2025-02-21, 17:30
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself

Helt klart bästa teorin hitintills 🌟 Spot on!

Naaaw, det betyder mycket att läsa! 💐

Visst låter ändå det logiskt?
Citera
2025-02-21, 17:45
Medlem
JSpuns avatar
Sen - hade det varit ett kontrakt mord, så hade han, Michael Ek, bara köpt 'bitcoin', och gjort hela den saken ekonomiskt till Vincent - och aldrig lämnat bevis, som samtal till banken.

Vincent är väldigt älskad, det ser jag i meddelande på sidan om hans bortgång.

Men, ja. Många kriminella är älskade av familj och vänner. Det är alltid så det är. Han hade nog en fin själ. Men girighet kan också hitta en plats hos vissa.

Jag har läst mycket, lyssnat mycket. ADHD är impulsivt, och inte logiskt. Jag tror verkligen att Michael hamnade i situationen han gjorde. En narcissist kan inte fejka känslor - inte så som Michael, som när beskriver sin upplevelse i när han mördar Vincent. Han är narcissistisk. Men han just hans beskrivning av upplevelsen, är så rå desperat. Vilket känns äkta. Och inte teater.
Senast redigerad av JSpun 2025-02-21 kl. 17:47.
Citera
2025-02-21, 18:57
Medlem
Det är skumt när man lyssnar på brodern F och vännen R kring deras resa till Göteborg under rättegången. De minns inte om de varit där tillsammans med ME. Det är uppenbart att de döljer något.
Citera
2025-02-21, 19:07
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
En sak som jag tycker är väldigt intressant -

Ante (specifikt under rättegången via Prime Crime på yt: https://www.youtube.com/watch?v=ECNeKE23qKk)

Michael får ett samtal ifrån Vincent - när Michael är hemma hos Ante. Han sätter samtalet på högtalare, framför Ante. Där Vincent är väldigt upprörd/arg gentemot Michael - som Ante förklarar i rättegångsklippet. OM Michael faktiskt anlitade Vincent för ett kontrakt mord som vissa tror på här - VARFÖR skulle Michael ens riskera att Vincent kan säga det i telefonsamtalet - inför Ante på högtalaren???

Det är fan värt att tänka på.

En sak jag kan fastna på - som själv har ADHD - flera i Michaels liv tror att han har ADHD. Han kanske skulle faktiskt köpa skog, i ett sjukt impulsivt och ologiskt sätt. Fått sparken - vill känna en vinst i livet. Som Vincent tillslut utnyttjade - då han insåg sakta men säkert, i deras relation, att Michael har gott om pengar, och vill åt dom. Kanske var Vincent som ville sköta skogsaffären gentemot Michael - och tog då det till sig att lösa - utan att släkten vet.

För egen vinning tillslut.

Vad tänker ni kring allt detta??

Ante kan faktiskt ha vetat om mordplanerna, om det fanns några, eftersom det var han som satte V och M i kontakt med varandra. Ponera att Ante, som ME:s bästa vän, får höra om allt som exet gör för att förhindra honom från att få träffa och få ha sina barn och vilket helvete hans liv har förvandlats till på bara några månader. Det kan sätta i gång en reaktion där det finns en tanke om att ta exet ur spel och där Ante bistår med kontakt mellan ME och en kriminell.

Varför var det så viktigt för ME att slå sönder Vincents mobil efter att han slagit ihjäl honom? Det han beskriver i rättegången får man känslan av att mobilen var viktig att komma åt och få bort. Annars skulle polisen och exet kunna få reda på hans planer även om han skulle tagit livet av sig och därmed skulle hans rykte och minne var rejält nedfläckad inför familj och släkt och framför allt för sina barn.

Jag saknar en trovärdig botten i denna knäppa historia. Som man faktiskt kan få grepp om - om man tänker att det var något annat som pågick mellan alla involverande.
Alla knäppa affärer som har alla tecken på att vilja dölja ursprunget och betalningar.
Senast redigerad av -GG 2025-02-21 kl. 19:09.
Citera
2025-02-21, 19:07
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iriska
Det är skumt när man lyssnar på brodern F och vännen R kring deras resa till Göteborg under rättegången. De minns inte om de varit där tillsammans med ME. Det är uppenbart att de döljer något.

