2024-05-27, 15:51
Medlem
LasseSaharas avatar
Ålder: 25

Vikt: 97.5

Längd: 179

Uppskattad BF%: 16-17%

Medicinska problem (använder du några mediciner regelbundet, har du eller ska du opererna inom en snar framtid osv): I dagsläget använder jag inga mediciner förutom Melatonin vid enstaka tillfällen för insomningen. Jag var under 2021 med om en trafik olycka som ledde till en del operationer och frakturer. Efter mycket rehabilitering känns kroppen och gymmet äntligen helt bra igen.

Styrkestats, primärt i böj, bänk och mark men andra basövningar går också bra: Jag har enbart testat mitt max i Bänkpress. Där landade vi innan kur på: 85x10 & 110x1

Marklyft har jag inte testat något max i ännu, dock lovar jag att vi kommer gå för det under kuren. Stats här är: 140x6

Benböj har jag även tagit en paus ifrån, men är något som jag tycker är underbart så kommer absolut börja köra det mer under kuren. Stats för liggande benpress: 185x10

Nuvarande kostupplägg i gram eller E% (K/P/F): Jag vill ligga runt 3000kcal om dagen. Jag försöker att få i mig minst 185g protein per dag. Kosten består främst av: Köttfärs, Ris, Sötpotatis, Kyckling, Diverse mejeriprodukter och så vidare.

Träningserfarenhet (dvs hur länge har du tränat, tränar du regelbundet etc): Första gym-perioden var redan i 15 års ålder. Sedan dess har jag varit av och på i perioder. Senaste året har jag tränat flitigt med styrketräningen.

Tidigare kurer (antal och upplägg): Jag har erfarenhet av en testo only kur som bestod av: 16 veckor Testosterone Prop 400mg/EW + 8 veckor PCT.

Eget förslag till kur: Testosterone E 600mg/EW + PCT som består av: Nolvadex, Clomid & HCG. AI finns även tillhands om östrot behöver dämpas eller dylikt. Blodprov kommer var 4e vecka.

Mål med kuren: Att öka i styrka samt bli lite slankare. Mitt mål för följande övningar ser ut såhär: Bänkpress: 140x1 & 125x10 Marklyft: 160x10 & 200x1 Benböj: 135x10 & 150x1.

Jag minns att från förra kuren kände jag av dom psykiska effekterna redan efter 2 veckor. Det där "Trycket" på gymmet kom redan vecka 3-4.

Egna tankar och reflektioner:

Jag vill även tillägga att jag hade problem att komma in på mitt FB-Konto vilket lett till en försenad rapport... Men bättre sent än aldrig? Eller?

Jag kommer även kolla mitt blod var 4-5e vecka.

Jag satt mitt 4e stick idag. Stickfrekvensen kommer att vara e3.5d. Hört att detta ska bidra till något stabilare nivåer. Tankar och åsikter här?

Eftersom jag har en kur sedan innan bakom mig vet jag ungefär hur jag svarar på grejerna, vilket är skönt.

Har ni åsikter, funderingar eller bara vill tjöta? Kanon, då är det bara att skriva under.

Må bäst alla,
Citera
2024-05-27, 19:22
Medlem
Mastifmeisters avatar
Härligt att läsa, ser vettigt ut. Lycka till man!

MVH
Citera
2024-05-28, 09:16
Medlem
LasseSaharas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastifmeister
Härligt att läsa, ser vettigt ut. Lycka till man!

MVH

Stort tack man!

/Lasse
Citera
2024-05-28, 14:02
Medlem
Textboks-exempel, kommer gå bra! Har du blodprov innan du drog igång?

Det är sant med sticket, att fler stick ger jämnare nivå. Nu skrev du inget om familjesituation men jag kan tänka mig att du är solo i din ålder, och då pallar man nog fler stick och man har mindre störningsmoment runt sig. Googla fram steroidcalculator och testa dig fram så ser du hur mycket nivåer skiljer när du laborerar med stickfrekvens. Sen hjälper ju en jämnare nivå till att hålla t.ex östrot jämnare, och har du inga problem med östrot så är det nog inte så mycket att hänga upp sic på.
Citera
2024-05-28, 16:56
Medlem
LasseSaharas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trembologne
Textboks-exempel, kommer gå bra! Har du blodprov innan du drog igång?

