2024-05-26, 19:47
Medlem
I de flesta större städer dyker det, som bekant, ständigt upp nya regler som sägs främja miljö/klimat/luft. Det är gator som "stängs av" för dubbdäck, vissa dieselbilar, mm. Men alla regler kommer egentligen från kommunen eller staden själva, så jag har förstått det som att polisen inte prioriterar att kontrollera att detta efterföljs (??). Till skillnad från mer allmängiltiga och rikstäckande trafikregler. Är det nån här som som har fått böter för att de brutit mot en sån här kommunal miljöregel eller vet om det regelbundet kontrolleras?
Citera
2024-05-26, 20:52
Medlem
Olduvais avatar
Snuten, tror jag. Jag körde förbi en snutbil inne i Stockholm på en gata med dubbdäcksförbud en gång. Det gjorde ont i själen att höra knastrandet från däcken när man krypkörde i bilkön, men polisen verkade inte märka eller bry sig Det är dock meningen att de ska ge böter.
Citera
2024-05-27, 08:09
Medlem
Mr.Swedens avatar
Blir det inte övervakning via kameror, som för trängselavgiften? Avläsning av nummerskylt och samkörning med databas. Kan förståss ge diskussioner om vem som har ansvar, vem som körde, dvs vi får se många bilister med nedfällt solskydd. Kan också ge grov misshandel av lokala MP politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in