Citat:
Jaja gör det våga vara "jobbig" det här är ju förfan helt orimligt. Läste din journal du länkade i inlägget där nere också tycker det absolut tyder på att du uppfyller tillståndet så som dom skriver liksom jävligt märkligt att dom tvekar sen och inte ger dig en diagnos. Det skulle varit kul att sitta med både psykiatriker och psykologen och se hur de försvara sina olika åsikter. Jag ska ta upp frågan nästa gång jag möter psykiatrikern.
Det upplevs något för enkelt att få add-diagnosen. Jag hade förväntat att sjukvården kopplar upp hjärnan mot en pet-scanner eller dylikt. Att diverse blodprov tas. Det räcker alltså med att snacka sig till en adhd-diagnos.
Psykologen sade till mig hon upplevde mig som annorlunda. Skötaren inom psykiatrin har skrivit "speciell man" i journalen. Det kan säkert vara så dessa inte har kompetens eller kunskap att möta upp det.
Jag kanske kan lägga ut olika uttalanden ur min journal om någon skulle vara intresserad.
Det upplevs något för enkelt att få add-diagnosen. Jag hade förväntat att sjukvården kopplar upp hjärnan mot en pet-scanner eller dylikt. Att diverse blodprov tas. Det räcker alltså med att snacka sig till en adhd-diagnos.
Psykologen sade till mig hon upplevde mig som annorlunda. Skötaren inom psykiatrin har skrivit "speciell man" i journalen. Det kan säkert vara så dessa inte har kompetens eller kunskap att möta upp det.
Jag kanske kan lägga ut olika uttalanden ur min journal om någon skulle vara intresserad.
Jag vet inte hur långt du hann komma i din utredning eller om den aldrig påbörjades? I alla fall känns som dom på förhand dömde ut mig som ADHD och därför det gick så lätt men kanske har fler märkbara symptom än vad jag förstår själv att jag ger sken av. Bara få order av doktor att jag borde göra en utredning, påbörja den något långt samtal om min uppväxt livssituation med två psykologer, sen vidare samtal med en psykolog där hon ställde rätt enkla frågor jag svarade så gott jag kunder sen hade man diagnosen och dom tyckte det var märkligt att skolan inte hade larmat om mig tidigare osv efter att ha gått igenom mina papper därifrån.
Kanske sånt som väger extra tungt saker som hände innan man blev vuxen? Som barn, skolan etc.