Det är sant med sticket, att fler stick ger jämnare nivå. Nu skrev du inget om familjesituation men jag kan tänka mig att du är solo i din ålder, och då pallar man nog fler stick och man har mindre störningsmoment runt sig. Googla fram steroidcalculator och testa dig fram så ser du hur mycket nivåer skiljer när du laborerar med stickfrekvens. Sen hjälper ju en jämnare nivå till att hålla t.ex östrot jämnare, och har du inga problem med östrot så är det nog inte så mycket att hänga upp sic på.

Hej,

Tack, jag hoppas och tror att det ska flyta på fint.

Jag skäms lite över att säga det men nej... Tyvärr har det skjutits upp då jag varit i en mindre stad senaste veckorna... Nästa vecka landar jag i huvudstaden igen och ska kolla testo+östro. Slarvigt, i know, men bättre sent än aldrig!

Tack, jag ska ta en titt på det. Jag minns att jag hade minimala sidoeffekter kopplat till östrot under min förra kur. Men jag kanske märker av det mer denna gång med tanke på höjningen från 400mg/ew > 600mg/ew. Högre testo = högre östro, right?

/Lasse
Citera
2024-05-29, 00:36
Medlem
LasseSaharas avatar
Godkväll,

Jag vill tillägga några få saker som jag inte fick med i mitt första inlägg..

Träningen kommer att ske 5 dagar i veckan. Jag kommer att köra en klassisk "5-Day bro split" eftersom jag tycker det funkar bäst för mig. Denna veckas schema har varit rätt fullt med olika uppgifter som livet ibland bjuder på... Så schemat har blivit lite omväxlat men jag känner att det är helt okej!

På schemat imorgon är bröst vilket ska bli spännande. Mitt primära fokus kommer ligga på bänkpressen.

Jag uppdaterar er med hur passet gick, lite tankar samt upplägg imorgon efter att passet är avklarat.

En sak som jag tänkte på var att jag känner en markant skillnad på dom "psykiska" effekterna från förra kuren. Jag känner ett välbehag som är positivt, ökad energi och framförallt den ökade sexdriften.. Ska bli intressant och se hur det utvecklar sig kommande veckor. Hur brukar det vara för er lite mer erfarna? På vilka doser brukar ni känna av de psykiska effekterna? När under kuren?

/Lasse
Citera
2024-05-29, 23:43
Medlem
LasseSaharas avatar
Godkväll,

Nu är jag tillbaka med en uppdatering. Som jag nämnde tidigare var det bröst som stod på schemat idag. Jag vill nog säga att bröst är min favorit på gymmet...

Allmänt tillstånd: Hittills så känns det bra. Jag sover som en stock och har bra med energi på dagarna. Känner av det minimalt på gymmet, men förmodligen är det vätskan som jag dragit på mig. Annars rullar det på utan några större bekymmer. Imorgon är det dags att sticka sig och konstigt nog har jag faktiskt börjat se fram emot att få sätta nästa nål med olja...

Träning: Idag var det bröst på schemat. Jag körde en lättare uppvärmning för att fokusera på en sak... bänkpress. Jag körde totalt 10 set, där dom "tyngsta" bestod av: 80x12 100x3. Idag valde jag att inte gå för något "One rep max" I framtiden är tanken att köra mer cables, hantelpress & lutande bänkpress.

Kost: Ätit rätt clean idag, lax & potatis, kycklingpasta, kvarg, frukt & grönt, m.m. Klämde även en sån "Corny Big"-bar precis innan gymmet.

Slutord Nu är det dags att runda av. Jag ser sjukt mycket fram emot att få komma längre in i kuren och ta träningen till nästa nivå. Jag har även märkt att sedan jag prioriterat att få minst 8 timmars sömn per natt har nivån på gymmet varit mycket jämnare...

/Lasse
Citera
2024-06-01, 00:17
Medlem
LasseSaharas avatar
Godkväll alla,

Här kommer lite reflektioner och tankar från veckan samt en update från dagen pass!

