Citat:
Ursprungligen postat av
Reiwa
För att jag och resten av världen har sett platsen? De står på ett tak med bra sikt till tornen.
Jag vet inte om du missförstår med flit eller bara läser slarvigt, men att de åkte dit för att det var bra utsikt där skrev jag också - det jag undrade var vad du har för källa på att de stod på platsen och ”jublade och dansade när planen flög in i tornen.”
Dvs - hur vet du att de var där innan det första planet kom? Det strider nämligen mot alla officiella uppgifter.
Citat:
Det är skitsnack då de helt bekräftat var där redan ett par minuter efter första attacken och många vittnen placerar dem där före attackerna.
Ja du påstår det - men vilka vittnen och hur är det bekräftat?
Citat:
Det framkommer av deras bilder där de jublar, "high-fivear" varandra och håller upp en tänd tändare med tornen brinnandes i bakgrunden. Självklart såg de tornen och hur de brann ifrån platsen. Man måste vara blind för att inte se det från den platsen.
Ja de bör absolut ha sett tornen från taket på sin skåpbil - det tror jag alla håller med om.
Citat:
Allt pekar på det. Som absolut senast var de på taket och jublade ett par minuter efter första attacken.
Jaha oj - nu blev det visst en nästan total helomvändning och du låter inte alls lika säker trots att du just påstått att det fanns vittnen och att det är helt fastslaget att de var där och såg båda attackerna…
Citat:
Varför förklarar inte du istället varför de jublar åt attacken? Varför tar de bilder på sig själva med de brinnande tornen i bakgrunden där de ler, kramar varandra, gör high five, är glada och håller upp en tändare? Varför förklarar du inte deras kopplingar till Mossad? Varför förklarar du inte varför alla fem hade en flygbiljett att lämna USA snarast till olika destinationer i världen? Varför förklarar inte du varför en hade 4200 dollar i ena sockan? Varför förklarar inte du varför de ljuger om allt möjligt i förhören med FBI? Varför förklarar inte du varför ägaren av bluff-företaget som var en front för Mossad som de "arbetade" åt flydde till Israel? Varför förklarar inte du varför de säger efteråt på israelisk TV sa att de var där för att dokumentera händelsen?
Jag känner ingen av dem så det kan jag omöjligt förklara - men du kan ju läsa artikeln som AskMeAboitJesus länkade här ovan så kanske du både inser att de inte dansade och att det framförallt kan finnas andra förklaringar än att de kommit till usa för att dokumentera attackerna..