mest bara ha fler olika frisyrer, hårfärger, individuella spelstilar etc, saker som utmärker spelarna på planen. Däremot så behöver det inte se fotorealistiskt ut precis, då det skulle dramatisk öka kraven på hårdvaran.

Sedan så skulle jag vilja se mer statistik/historik, kanske då främst maratontabeller över diverse statistik.
Citera
2025-06-11, 14:40
Medlem
Jannebigplays avatar
Har köpt FM24 och har lirat i någon dag. Bolton går som på tåget och jag börjar sakta men säkert få koll på saker. En sak som jag fortfarande inte har lärt mig är hur man köper spelare. Lån har jag lyckats fixa några men köpa? Jag började med 0kr i köpbudget. Hur fan kan det gå till? Nu börjar vinterfönstret öppna sig och nu har jag 1 miljon pund. Räcker ju ingenstans. Är det så illa?
Citera
2025-06-11, 15:07
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Har köpt FM24 och har lirat i någon dag. Bolton går som på tåget och jag börjar sakta men säkert få koll på saker. En sak som jag fortfarande inte har lärt mig är hur man köper spelare. Lån har jag lyckats fixa några men köpa? Jag började med 0kr i köpbudget. Hur fan kan det gå till? Nu börjar vinterfönstret öppna sig och nu har jag 1 miljon pund. Räcker ju ingenstans. Är det så illa?
Många klubbar brukar inte ha någon vidare transferbudget när man tar över. Ge det till nästa säsong så borde du få lite miljoner. Sen kan du ju försöka göra dig av med spelare som sitter på hög lön men knappt används för en billig peng och sedan använda löneutrymmet till transfersumma istället.
Citera
2025-06-21, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Bolton har haft en usel ekonomi sedan man degraderades från Premier League och den lär inte blivit bättre i League One.

Det roliga med spelet är ju att bygga upp ett lag från scratch, och det innebär att du i början måste försöka fynda spelare. I ditt fall lär dom första behöva vara på free transfer. Se också till att låna ynglingar från storklubbarna och se då till att spelaren/na är snabb/a. Snabbhet är viktigt i framförallt lägre serier.
Citera
2025-06-21, 13:00
Medlem
Själv sitter man och spelar CM 03/04 fortfarande , inte kommit något bättre efter det enligt mig och sen skulle man nog antagligen tycka det är för krångligt kanske !
Citera
2025-07-02, 15:08
Medlem
3 och en halv månad till spelet brukar släppas o fortfarande inga nyheter om det ens existerar. Nej jag tror det skiter sig igen
Citera
2025-07-25, 08:40
Medlem
Japp, det var Total Club Manager 2004 kombinerat med FIFA 2004.
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Det kände jag inte till, att det fanns ett PES manager-spel. Har en PS2:a hemma som jag lirar på en Bang & Olufsen-TV så ska möjligtvis se om jag kan få tag på det spelet och testa.

Någon som lirat spelet, var det bra eller en flopp?
Citera
2025-07-25, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
3 och en halv månad till spelet brukar släppas o fortfarande inga nyheter om det ens existerar. Nej jag tror det skiter sig igen

Skulle säga att kommer de ingen information förrän senast i slutet av augusti då kanske man kan börja med att spekulera om de skiter sig eller inte. Tidigare FM som har släppt har de börjat komma information i augusti där omkring
Citera
2025-08-12, 06:30
Medlem
FM25 är nedlagt, tråden borde låsas och ge plats till en FM26-tråd antar jag.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in