Citat:
Ursprungligen postat av
fredag2010
Intressant att du är så emot att resonera runt det anmärkningsvärda i att för skattepengar ingå ett osedvanligt långt avtal där inte ens SL själva anser att det beror på att lösningen är bäst, utan att man saknar alternativ. Tyvärr är det på den vägen mycket skattepengar eldas upp.
Den expert mitti intervjuar ifrågasätter valet. Ansvarig politiker vill inte ens uttala sig i frågan.
Nej jag är inte ovillig att diskutera det alls varifrån får du det?
jag diskuterar ju för fullt.
Jag såg att det fanns två alternativ och ingen information som gör att jag kunde välja vilket som var bäst. Bäst för att det saknas genomförbara alternativ alltså. Du har inga andra alternativ utöver dessa:
1.Att teckna ett kortare, tvåårigt avtal med Siemens för att under den tiden bygga upp kompetensen och köpa över de nödvändiga rättigheterna.
och
2. I och med att Siemens har den unika kunskapen, tillgången till reservdelarna, de exklusiva rättigheterna och behörigheterna till systemets källkoder finns det inget annat alternativ.
-------------
vad har du för information som gör dig säker på att alternativ 1 av de som jag redovisade är bättre?