Citat:
Ursprungligen postat av
Mia-Rovy
Det där var ju minst sagt märkligt sagt. Professionalismen och rationaliteten på det uttalandet är en 16-årings nivå (som är smått berusad)
Ja... Psykologen var en kvinna som var 38 år och jag upplevde det som att prata med en tonåring, personlig utveckling utifrån ålder lös med sin frånvaro. Hon började skrika rakt ut på ett vis som jag aldrig varit med om inom sjukvården. Jag hade sagt att jag varit på semester och tyckte det var bättre på semestern i Sydamerika än i Indonesien. Avundsjuk på att jag varit på semester. Hon ville väl hämna och kalla mig för rasist eller likande som bestraffning. Hon började också nästan gråta och kröp i hop när jag berättade jag varit på semester i Indonesien.
Jag är ytterst förvånad över den psykologen, en oerhört omogen kvinna i medelåldern, det var märkligt nog min upplevelse av psykologen.
Det upplevdes om att psykologen var fel person på fel plats, dvs fel yrke för dennes personlighet. En överviktig kvinna på 100 till 115 kg. Psykiatrikern däremot, han var empatisk och enligt mig en sådan person som en vill träffa inom psykiatrin som patient. Psykiatrikern frågade mig hur jag upplevde han? Jag svarade: Som en person som arbetatar inom psykiatrin. Han skrattade åt det svaret och sade det är bättre man tycker så än att man inte gör det. Ungefär så svarade han.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mia-Rovy
Men personangrepp mot psykologen kommer du ingen vart med. Varför skulle vi bry oss om att psykologen är fet?
Jag förväntar mig att en psykolog klarar hålla vikten. Det är en indikation för hur personen hantera ångest och stress.