GARANTERAT. Jag blev så irriterad när jag lyssnade på dom.
Citera
2025-02-21, 19:09
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Ante kan faktiskt ha vetat om mordplanerna, om det fanns några, eftersom det var han som satte V och M i kontakt med varandra. Ponera att Ante, som ME:s bästa vän, får höra om allt som exet gör för att förhindra honom från att få träffa och få ha sina barn och vilket helvete hans liv har förvandlats till på bara några månader. Det kan sätta i gång en reaktion där det finns en tanke om att ta exet ur spel och där Ante bistår med kontakt mellan ME och en kriminell.

Varför var det så viktigt för ME att slå sönder Vincents mobil efter att han slagit ihjäl honom? Det han beskriver i rättegången får man känslan av att mobilen var viktig att komma åt och få bort. Annars skulle polisen och exet kunna få reda på hans planer även om han skulle tagit livet av sig och därmed skulle hans rykte och minne var rejält nedfläckad inför familj och släkt och framför allt sina barn.

Jag saknar en trovärdig botten i denna knäppa historia. Som man faktiskt kan få grepp om - om man tänker att det var något annat som pågick mellan alla involverande.
Alla knäppa affärer som har alla tecken på att vilja dölja ursprunget och betalningar.

Jag känner inte det med Ante. Som en människa.
Citera
2025-02-21, 19:13
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Jag känner inte det med Ante. Som en människa.

Som dock inte är ett bevis i sig.

De mest oväntade sakerna kan komma från människor som inte alls utstrålar det.

ME är för dramatisk i rättegången och spelar över. Det han säger i rättegången går heller inte ihop med vad han haft chansen att säga under många förhör med polisen.
Citera
2025-02-21, 19:13
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
En sak som jag tycker är väldigt intressant -

Ante (specifikt under rättegången via Prime Crime på yt: https://www.youtube.com/watch?v=ECNeKE23qKk)

Michael får ett samtal ifrån Vincent - när Michael är hemma hos Ante. Han sätter samtalet på högtalare, framför Ante. Där Vincent är väldigt upprörd/arg gentemot Michael - som Ante förklarar i rättegångsklippet. OM Michael faktiskt anlitade Vincent för ett kontrakt mord som vissa tror på här - VARFÖR skulle Michael ens riskera att Vincent kan säga det i telefonsamtalet - inför Ante på högtalaren???

Det är fan värt att tänka på.

En sak jag kan fastna på - som själv har ADHD - flera i Michaels liv tror att han har ADHD. Han kanske skulle faktiskt köpa skog, i ett sjukt impulsivt och ologiskt sätt. Fått sparken - vill känna en vinst i livet. Som Vincent tillslut utnyttjade - då han insåg sakta men säkert, i deras relation, att Michael har gott om pengar, och vill åt dom. Kanske var Vincent som ville sköta skogsaffären gentemot Michael - och tog då det till sig att lösa - utan att släkten vet.

För egen vinning tillslut.

Vad tänker ni kring allt detta??
Skogen var inte Vincents att sälja. Inte hans pappa heller. Ägaren hade inga planer på att sälja.
Citera
2025-02-21, 19:14
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Som dock inte är ett bevis i sig.

De mest oväntade sakerna kan komma från människor som inte alls utstrålar det.

ME är för dramatisk i rättegången och spelar över. Det han säger i rättegången går heller inte ihop med vad han haft chansen att säga under många förhör med polisen.

Har du ens lyssnat på Ante? Han är inte ens psykiskt närvarande.
Citera
2025-02-21, 19:15
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Skogen var inte Vincents att sälja. Inte hans pappa heller. Ägaren hade inga planer på att sälja.

Vilket ME hade vetat med ett enkelt telefonsamtal till ägaren.
Som han inte bemödade sig att kontakta.
Citera
2025-02-21, 19:15
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata

Det var hans släktning. Det går alltid att vrida saker om man vill något.
Citera
2025-02-21, 19:16
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Har du ens lyssnat på Ante? Han är inte ens psykiskt närvarande.

Han svävar på svaren.
Han vet mer än vad han säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in