2024-06-02, 00:38
Medlem
Jag har sett ett helt ton av husky-videos och de flesta verkar ha ömsesidigt kul.
Jag har sett massa exempel på verklig kärlek mellan hund och husse/matte men aldrig
husky husse/matte. Dom kan bli glada av snacks och spring, med någon riktig affektion
finns inte.
Huskys vill FLY/springa bort. Inte bo med människor i trånga hus. Huskys gillar inte människor.
Citera
2024-06-02, 08:24
Medlem
Jordgubbes avatar
Jag kan hålla med. Visst är det lite kul med klipp som detta (om en tjej i England som pratar med sin husky, eller tvärtom). Men det är nåt djupt frustrerat i ögonen på hennes stackars husky, som att han försöker säga "låt mig jobba med sju riktiga vänner och en släde i djup snö, inte sitta här i din fåniga bostad och få dina skeva textremsor".
Citera
2024-06-02, 09:31
Medlem
F.B.Dases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Jag har sett ett helt ton av husky-videos och de flesta verkar ha ömsesidigt kul.
Jag har sett massa exempel på verklig kärlek mellan hund och husse/matte men aldrig
husky husse/matte. Dom kan bli glada av snacks och spring, med någon riktig affektion
finns inte.
Huskys vill FLY/springa bort. Inte bo med människor i trånga hus. Huskys gillar inte människor.
Ge gillar människor som ger dom mat och uppmärksamhet på deras villkor. Huskys är mer katt än hund fast de ser ut som en hund.
Citera
2024-06-02, 21:18
Medlem
Onanikrems avatar
Har två, de gillar mig.. så mycket man gillar en flockledare, det är inte hundar att gosa med men väldigt lojala. När man kommer hem blir de väldigt glada att se mig, men kan ju beror på att det är jag som ger dem mat också. De är en lite speciell ras men jag lovar de skulle gå i döden för mig, även kattfan ingår i flocken fast de vanligtvis inte gillar katter, men han fanns här före de och han bossar fast de skulle kunna slita honom i stycken på mindre än en minut. Inte en hund för ovana dock, de har väldigt stark vilja och instinkt.
Citera
2026-08-02, 11:15
Moderator
Allaballawallas avatar
Min ena granne har två Siberian Huskies och det framstår åtminstone som om båda gillar honom. Han har haft fler tidigare och även då framstod det som om hundarna gillade sin husse.

Det är väl som med allt annat en fråga om individer. Vissa gillar sin ägare, andra inte. Så är det även för hundar av andra raser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in