Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-05-28, 23:35
Medlem
Crerands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stereotypenn
Var på intervju idag av ett bemanningsföretag, och blev förvånad över att han sa att det är grönt efter kontrollen. Vanligtvist brukar de begära kuvert från polisen. Är detta allt vanligare nu att man söker upp via såna sidor istället??
Jag har länge haft det tufft med att få ett vanligt jobb, oftast är de dåligt betalda skitjobb man har.

För er som är gallrade från dessa sidor men är kvar i belastningsregistret. Blev det lättare att få jobb?

Se till och sköt dig nu.
Citera
2024-05-29, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RalfSvensson
Utbilda dig, då bryr sig inte arbetsgivaren om belastningsregister är min känsla. Är dömd för diverse saker men har ändå fått högavlönade och prestigefyllda jobb som motsvarar min utbildning. Jag finns både på lexbase och krimfup. De har inte kollat upp mig.

Tänkte också det. utbildning med hög efterfrågan är de enda sättet att slippa detta galenskap
Citera
2025-01-13, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stereotypenn
Tänkte också det. utbildning med hög efterfrågan är de enda sättet att slippa detta galenskap

dom kollar, hade sökt en tjänst hos en kommun där rekryteraren ringde upp och sa.. gjorde en sökning på goolge på ditt namn, är det något du vill berätta. kan ju tala om att jag inte fick tjänsten. ringder upp och frågar vad jag saknade kunskapsmässigt. nääää, men sökningen, vi tycker inte det var lämpligt..??

så, jo, arbetsgivare söker på google, många hr system har direktkoppling till verifiera osv. marknaden är grym just nu om man finns på google och brottsdatabaser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in