Dags för stick:
Yes igår var dags igen, som jag längtat. Stick nummer 5 satt som på rutin. Denna gång blev det i vänster axel, eftersom de vialer jag har är 300mg/1ml så tänker jag att axlarna funkar minst lika bra som skinkan.

Ett tungt deadlift pass:
Eftersom veckan varit lite speciell har det varit tunga pass som stått på schemat. Idag körde jag för att se vart min styrka ligger. 130x10 & 180x1 är det lyft som jag vill framhäva från dagens pass. Uppvärmningen bestod av att öka från cirka 70kg och uppåt. Precis innan hade jag sugit i mig en krallig PWO och några riskakor som definitivt bidrog till ett grymt bra pass. Perfekt sätt att inleda helgen på!

Kost, sömn & kur:
Med orsak av dom rätt "tunga" passen som jag kört den senaste veckan har jag fokuserat på att sova lite extra. 8h 45min är mitt snitt för denna vecka.

Kosten har skötts helt ok... Jag har fuskat lite här och där med godsaker i form av fika. Inget i extrema mängder och helt klart okej med tanke på att jag inte deffar. Men jag hade ändå lite av ett löfte att äta cleant under denna kur så det är något som jag kommer justera. Det dagliga protein intaget har varit en bit över 200g. Absolut inte nödvändigt, men inte helt fel heller!

Trevlig helg alla & må bäst
/Lasse
Citera
2024-06-03, 09:42
Medlem
LasseSaharas avatar
Godmorgon allesammans!

Ny vecka vilket även betyder nya möjligheter:

Då var det måndag igen. Jag antar att jag är ensam med att vara smått förtjust i måndagar, det beror kanske på att jag inte är ute på och stökar under helgerna på samma sätt som förr.. Hur som helst är min känsla inför denna vecka väldigt bra.

Angående mina rubriker i inläggen så kör jag utan en mall. Men jag försöker hålla en någorlunda rödtråd genom mina inlägg...

Placebo eller inte?

Jag har på senaste tyckt att jag känner mig lite som en tonåring igen... Ni vet den där känslan, där du går runt och tänker att du skulle kunna sätta på vad fan som helst... Tidigare idag så svängde jag förbi den lokala Ica-butiken, på avstånd fick jag för mig att kassörskan hade en bakdel att bara drömma om. När jag väl kommer fram till kassan ser jag att hon är halv-dassig och för evigheter sedan passerat klimakteriet Såhär känner jag just nu vilket är lite lustigt då jag har en sambo som väntar på mig där hemma...

Träning & Kost

Tog mig i kragen och fixade lådor igår inför hela veckan... Det såg ut såhär:

Färsk potatis 185g, Lax 220g, 100g ärtor
Kokt ris 200g, Teryaki-Kyckling 200g, 85g paprika
Kokt ris 200g, Nötfärs 12% 250g, 100g frysta grönsaker

Frukost består av 4st ägg, 1dl äggvita, 35g bladspenat, 1 banan & 300g Arla's kvarg.

Planen är nu är att gå ner till ungefär 2700kcal per dag. Tankarna bakom detta är rätt simpla, jag vill bli lite mer slank runt mage och rygg.

Denna vecka kommer att påbörjas med ett ryggpass som är idag. Jag kommer att uppdatera er senare ikväll hur allt har gått och hur gymmet har känts. Jag har precis återhämtat mig efter förra veckans marklyft-pass där jag vill lyfta fram ett nytt PB. 1x180kg. Värt att notera är jag precis börjat köra marklyft igen och håller på att ta jobba mig uppåt. Men ett PB är ALLTID ett PB!

Kur & hälsa

Idag är det dags att sticka sig igen. Det känns bra och den där nervositeten som en gång fanns är som bortblåst. Jag ser varje stick som ett tillfälle att komma närmare mitt mål. En sak där jag märkt markant skillnad är PiP efter mina stick... Skillnaden mellan prop och ent är som dag och natt. Hade jag förstått detta från början hade jag inte rört dom snabba estrarna. Men det är alltid lätt att vara efterklok.

