2024-05-26, 18:59
Avstängd
De smakar ju tjära.. är det bara jag som gillar dessa?

Har för mig att de har ett lejon på paketet och suktat efter dom i flera år. Köpte de förr på nån kryssning.

Varför är de så goda trots att de smakar tjära?

Gillar ni dessa?

Nån som vet vilka jag menar och vet ifall man kan köpa de i butik i sverige? Ej online då bäst före brukar va en riskfaktor när man beställer godis online..
Citera
2024-05-26, 19:03
Medlem
Håller med, tjärsmaken är angenäm. De finns att köpa på den finska hyllan hos Matvärlden som väl finns lite varstans.
Citera
2024-05-26, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
De smakar ju tjära.. är det bara jag som gillar dessa?

Har för mig att de har ett lejon på paketet och suktat efter dom i flera år. Köpte de förr på nån kryssning.

Varför är de så goda trots att de smakar tjära?

Gillar ni dessa?

Nån som vet vilka jag menar och vet ifall man kan köpa de i butik i sverige? Ej online då bäst före brukar va en riskfaktor när man beställer godis online..

Leijonas tjärpastiller. Finns i ca alla kiosker jag är in i, även vissa mataffärer har dom vid pix-askarna, klubborna och små-stycksakerna. Men jag bor i norra Sverige så vet inte om det är annat utbud här.

Förstår inte varför bäst före skulle vara ett problem om du beställer online?
Citera
2024-05-26, 19:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av knarkmamma
Leijonas tjärpastiller. Finns i ca alla kiosker jag är in i, även vissa mataffärer har dom vid pix-askarna, klubborna och små-stycksakerna. Men jag bor i norra Sverige så vet inte om det är annat utbud här.

Förstår inte varför bäst före skulle vara ett problem om du beställer online?

Dåliga erfarenheter av dåligt datum
Citera
2024-05-26, 19:24
Medlem
Terva Leijona. Jag köper på godisaffärer här och var. Suveränt goda!
Citera
2024-05-26, 20:39
Medlem
Europes avatar
Vet inte varför de är så goda. Jag har svårt att sluta äta dem så fort jag äter några.
Citera
2024-05-26, 21:38
Medlem
Syndigt goda skulle jag vilja säga.
Tyvärr får man som skåning gå och sukta, otroligt att det finns något så gott norr om smålandsgränsen!
Citera
2024-05-26, 21:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PumpTroll
Tyvärr får man som skåning gå och sukta, otroligt att det finns något så gott norr om smålandsgränsen!

Finns inte hos mig heller
Citera
2024-05-26, 22:56
Medlem
AdamSmiths avatar
Jag vill minnas att Terva Lejinoa fanns i flera olika smaker på 90-talet. Det enda jag sett både i Sverige och Finland numera är den vanliga standardsmaken.
Citera
2024-05-26, 23:53
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Vet inte varför de är så goda. Jag har svårt att sluta äta dem så fort jag äter några.
Har man tagit en, är det omöjligt att motstå att göra slut på förpackningen.

Citat:
Ursprungligen postat av PumpTroll
Finns ibland på affärer som har en "world food"-sektion, kolla t.ex. City Gross om du har en sådan i närheten.
Citera
2024-05-27, 00:34
Medlem
SwizzerNöts avatar
Finns många whisky och öl som smakar tjära. Mums! (Sen är socker aldrig fel heller)
Citera
2024-05-27, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Har man tagit en, är det omöjligt att motstå att göra slut på förpackningen.

Beror nog på att över 50 procent är socker(arter)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in