2024-05-28, 18:46
Medlem
Hörde nyligen på radion om de hutlösa priserna för veterinärkostnader..

Snacket var att försäkringsbolagen kommer höja sina premier eftersom veterinärkostnaderna skjutit i höjden.

Sedan riskkapitalister köpt upp hela vår husdjursvård har kostnaderna skenat. Veterinären får säkert en del av kakan, riskkapitalisten göder sig ordentligt och givietvis kommer försäkringsbolagen också sko sig för om deras räkning går upp med 1kr så kommer de fakturera dig 3..

Detta är bara en plundring av husdjursägarna.

Jag är för en fri marknad egentligen MEN jag tycker det skall vara på nice to have produkter och inte need to have där man utnyttjar människor i beroendeställning. Vård (ink för husdjur), skola, äldreomsorg bör vara reglerat. Samma med SMS lån som utnyttjar folk som ligger väldigt illa till alternativ är efterblivna genom att ta ockerräntor är också förkastligt.

Tycker ni det är ok att man får ta ut vilka priser som helst inom vården (ink vård av husdjur då många ser dem som familjemedlemmar)? Mår fan dåligt när man ser svenska (arbetarklass) pensionärer i väntrummet med sina husdjur och man vet att de kommer bli skinnade så de knappt kommer ha råd med mat på flera år.
Citera
2024-05-28, 19:00
Moderator
Diagorass avatar
Eftersom djurförsäkringar inte täcks av den generella sjukförsäkringen kan företagen ta ut de priser de vill. Så funkarn marknaden. Sjukkostnaderna för djur ska ligga på djurägarna själva.
Det undantag jag skulle kunna tänka mig är kostnader för assistanshundar, jag vet inte hur det ser ut med det idag. I övrigt ska kostnaderna inte vältras över på oss skattebetalare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in