2024-05-27, 22:10
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Det JAG önskat att de hittat är organisationen av alla tusentals trollkonton Sd har på Twitter som i princip har förstört appen. De är man ju relativt trött på.

Ok, jag är inte på Twitter så det känner jag inte till. Men S har samma motsvarighet på Familjeliv så jag förstår vad du menar.
Citera
2024-05-27, 22:12
Medlem
cerns avatar
Media kastar skit på SD = SD Blir offer = Mera support för offer
Citera
2024-05-27, 22:15
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Ok, åter till ämnet då, efter som dina Sosse-metoder inte tillåter dig att bemöta någon typ av kritik.

Kan du skriva exakt vad SD postat som är ohederligt enligt dig?

Som jag skrev lite längre upp stör jag mig personligen på Sd's troll på Twitter som för mig i princip har förstört appen. De kontona är väldigt ohederliga. Otroligt besviken att de inte lyckades hitta något på det.

Jag tror folk i allmän avskyr att Sd bara inte kan be om ursäkt och säga att de skall upphöra med verksamheten. Istället för att förneka och skylla på andra.

Klart är att 7% av svenska befolkningen som tidigare hade förtroende för Åkesson, inte längre har det. Det är en katastrof för Sd.
Citera
2024-05-27, 22:17
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Media kastar skit på SD = SD Blir offer = Mera support för offer

Du har tyvärr missförstått undersökningen FULLSTÄNDIGT.
Citera
2024-05-27, 22:18
Medlem
Citat:
Som jag skrev lite längre upp stör jag mig personligen på Sd's troll på Twitter som för mig i princip har förstört appen. De kontona är väldigt ohederliga. Otroligt besviken att de inte lyckades hitta något på det.

Jag tror folk i allmän avskyr att Sd bara inte kan be om ursäkt och säga att de skall upphöra med verksamheten. Istället för att förneka och skylla på andra.

Klart är att 7% av svenska befolkningen som tidigare hade förtroende för Åkesson, inte längre har det. Det är en katastrof för Sd.

Vilka trollkonton? Jag är besviken på att varken du eller svenska medier inte lyckats hitta något konkret, överhuvudtaget.

Det är som att ni greppar i luft och sedan blir rosenrasande över att SD har andats?
Citera
2024-05-27, 22:19
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX
Fel. Det har ploppat upp nya pinsamheter som med säkerhet bidrar till förtroendekrisen och det verkar inte vara slut. Man får leta sig ner till Monas toblerone för att hitta samma dynamik.
Den första nyheten var ju att SD tack vare dold kamera avslöjas med något partiledningen upprepat förnekat: SD har en partistödd trollarmé.
Den andra nyheten var att partiledningen förnekade och förringade det som uppenbart sas i inspelningar: man har en trollarmé. Partiledningen pratar om påverkansoperation (inte från sina troll alltså utan att de avslöjats), Jimmie går till full attack och kallar de hemliga trollkontonas verksamhet för satir.
Den tredje nyheten var att SD använder partistödet (skattepengar) för att avlöna personalen som rattar en massa nättroll på partiets kommunikationsavdelning.
Den fjärde nyheten var att de små trollen även gett sig på Tidökollegorna och därmed brutit mot Tidöavtalet. Tidökollegorna uppskattade inte satiren.
Den femte nyheten var att partiledningen vid närmare eftertanke var stolt över sin nu mer officiellt erkända trollarmé. Jimmie påpekar att SD inte har något att skämmas för.
Den sjätte nyheten var att SD:s nu offentliga trollarmé enligt Jimmie var nödvändig för partiet eftersom den drev frågor som man inte ville ha officiell avsändare på, för då skulle folk automatiskt rygga.
Den sjunde nyheten var att SD:s medarbetare på trollfabriken skulle gå en kurs i hur man beter sig respektfullt mot partiets samarbetspartners i Tidöavtalet. Den uppförande kod som är inskrivet i avtalet alltså, men som partiets medarbetare fullständigt raderat.
Den åttonde nyheten var att medarbetarnas mentala uppgradering och nufunna folkvett firades i bösta studentstiln med utspark, bubbel och tårta.
Den nionde - eller kanske tionde - nyheten är att Jimmies förtroende nu sjunker med hastigheten hos en gråsten i fritt fall.
Med tanke på hur litet TV 4 hittade så har de lyckats mjölka ur det hela ganska mycket. Det enda av substans var att vissa inlägg bröt mot Tidöavtalets respektklausul, vilket närmare är en ordningsfråga. SD har svarat bra genom att vägra pudla. Vi får väl se hur det går i EU-valet, men frågan är om inte det som man lyckats med är att mobilisera SD -väljare som annars skulle legat på soffan. Huruvida andra partiers väljare har förtroende för Åkesson saknar egentligen betydelse, det som räknas är hur många röster han får.
Citera
2024-05-27, 22:20
Medlem
cerns avatar
Citat:
Du har tyvärr missförstått undersökningen FULLSTÄNDIGT.
Tro mig, detta kommer bara gynna SD i längden.

