2024-05-26, 19:48
Medlem
Någon som känner till mer om detta?

Artikel i Vk idag

https://www.vk.se/2024-05-26/tonaring-fran-umea-drivande-i-hemlig-pedofilgrupp-pa-discord-fedad?pak=9HKW1eDWQlPhMpNXn1___HGz/YlInhRbuQFbegqRZwjw___5d/OMl0rm1HMUqbLBnupi8wgPtXiZa8i2pPzhYWBnXwM96S8K7AVO PcUu

En pojke i övre tonåren från Umeå var drivande i en hemlig pedofilgrupp på nätet. Förutom att det delades hänsynslöst övergreppsmaterial hetsade och hotade medlemmarna även en 13-årig pojke att begå övergrepp och skada sig själv samt uppmanade honom att ta sitt eget liv. De filmade även övergreppen på 13-åringen och lade ut det på Youtube.
Citera
2024-05-27, 02:52
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Vad är det för övergrepp som det handlar om? Låter ganska vrickat att lägga ut sådant på YT.
Citera
2024-05-27, 06:52
Medlem
"Enligt utredningen ska chattkonversationen med inspelning pågått under två dagar. Materialet på pojken har sedan delats vidare och spridits i forumet på Discord, men även publicerats på Youtube.

– I huvudsak har det varit två personer som varit drivande i det här där tonåringen från Umeå varit en av dessa. Den andra personen har vi inte lyckats identifiera, säger Andreas Nyberg"

Uppmanats och hotats att skära sig och utföra sexuella handlingar. Det var en chatt grupp för spel som 13 åringen gick med i och som ändrades till det här bizzara.
7 månader ungdomsvård och alla vet att något sådant inte finns mer än på papper. SiS har inga befogenheter att hålla den här killen borta från en dator. Ett monster är lös.
Citera
2024-05-27, 09:28
Medlem
Namn på den här idioten hade ju vart bra
Citera
2024-05-27, 14:01
Medlem
Så jävla sjukt! Tvinga en 13 åring att skära sig djupt för att sen sitta och skratta åt det.
Namn på denna horungen?
Citera
2024-05-27, 14:18
Medlem
Extinctionists avatar
Har hört liknande historier förut. Discord har en dålig inverkan på somliga. Ofta unga. Folk tror de kan göra lite vad som helst bara för de är anonyma.
Citera
2024-05-28, 06:20
Medlem
Fy jag har barn i den åldern ..
Citera
2024-05-28, 06:35
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extinctionist
Har hört liknande historier förut. Discord har en dålig inverkan på somliga. Ofta unga. Folk tror de kan göra lite vad som helst bara för de är anonyma.

Jag har sagt det i Dumpen-tråden, men jag tror rent allmänt att de största övergreppen mot unga idag händer på dessa parasociala plattformar där vuxna, tonåringar och barn blandas med ett gemensamt intresse - det kan vara spel eller någon socialmedie-profil. Det skapar i sig en naturlig kontaktyta där den första kontakten inte ses som avvikande... tills det blir det, som i det här fallet med 13-åringen.

Lägg till att många unga spenderar mycket tid på telefonen idag och Discord blir en väldigt effektiv chattapp där man kan sitta var som helst...
Citera
2024-05-28, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umebo55
Fy jag har barn i den åldern ..
Samma här. Jag vill ha namnet på djävulsungen/ungarna som drivit det här 🤬 Jag ger blanka faan i att det handlar om barn som är förövare.
Citera
2024-05-28, 14:37
Medlem
Extinctionists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag har sagt det i Dumpen-tråden, men jag tror rent allmänt att de största övergreppen mot unga idag händer på dessa parasociala plattformar där vuxna, tonåringar och barn blandas med ett gemensamt intresse - det kan vara spel eller någon socialmedie-profil. Det skapar i sig en naturlig kontaktyta där den första kontakten inte ses som avvikande... tills det blir det, som i det här fallet med 13-åringen.

Lägg till att många unga spenderar mycket tid på telefonen idag och Discord blir en väldigt effektiv chattapp där man kan sitta var som helst...

Jo det förekommer gott om pedofiler. Men discord har också en underkultur där man ironiskt hyllar pedofili, våldtäckt, utpressning och andra omoraliska beteenden. I sin tur så förverkligar en och annan dessa akter för att imponera på sina likgiltiga. Ofta är det ungdomar som själva är förövarna.
Senast redigerad av Extinctionist 2024-05-28 kl. 14:40.
Citera
2024-05-28, 18:22
Medlem
Nån som vet vem det rör sig om?
Citera
2024-05-28, 20:39
Medlem
JustTrollings avatar
Men vad fan är det för jävla trams att inte ge horungen något egentlig straff fast han är skyldig?

Han sitter bara och garvar åt det här. Han kommer inte ändra sig. Att han får några samtal med någon kärring som "straff" kommer bara trigga honom till att begå mer och grövre brott.

Han borde få ett ordentligt straff så han drar sig för att begå brott i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in