En annan sak som jag tar med mig från förra kuren är att njuta medans det är lång tid kvar och inte när kuren nästan är slut... Jag har tänkte mycket på min förra kur, där gick tankarna oftast i stil med: "Snart är kuren slut då slipper du sticka dig". Vilket är sant men ett tankesätt som jag aldrig kommer tillåta igen.

Senare i veckan ska jag även åka in till stan för att fixa ett blodprov. Alla värden kommer givetvis att laddas upp i tråden.

Simma lugnt allt,
/Lasse
Senast redigerad av LasseSahara 2024-06-03 kl. 10:25.
Citera
2024-06-05, 21:01
Medlem
Vill inte vara allt för negativ men med dina stats och vikt så är din BF inte i närheten av din uppskattning.

Det är fördelaktigt om du påbörjar en kur med max 15% för du kommer lägga på dig fett. Värdelöst att sluta kuren som en tjockis.

Risken för sidoeffekter av högt östro ökar även markant med högre BF.

Kör hårt och all lycka i denna kur. Övertygad att du kommer få resultat men de hade blivit bättre om du var på lägre BF när du började.
Senast redigerad av Bonanzamajk 2024-06-05 kl. 21:18.
Citera
2024-06-05, 23:29
Medlem
LasseSaharas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonanzamajk
Vill inte vara allt för negativ men med dina stats och vikt så är din BF inte i närheten av din uppskattning.

Det är fördelaktigt om du påbörjar en kur med max 15% för du kommer lägga på dig fett. Värdelöst att sluta kuren som en tjockis.

Risken för sidoeffekter av högt östro ökar även markant med högre BF.

Kör hårt och all lycka i denna kur. Övertygad att du kommer få resultat men de hade blivit bättre om du var på lägre BF när du började.

Tjena,

Jag är helt och hållet med på hur du tänker, samt uppskattar jag din feedback!

Min uppskattning på BF kanske var en aning fel. Jag har ingen aning. Jag vägde mig idag och på vågen stod det 94.2kg. Så jag har minskat lite i vikt samtidigt som jag dragit på mig en del vätska.

Jag ser att jag glömt att nämna cardio som jag kör 5-10km, 4-5 dagar i veckan i form av promenader/pw. Samt att jag ätit rätt cleant under större delar av kuren. Jag vill även tillägga att jag började min förra kur på en större vikt än denna och mer är än nöjd med resultatet. Jag minskade markant i fett under den kuren.

Men det återstår att se, på måndag ska jag checka mitt blod. Är mitt östro högt så slänger jag in 0.25mg Arimidex och ser hur jag svarar. Sedan för att vara säker kommer jag ta ytterligare ett blodprov om 4 veckor.

Hur som helst uppskattar jag ditt inlägg!

/Lasse

edit; Felstavning
Senast redigerad av LasseSahara 2024-06-05 kl. 23:31.
Citera
2024-06-06, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseSahara
Tjena,

Jag är helt och hållet med på hur du tänker, samt uppskattar jag din feedback!

Min uppskattning på BF kanske var en aning fel. Jag har ingen aning. Jag vägde mig idag och på vågen stod det 94.2kg. Så jag har minskat lite i vikt samtidigt som jag dragit på mig en del vätska.

Jag ser att jag glömt att nämna cardio som jag kör 5-10km, 4-5 dagar i veckan i form av promenader/pw. Samt att jag ätit rätt cleant under större delar av kuren. Jag vill även tillägga att jag började min förra kur på en större vikt än denna och mer är än nöjd med resultatet. Jag minskade markant i fett under den kuren.

Men det återstår att se, på måndag ska jag checka mitt blod. Är mitt östro högt så slänger jag in 0.25mg Arimidex och ser hur jag svarar. Sedan för att vara säker kommer jag ta ytterligare ett blodprov om 4 veckor.

Hur som helst uppskattar jag ditt inlägg!

/Lasse

edit; Felstavning

Bra med cardio, ett måste när vi använder sånt här. Kolla om du kan få in lite HIIT cardio, väldigt nyttigt.

Kom ihåg att behandla symptom och inte endast nivån av östro. Har du inga symptom så behöver du troligtvis inte en AI.
Börjar du med HCG under kur nu så kan den få östro att skjuta iväg, var beredd med en AI då.

Jag följer med dig här och önskar all lycka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in