2024-05-30, 10:37
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missingno.
Larry Silverstein köpte alltså WTC 2 månader innan och tog en försäkring mot terrorism, och fick ut över 5 miljarder dollar i försäkringspengar. Både han och hans barn hade dessutom råkat stannat hemma den dagen. Kollar man på intervjuer med honom så är det något som triggar min radar.

https://youtu.be/sVKiu9Su6Ls?si=_weuDyyqf7NIzmx0
En normal dag skulle han ha befunnit sig på översta våningen enligt egen utsaga.

Inte bara de fem israelerna utan också presidentens närmaste medarbetare hävdar att de först trodde att det var en olycka. Men uppgifter hade inhämtats som visade att ett muslimsk terrordåd med kapade flygplan planerades. Tysklands, Storbritanniens och Rysslands underrättelsetjänster hade månader innan tipsat och de amerikanska tjänsterna borde ha vetat än bättre.

Jag kan tänka mig att en person som Larry Silverstein förstod att WTC var ett tilltänkt mål och att han köpte det och försäkrade det för att göra en bra affär, väl medveten om att han inte kunde påverka skeendena i övrigt.
Citera
2024-05-30, 10:40
Medlem
Citat:
Larry Silverstein köpte alltså WTC 2 månader innan och tog en försäkring mot terrorism, och fick ut över 5 miljarder dollar i försäkringspengar. Både han och hans barn hade dessutom råkat stannat hemma den dagen. Kollar man på intervjuer med honom så är det något som triggar min radar.

Nej, han köpte inte WCT

Han var tvingad enligt lagar och regler att ta försäkring.

Han förlorade massor med pengar på det hela, trots försäkringen
Citera
2024-05-30, 11:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Larry Silverstein köpte alltså WTC 2 månader innan
Fel - han leasade byggnader tillsammans med ett konsortium av investorer.

Citat:
och tog en försäkring mot terrorism,
Fel - han tog den helt vanliga fastighetsförsäkring som han var tvungen att ta enligt leasingkontrakten (han försökte dock pruta ned beloppet vilket hade gett lägre ersättning).
Terroristförsäkring blev en separat försäkring först efter 9/11 - innan dessa sågs det inte som ett separat försäkringsärende och var inbakat i de vanliga fastighetsförsäkringar som erbjöds på marknaden.

Citat:
och fick ut över 5 miljarder dollar i försäkringspengar.
Det blev väl 4,55 miljarder till slut - men jag är osäker på om han fick ut allt - dispyterna fortsatte..

Citat:
Både han och hans barn hade dessutom råkat stannat hemma den dagen.
Fel - Larry var på läkarbesök.

Citat:
Kollar man på intervjuer med honom så är det något som triggar min radar.
Ja han verkar minst sagt rätt obehaglig.
Citera
2024-05-30, 11:47
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Det fanns en video av en nyhetsreporter som råkade befinna sig vid Pentagon - Han tillhörde ett större nyhetsbolag, och han säger: Det har inte störtat något flygplan - inte ens i närheten av Pentagon. Han står på gräsmattan där det skulle ha funnits 100 ton skrot och bevismaterial - men det finns inget.

I de dagar då detta hände kändes det som att allt handlade om tornen och flygplanet som blev kapat och störtade i Pennsylvania.

Jag minns att jag först läste om Pentagon någon dag senare och tyckte det var konstigt att det bara var footage från de andra planens krasch-site (tornen och ett fält i Pennsylvania) men inget footage från Pentagon. Det kom ju foton mycket senare. De menade att någon bensinstation med uppsikt mot Pentagon fångat något på bild med någon tidig övervakningskamera men kvaliteten är urusel.
Citera
2024-05-30, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur är det ”fastslaget”?

För att jag och resten av världen har sett platsen? De står på ett tak med bra sikt till tornen.

Citat:
Vittnet (Maria) som såg och anmälde dem, fick ju syn på dem mellan de 2 attackerna när hon tog sin kikare för att titta på det första tornet. FBI kom väl fram till att de kom dit först efter första attacken - och enligt dem själva åkte de dit för att se bättre efter att ha läst om den första attacken på nätet.

Det är skitsnack då de helt bekräftat var där redan ett par minuter efter första attacken och många vittnen placerar dem där före attackerna.

Citat:
Men du påstår att de såg båda attackerna

Det framkommer av deras bilder där de jublar, "high-fivear" varandra och håller upp en tänd tändare med tornen brinnandes i bakgrunden. Självklart såg de tornen och hur de brann ifrån platsen. Man måste vara blind för att inte se det från den platsen.

Citat:
och var där redan i förväg? Hur vet du det i sånt fall?

Allt pekar på det. Som absolut senast var de på taket och jublade ett par minuter efter första attacken.

Varför förklarar inte du istället varför de jublar åt attacken? Varför tar de bilder på sig själva med de brinnande tornen i bakgrunden där de ler, kramar varandra, gör high five, är glada och håller upp en tändare? Varför förklarar du inte deras kopplingar till Mossad? Varför förklarar du inte varför alla fem hade en flygbiljett att lämna USA snarast till olika destinationer i världen? Varför förklarar inte du varför en hade 4200 dollar i ena sockan? Varför förklarar inte du varför de ljuger om allt möjligt i förhören med FBI? Varför förklarar inte du varför ägaren av bluff-företaget som var en front för Mossad som de "arbetade" åt flydde till Israel? Varför förklarar inte du varför de säger efteråt på israelisk TV sa att de var där för att dokumentera händelsen?
Citera
2024-05-30, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Om det är helt uteslutet så måste du ju ha bevis på det så fram med beviset då? Det kommer ju aldrig något bevis.

