Citat:
Ursprungligen postat av
Timoteus
Hej igen!
Ett förslag är att du försöker få hjälp av en arbetsterapeut. Dels för att få bra tips på hur du kan jobba med problemen och runt problemen. Men också för att få stå i kontakt med en människa som är bekant med din typ av problematik så att du kan ta till dig på djupet att du inte är ensam om detta och att det inte är olösligt.
Ditt svar var 110% rätt det du skrev därbak.
Har redan det inkopplat. FK och AF ska tillsammans med mig hitta ett anpassat arbete utifrån mina förutsättningar. Arbetar nu 4 timmar per dag mån och fredag. Ska prova på olika områden på arbetsplatsen för att se vart skon klämmer, och vart det fungerar bättre. Som sagt, det fungerade jättebra i receptionen med det administrativa, ta emot kunder, teckna gym och badkort, ta betalt för saker och så. Inga problem överhuvudtaget, gjorde precis samma som de fast anställda.
Nu är jag på ett nytt område och där stöter jag på lite problem med det jag nämnde som är överhängande, dvs att mina händer inte är vana vid väldigt simpla grejor för att jag helt enkelt alltid fått det serverat. Skulle efter att jag slangade golvet hänga upp slangen på samma sätt, i en ring, och det behövde jag lära mig och misslyckades flera gånger. Så det är uteslutande händerna, ihop med att kopiera rörelser då jag glömmer bort, eller härma genom att göra samma sak, (spegelvänt att min hjärna har svårt för det,)
Så är det.