Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-05-28, 15:11
Medlem
Var på intervju idag av ett bemanningsföretag, och blev förvånad över att han sa att det är grönt efter kontrollen. Vanligtvist brukar de begära kuvert från polisen. Är detta allt vanligare nu att man söker upp via såna sidor istället??
Jag har länge haft det tufft med att få ett vanligt jobb, oftast är de dåligt betalda skitjobb man har.

För er som är gallrade från dessa sidor men är kvar i belastningsregistret. Blev det lättare att få jobb?
Citera
2024-05-28, 15:28
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stereotypenn
Var på intervju idag av ett bemanningsföretag, och blev förvånad över att han sa att det är grönt efter kontrollen. Vanligtvist brukar de begära kuvert från polisen. Är detta allt vanligare nu att man söker upp via såna sidor istället??
Jag har länge haft det tufft med att få ett vanligt jobb, oftast är de dåligt betalda skitjobb man har.

För er som är gallrade från dessa sidor men är kvar i belastningsregistret. Blev det lättare att få jobb?

Är det mer än 5 år sen du blev dömd?
Citera
2024-05-28, 15:50
Medlem
anre24s avatar
De flesta är uppkopplade till Verifiera´s databas. De gallrar inget vad jag hört...
Citera
2024-05-28, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
Är det mer än 5 år sen du blev dömd?
det är några månbader mer än 5 ja. villkorligt
Citera
2024-05-28, 16:34
Medlem
Citat:

"Grönt efter kontrollen" - vad innebär det?

Är du kvar i belastningsregistret så är du. Beställ "kontrollera egna uppgifter".
Citera
2024-05-28, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
"Grönt efter kontrollen" - vad innebär det?

Är du kvar i belastningsregistret så är du. Beställ "kontrollera egna uppgifter".

grönt menar jag med att är godkänd i deras kontroll brottsregister/lexbase/söksidor
Ja som jag nämnde är jag kvar där, 5 år till
Citera
2024-05-28, 17:15
Medlem
anre24s avatar
Citat:
grönt menar jag med att är godkänd i deras kontroll brottsregister/lexbase/söksidor
Ja som jag nämnde är jag kvar där, 5 år till

Har det varit rött tidigare?
Citera
2024-05-28, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Har det varit rött tidigare?

Japp bara några veckor innan med ett annat bolag. dock syntes jag rätt nydligen i krimfup. Krimfup hade kvar min dom. märkte det nydligen. kontaktade dom och de tog bort. aknske är bättre nu
Citera
2024-05-28, 17:20
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Japp bara några veckor innan med ett annat bolag. dock syntes jag rätt nydligen i krimfup. Krimfup hade kvar min dom. märkte det nydligen. kontaktade dom och de tog bort. aknske är bättre nu

Har du sökt jobb på Lernia någon gång? De tar via Verifiera och de gallrar inget.
Citera
2024-05-28, 17:30
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:

Lexbase glömmer aldrig.
Du behöver inte ens blivit dömd för något.
Du kan ha varit åtalad och blivit frikänd.
Det räcker för övrigt att du varit en part i ett mål... alltså inte ens den åtalade.
Citera
2024-05-28, 17:37
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Lexbase glömmer aldrig.
Du behöver inte ens blivit dömd för något.
Du kan ha varit åtalad och blivit frikänd.
Det räcker för övrigt att du varit en part i ett mål... alltså inte ens den åtalade.

Jo, Lexbase gallrar beroende på brott etc...
Citera
2024-05-28, 18:46
Medlem
RalfSvenssons avatar
Citat:

Utbilda dig, då bryr sig inte arbetsgivaren om belastningsregister är min känsla. Är dömd för diverse saker men har ändå fått högavlönade och prestigefyllda jobb som motsvarar min utbildning. Jag finns både på lexbase och krimfup. De har inte kollat upp mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in