2024-06-01, 20:34
Bannlyst
Apple borde ge sig in och tillverka ipods igen, med dagens teknologi lär dom vara avancerade trots sin lilla storlek?

Ipods var ett mästerverk, man kunde lyssna på musik och dansa samtidigt som man lyssnar eller promenera, är ju lite svårare att göra med en vanlig mobiltelefon, att röra på sig och lyssna.

Vad tror ni andra, kommer apple lansera ny teknologi med ipods igen, i dess minsta storlek eller kommer de aldrig igen att existera? Vad var problemet? Kostnaden? Resurserna?

Varför ville dom inte tillverka fler av den fantastiska produkt de uppfunnit. Teknologi är framtiden.
Citera
2024-06-01, 20:35
Medlem
DyngSmElls avatar
Varför kan du inte dansa med mobilen, ivf lägg den åt sidan lyssna och dansa.
Citera
2024-06-01, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DyngSmEll
Varför kan du inte dansa med mobilen, ivf lägg den åt sidan lyssna och dansa.

Den väger mer än en ipod nano gör? Vad annars? Ipod nano har sina funktioner dessutom, medans en mobil är gjord för att ringa folk.
Citera
2024-06-01, 20:59
Medlem
Köp en begagnad bara?
Citera
2024-06-01, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av real2one
Köp en begagnad bara?

Har gjort det redan, men vissa andra kanske inte orkar, då inte alla är i bästa skick av de som säljs begagnat.
Citera
2024-06-01, 21:15
Avslutad
Jag skulle också gilla om iPod började tillverkas igen, gillar inte att ha med mobilen överallt såsom gymmet. Redan krossat en mobil där.
Citera
2024-06-01, 21:17
Medlem
systems avatar
iPod var bra. Riktigt bra. Men då hade man sin musik digitalt på filer. Idag har nog de flesta sin musik via betaltjänster, vilket gör det lite knepigt att lägga över ljudet till en iPod.

Jag har ett par Nano liggandes någonstans. Det ska bli kul att se vad jag sparat på dessa, om jag hittar dem.
Citera
2024-06-01, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
iPod var bra. Riktigt bra. Men då hade man sin musik digitalt på filer. Idag har nog de flesta sin musik via betaltjänster, vilket gör det lite knepigt att lägga över ljudet till en iPod.

Jag har ett par Nano liggandes någonstans. Det ska bli kul att se vad jag sparat på dessa, om jag hittar dem.

Jag har en gammal usb-sticka som jag sparat musik på när jag var yngre. Sen är det lättare än någonsin att ladda ner musik från youtube och spotify tex
Citera
2024-06-01, 21:34
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av real2one
Jag har en gammal usb-sticka som jag sparat musik på när jag var yngre. Sen är det lättare än någonsin att ladda ner musik från youtube och spotify tex
Grejt. Från youtube vet jag hur man gör, men därifrån brukar kvaliteten lämna en del att önska. Jag får kolla hur man gör då det gäller Spotify.
Citera
2024-06-01, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Jag skulle också gilla om iPod började tillverkas igen, gillar inte att ha med mobilen överallt såsom gymmet. Redan krossat en mobil där.

Exakt det jag menar, en ipod väger mindre än en telefon, lättare att röra på sig med den. En telefon väger betydligt mer då delarna är tyngre.

Vi får se hur apple gör i framtiden
Citera
2024-06-01, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snacksen
Exakt det jag menar, en ipod väger mindre än en telefon, lättare att röra på sig med den. En telefon väger betydligt mer då delarna är tyngre.

Vi vet redan hur apple kommer att göra med en ipod i framtiden.
Citera
2024-06-01, 21:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snacksen

De kommer nog inte tillverka iPod mer då det går lite emot hållbarhetstänket som alla börsnoterade bolag sysslar med. Att tillverka apparater enkom för musik går emot det, speciellt när de redan tillverkar mobiler som kan erbjuda den tjänsten. Tyvärr för vår del.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in