• 1
  • 2
2024-06-01, 00:53
Medlem
Min första tanke var: Han är nog en invandrare. Men det märker man genast, eftersom de flesta skriver urusel svenska. Så han är nog svensk.

"Trots allt så tycker jag att alla usla människor förtjänar att dödas och borde inte komma undan". Men hur kan man säga så? Ts är kanske ännu mera urusel som människa fast han inte förstår det? Men om någon anser att alla andra är idioter, så kan man fråga sig VEM som egentligen är den största idioten? För de här tankarna är inte normala, kanske droger i kroppen? Då kan man bli så här, och kan vara en mycket farlig person.
Senast redigerad av Newton555 2024-06-01 kl. 01:08.
Citera
2024-06-01, 01:13
Medlem
Fummys avatar
Antar du är en sån trådskapare som bara skapar massa trådar som du sen ignorerar att delta i själv....

Men gällande vad jag tidigare sa så tror jag väldigt väldigt många kan typ fantisera om att döda någon, de bara leker med tanken att de gör något.
Jävligt många spelar våldsamma tv-spel och leker på ett eller annat sätt att de dödar.

Folk samlar på knogjärn och knivar och annan skit där de kanske fantiserar om hur de skulle vara att skada någon med dessa.

Som sagt man kan vidga sina fantasier och jag tror de är normalt till en viss grad, men sen finns där en spärr helt klart .
Citera
2024-06-01, 06:53
Medlem
Muppetys avatar
När jag mådde dåligt gick jag o fantiserade om att döda folk jag inte gillade. Jag var kusligt lik Daniel Nyqvist, se https://sv.wikipedia.org/wiki/Dubbel...Link%C3%B6ping när jag läste om honom.

Men sen depressionen släppte (för ca 3 år sen) så insåg jag att sånt bara gör en sämre. Har dock fortfarande autism, men det mesta skojar jag bort med den, o gör om det till humor istället!
Citera
2024-06-01, 10:04
Medlem
Du kanske mår dåligt pga din barndom med din destruktiva far och bortgång av din mamma. Mycket möjligt har du aldrig fått lära dig att vara empatisk. Psykopati orsakas oftast av hur man haft det i sin barndom. Sen verkar det som att du har haft med autism och göra tidigare i ditt liv.

Som jag skrev tidigare. Sök hjälp . Att ta med sig en kniv och gömma den i sin ryggsäck som man planerar att hugga sin chef med är inte friskt!! Snart kanske du hugger någon på riktigt.
Citera
2024-06-01, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JontenZ
Som rubriken säger så har jag ett tag upplevt en önskan att vilja döda någon. På utsidan är jag en lugn och trevlig person men innerst inne har jag viljat döda och tortera människor som jag avskyr det minsta.

Jag var nära en gång att döda chefen på mitt gamla jobb under sista dagen innan jag fick avsluta för att jag inte möte deras standarder. Under arbetsstid när jag ställde frågor osv klagade han på sätt och viss att jag var okunnigt och gav en dålig attityd när jag gjorde misstag. När vi träffades sista gången på kontoret hade jag tagit med en stor kniv i ryggsäcken som jag skulle hugga ner honom med. Tur för honom så var han mer lugnare den dagen och visade respekt nog så att jag inte kände för att ta hans liv och potentiellt hamna i livstids fängelse.

Det är inte osannolikt att liknande kan riskera hända i framtiden och jag vet inte vad jag borde göra för att få slut på tankarna. Trots allt så tycker jag att alla usla människor förtjänar att dödas och borde inte komma undan med det bara för att det handlar om dagens "mänskliga rättigheter" och "moralism".

Finns det ändå andra här som tänker likadant?

Med vilken måttstock bedömer du vilka som förtjäna att leva och vilka som förtjänar att dö? Vem gjorde dig till gud? Det är trots allt DU som går runt och har tankar om att döda folk och packar ner knivar i ryggsäcken. Tycker du att någon annan har rätt att döda dig när du minst anar det för att du är en "usel människa"?
Citera
2024-06-01, 17:19
Medlem
JontenZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkmamma
Med vilken måttstock bedömer du vilka som förtjäna att leva och vilka som förtjänar att dö? Vem gjorde dig till gud? Det är trots allt DU som går runt och har tankar om att döda folk och packar ner knivar i ryggsäcken. Tycker du att någon annan har rätt att döda dig när du minst anar det för att du är en "usel människa"?

Ja, det kanske jag gör. Tycker man att jag är en "usel människa" så är det bättre att skjuta mig i huvudet än och komma fram och kränka/förnedra mig.
Citera
2024-06-01, 21:02
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JontenZ
Ja, det kanske jag gör. Tycker man att jag är en "usel människa" så är det bättre att skjuta mig i huvudet än och komma fram och kränka/förnedra mig.
Bättre för vem?

Dig, för att du tycker att det är så fruktansvärt att du hellre dör än att någon säger något du känner dig kränkt av?

Eller bättre för samhället, för att om det finns något som kan kritiseras (det finns alltid någon person kan uppfatta valfri form av kritik som en kränkning) så borde den som kan kritiseras dö?

Jag försöker alltså förstå om du är sällsynt känslig för att kränkas, eller om du verkligen tror att samhället hade fungerat bäst om vi införde dödsstraff för de som kan bli kränkta?

Jag skulle tippa på att det är det förstnämnda, eftersom du enligt trådstarten tycks vara villig att offra ditt sociala liv och ditt liv i frihet om du blir kränkt?

Då blir ju den stora frågan varför du tycker att din uppfattade heder (någon annans åsikt om dig enligt dig själv) är viktigare än dig, ditt faktiska liv?

Att du verkar värdesätta någon annans åsikt om dig — högre än dig själv, låter i inte särskilt hedersamt mot dig själv, ur mitt perspektiv.

Om någon hade haft den ståndpunkten om mig så hade i alla fall jag kallat det för en kränkning (och en såpass urlöjlig sådan att jag nog inte brytt mig nämnvärt).

Och ja, jag kallar det urlöjligt för att jag vill understryka hur irrationellt jag tycker att det isåfall är — för att kanske kunna hjälpa dig att värdesätta dig själv högre, inte för att kränka dig
Senast redigerad av Mia-Rovy 2024-06-01 kl. 21:57.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in