Citat:
Ursprungligen postat av
Riddarhuset
Vad finns det för anledning till att inte sammanfoga trådarna?
jag tänker mig att svaret kan bli
- ja, det är kanske så att tråden man sammanfogar till en annan äldre inte är passar innehållsmässigt.
Men i så fall behöver man ju inte stänga den för då är det ju två olika trådar? den kan vara öppen tills man fattat nytt beslut?
Jag anser att sammanfogningen av trådar ofta tar död på vissa disksuisoner. Man flyttar in en mindre och smalare diskussion i en större tråd som diskuterar ett ämne från alla tänkbara aspekter. Ibland funkar det, men minst lika ofta så blir det en tydlig försämring.
Ibland kan man sammanfoga en aktiv tråd långt senare, när värdet av den senare tråden inte längre har så stor betydelse. Detta händer exempelvis ibland när någon avlidit, och det startats en tråd om händelsen. Att långt senare, när händelsen inte längre är en nyhet, sammanfoga tråden med en större och mer allmän tråd om personen, kan gynna diskussionen. Istället för att ha två trådar.
Vad det gäller att stänga tråden så tycker jag inte att man ska göra detta innan man känner sig säker. När en tråd väl blivit stängd, så är man förhoppningsvis rätt säker på att beslutet är korrekt.
admin