Hur har det gått med att anklaga SD för att vara rasister år efter år? De har bara fått flera väljare och mera stöd för varje val!
Citera
2024-05-27, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beiarn
En sann SD-väljare! Förstår inte att övriga TIDÖ-partiernas väljare måste ha i vart fall lite förtroende för JÅ. Det blir svårt att samarbeta med SD annars. Och som en sann SD-väljare också kvinnofientlig… Blir svårt att bli ett stort parti om man föraktar och talar nedsättande om drygt halva svenska befolkningen. Incel?
Måste dom? Liberalerna och KD har knappt något förtroende alls av Svenskarna och är snart ett minne blott. M har lågt förtroende av Svenskarna och är snart ett litet 15% parti igen.

SD är Sveriges näst största parti och det mest etablerade och viktigaste partierna för att kunna vända om utvecklingen i Sverige.

Manshatare? Är du en simp?
Citera
2024-05-27, 22:21
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beiarn
En sann SD-väljare! Förstår inte att övriga TIDÖ-partiernas väljare måste ha i vart fall lite förtroende för JÅ. Det blir svårt att samarbeta med SD annars. Och som en sann SD-väljare också kvinnofientlig… Blir svårt att bli ett stort parti om man föraktar och talar nedsättande om drygt halva svenska befolkningen. Incel?

Kvinnofientlig? Det är väl ett faktum att svenska kvinnor röstar på vänsterliberala partier?
Häften av de tillfrågade är säkerligen kvinnor. Personer som redan ogillar Åkesson.

Denna undersökning är alltså helt obetydlig.
Senast redigerad av Tuor 2024-05-27 kl. 22:41.
Citera
2024-05-27, 22:22
Bannlyst
Citat:

Du har haft fel i mer än 10 år nu, tröttnar du aldrig? SD bara växer samtidigt som ditt MP sjunker som en sten!
Citera
2024-05-27, 22:22
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX
Fel. Det har ploppat upp nya pinsamheter som med säkerhet bidrar till förtroendekrisen och det verkar inte vara slut. Man får leta sig ner till Monas toblerone för att hitta samma dynamik.
Den första nyheten var ju att SD tack vare dold kamera avslöjas med något partiledningen upprepat förnekat: SD har en partistödd trollarmé.
Den andra nyheten var att partiledningen förnekade och förringade det som uppenbart sas i inspelningar: man har en trollarmé. Partiledningen pratar om påverkansoperation (inte från sina troll alltså utan att de avslöjats), Jimmie går till full attack och kallar de hemliga trollkontonas verksamhet för satir.
Den tredje nyheten var att SD använder partistödet (skattepengar) för att avlöna personalen som rattar en massa nättroll på partiets kommunikationsavdelning.
Den fjärde nyheten var att de små trollen även gett sig på Tidökollegorna och därmed brutit mot Tidöavtalet. Tidökollegorna uppskattade inte satiren.
Den femte nyheten var att partiledningen vid närmare eftertanke var stolt över sin nu mer officiellt erkända trollarmé. Jimmie påpekar att SD inte har något att skämmas för.
Den sjätte nyheten var att SD:s nu offentliga trollarmé enligt Jimmie var nödvändig för partiet eftersom den drev frågor som man inte ville ha officiell avsändare på, för då skulle folk automatiskt rygga.
Den sjunde nyheten var att SD:s medarbetare på trollfabriken skulle gå en kurs i hur man beter sig respektfullt mot partiets samarbetspartners i Tidöavtalet. Den uppförande kod som är inskrivet i avtalet alltså, men som partiets medarbetare fullständigt raderat.
Den åttonde nyheten var att medarbetarnas mentala uppgradering och nufunna folkvett firades i bösta studentstiln med utspark, bubbel och tårta.
Den nionde - eller kanske tionde - nyheten är att Jimmies förtroende nu sjunker med hastigheten hos en gråsten i fritt fall.

TV4:s landade i att klistra begreppen "troll"/"trollfabrik" på SD - utan ngt som helst intresse för vad dessa begrepp åsyftar - eller snarare åsyftade då begreppen nu tömts på allt innehåll.

Du fortsätter på den inslagna vägen och upprepar "troll" nio (9) gånger i ditt inlägg.
Citera
2024-05-27, 22:26
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Enligt Expressen har Förtroendet för SD ledaren gått ner dramatiskt.

Har vänsterslöddret på TV4 lyckats med sin kupp m a o? SD får inte tillåtas att bli stora i EU valet.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/dramatiskt-tapp-for-akesson-har-skadats/

För det första så är det ingen kupp, det är SD själva som "briljerat" och nu står med byxorna nere vid anklarna inför alla utom de själva.

För det andra så är det bara hos regeringspartierna som förtroendet för Åkesson har sjunkit. Bland alla bokstavstrogna SD-runkare så är förtroendet för Jimpan fortfarande på topp.

Sanningen är ju att Jimpan skulle kunna dra på sig en gammal SS-uniform och sedan sätta sig och skita på marken utanför riksdagshuset med bibehållet förtroende i de egna leden. Kommentarerna skulle bli något i stil med "det fanns säkert en orsak för Jimmie att göra så", alternativt "det var väl inte så farligt". Eller något liknande!
(Bara hos SD, barn, bara hos...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in