Ok. Du har alltså ingen aning om vad du pratar om men uttalar dig ändå tvärsäkert. Det är typiskt hos personer med låg IQ.

FBI har ju för helvete själva släppt bilderna och sin rapport där det framkommer att de tar på bilder på sig själva jublandes och glada åt attacken med tornen brinnandes i bakgrunden.
Citera
2024-05-30, 12:36
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ok. Du har alltså ingen aning om vad du pratar om men uttalar dig ändå tvärsäkert. Det är typiskt hos personer med låg IQ.

Självklart vet jag vad jag talar om. Kom det något bevis på påståenden som görs?

Citat:
FBI har ju för helvete själva släppt bilderna och sin rapport där det framkommer att de tar på bilder på sig själva jublandes och glada åt attacken med tornen brinnandes i bakgrunden.

Ja... och?
Citera
2024-05-30, 12:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
För att jag och resten av världen har sett platsen? De står på ett tak med bra sikt till tornen.
Jag vet inte om du missförstår med flit eller bara läser slarvigt, men att de åkte dit för att det var bra utsikt där skrev jag också - det jag undrade var vad du har för källa på att de stod på platsen och ”jublade och dansade när planen flög in i tornen.”
Dvs - hur vet du att de var där innan det första planet kom? Det strider nämligen mot alla officiella uppgifter.

Citat:
Det är skitsnack då de helt bekräftat var där redan ett par minuter efter första attacken och många vittnen placerar dem där före attackerna.
Ja du påstår det - men vilka vittnen och hur är det bekräftat?

Citat:
Det framkommer av deras bilder där de jublar, "high-fivear" varandra och håller upp en tänd tändare med tornen brinnandes i bakgrunden. Självklart såg de tornen och hur de brann ifrån platsen. Man måste vara blind för att inte se det från den platsen.
Ja de bör absolut ha sett tornen från taket på sin skåpbil - det tror jag alla håller med om.

Citat:
Allt pekar på det. Som absolut senast var de på taket och jublade ett par minuter efter första attacken.
Jaha oj - nu blev det visst en nästan total helomvändning och du låter inte alls lika säker trots att du just påstått att det fanns vittnen och att det är helt fastslaget att de var där och såg båda attackerna…

Citat:
Varför förklarar inte du istället varför de jublar åt attacken? Varför tar de bilder på sig själva med de brinnande tornen i bakgrunden där de ler, kramar varandra, gör high five, är glada och håller upp en tändare? Varför förklarar du inte deras kopplingar till Mossad? Varför förklarar du inte varför alla fem hade en flygbiljett att lämna USA snarast till olika destinationer i världen? Varför förklarar inte du varför en hade 4200 dollar i ena sockan? Varför förklarar inte du varför de ljuger om allt möjligt i förhören med FBI? Varför förklarar inte du varför ägaren av bluff-företaget som var en front för Mossad som de "arbetade" åt flydde till Israel? Varför förklarar inte du varför de säger efteråt på israelisk TV sa att de var där för att dokumentera händelsen?
Jag känner ingen av dem så det kan jag omöjligt förklara - men du kan ju läsa artikeln som AskMeAboitJesus länkade här ovan så kanske du både inser att de inte dansade och att det framförallt kan finnas andra förklaringar än att de kommit till usa för att dokumentera attackerna..
Citera
2024-05-30, 12:55
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Även andra anställda israeler hade reagerat på de fem:
An employee of Urban Moving said his co-workers had laughed about the Manhattan attacks the day they happened. "I was in tears," the man said. "These guys were joking and that bothered me. These guys were like, 'Now America knows what we go through.'"
Ungefär samma inställning som Benjamin Netanyahu hade direkt efter attacken.
Citera
2024-05-30, 12:56
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Du har ingen aning om vad du pratar om. FBI-rapporten har redan bekräftat att de tog bilder på sig själva glada, jublandes, där de high-fiveade varandra och kramade varandra med de brinnande tornen i bakgrunden. På en bild håller en av dem upp en tänd tändare med tornen brinnandes bakom sig.

Jo jag vet vad jag pratar om. Jag vet väl om vad de gjorde. Det är påståendet du kommer med som är trams. Det som gör det till trams är för att du påstår saker som en sanning fast du inte har någon aning om vad som är sant och inte. Att du sen försöker tysta ner de som inte håller med i din påhittade falska bild gör dig till en extremt obehaglig nickedocka.

Citat:
Håll käften nu och låt sådana som åtminstone har de allra mest grundläggande kunskaperna om frågan diskutera saken.

Här kommer du med ytterligare ett argument som visar att du själv förstår att du har fel. Varför inte bara erkänna det och gå vidare med livet?
Citera
2024-05-30, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jo jag vet vad jag pratar om. Jag vet väl om vad de gjorde. Det är påståendet du kommer med som är trams. Det som gör det till trams är för att du påstår saker som en sanning fast du inte har någon aning om vad som är sant och inte. Att du sen försöker tysta ner de som inte håller med i din påhittade falska bild gör dig till en extremt obehaglig nickedocka.

Här kommer du med ytterligare ett argument som visar att du själv förstår att du har fel. Varför inte bara erkänna det och gå vidare med livet?

Du är helt efterbliven. FBI-rapporten och bilderna de tog själva fastslår att de var glada och jublade åt attacken och stod på en plats med bra sikt till tornen.
Citera
2024-05-30, 13:09
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Du är helt efterbliven. FBI-rapporten och bilderna de tog själva fastslår att de var glada och jublade åt attacken och stod på en plats med bra sikt till tornen.

Jo men du vet inte varför de jublar, i vilket avseende. Att du hittar på saker gör bara att det är du som är efterbliven.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in