Citat:
Ursprungligen postat av
JSpun
En sak som jag tycker är väldigt intressant -
Ante (specifikt under rättegången via Prime Crime på yt:
https://www.youtube.com/watch?v=ECNeKE23qKk)
Michael får ett samtal ifrån Vincent - när Michael är hemma hos Ante. Han sätter samtalet på högtalare, framför Ante. Där Vincent är väldigt upprörd/arg gentemot Michael - som Ante förklarar i rättegångsklippet. OM Michael faktiskt anlitade Vincent för ett kontrakt mord som vissa tror på här - VARFÖR skulle Michael ens riskera att Vincent kan säga det i telefonsamtalet - inför Ante på högtalaren???
Det är fan värt att tänka på.
En sak jag kan fastna på - som själv har ADHD - flera i Michaels liv tror att han har ADHD. Han kanske skulle faktiskt köpa skog, i ett sjukt impulsivt och ologiskt sätt. Fått sparken - vill känna en vinst i livet. Som Vincent tillslut utnyttjade - då han insåg sakta men säkert, i deras relation, att Michael har gott om pengar, och vill åt dom. Kanske var Vincent som ville sköta skogsaffären gentemot Michael - och tog då det till sig att lösa - utan att släkten vet.
För egen vinning tillslut.
Vad tänker ni kring allt detta??
Ante kan faktiskt ha vetat om mordplanerna, om det fanns några, eftersom det var han som satte V och M i kontakt med varandra. Ponera att Ante, som ME:s bästa vän, får höra om allt som exet gör för att förhindra honom från att få träffa och få ha sina barn och vilket helvete hans liv har förvandlats till på bara några månader. Det kan sätta i gång en reaktion där det finns en tanke om att ta exet ur spel och där Ante bistår med kontakt mellan ME och en kriminell.
Varför var det så viktigt för ME att slå sönder Vincents mobil efter att han slagit ihjäl honom? Det han beskriver i rättegången får man känslan av att mobilen var viktig att komma åt och få bort. Annars skulle polisen och exet kunna få reda på hans planer även om han skulle tagit livet av sig och därmed skulle hans rykte och minne var rejält nedfläckad inför familj och släkt och framför allt för sina barn.
Jag saknar en trovärdig botten i denna knäppa historia. Som man faktiskt kan få grepp om - om man tänker att det var något annat som pågick mellan alla involverande.
Alla knäppa affärer som har alla tecken på att vilja dölja ursprunget och betalningar.