2024-05-26, 19:41
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permaflox
Låter verkligen prisvärt i ditt fall!

Har varit kund många år, tio år kanske, så det är möjligt att jag har ett bättre pris än annars. Men som sagt vitt och hos ett av de kända företagen.
Citera
2024-05-26, 19:42
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
En fråga..

Diskar de? Om man lämnar massa kaos med disknframme och nekar diskmaskin?

Ja de diskar om man vill, man kommer överens vad de ska göra när man skriver avtalet.
Citera
2024-05-26, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Också lite sugen på det. När jag kollade upp villkoren står det att man ska plocka bort allting så alla ytor är tomma innan städaren kommer?! Vafan, då har man ju gjort hela jobbet själv!

Det är just därför jag inte tycker det är värt det. Det är att plocka undan alla pinaler som lämnas framme som tar typ 80% av tiden. Att torka av ytor och sedan dammsuga och moppa golven är ju den lilla biten i slutet. Att städa en toalett tar ju typ 20 min eller något.
Citera
2024-05-26, 23:13
Medlem
416.5hps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldduscharn
Det är just därför jag inte tycker det är värt det. Det är att plocka undan alla pinaler som lämnas framme som tar typ 80% av tiden. Att torka av ytor och sedan dammsuga och moppa golven är ju den lilla biten i slutet. Att städa en toalett tar ju typ 20 min eller något.

Plocka undan disk som står framme klarar säkert en städare av, men hur sjutton ska de veta var de ska göra av dina andra pinaler? Jag ser en risk att grejerna hamnar på fel ställe så att du inte hittar dem sedan.

Se det som en positiv sak i stället - för att städarens insats ska bli så bra som möjligt behöver du själv få in en rutin att plocka undan dina saker en gång i veckan. Det är skönt att få det gjort.

Det är definitivt värt det med hemstädning. Speciellt med rutavdrag.
Citera
2024-05-27, 01:34
Medlem
OneTaps avatar
lätt värt om man haft hemma fest o stökat till de ordentligt o inte orkar städa under 5 dagars bak fyllan :P
Citera
2024-09-14, 11:36
Medlem
DyngSmElls avatar
Alla riktiga män har en städerska anställd eller anställd.
Citera
2024-09-14, 14:30
Medlem
karbolexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permaflox
Har börjat fundera över städhjälp nämnligen. Är mycket ute och jobbar och att komma hem och städa har aldrig varit min prio. Vill istället kommer hem till ett nystädat hem..

Bor på ungefär 80kvm. 3 rum.

Har ni städhjälp?
Vad kostar det ungefär? Svart/vit?
Är ni nöjda med det framförallt?
Vad för jobb utför dom (utöver det uppenbara), viker kläder, städar bakom spisen, bäddar sängen?

Om ni haft problem med städhjälpen får ni också gärna nämna det här, så man vet vad man har att förvänta sig.

Ser fram emot era erfarenheter!

Ja det är värt det. 400kr i timmen sedan tar du RUT på det så kostnaden halveras. Prisa RUT och ROT-avdragen!!
Citera
2024-10-17, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Jag kör det några gånger per år via en av de större firmorna när jag inte orkar göra det själv, lätt värt. Tycker det är vettigt att ta det vitt så att det blir okej betalt, kollektivavtal etc. 90 kvm och 3 timmars städning, ca 800 kr. De dammsuger, moppar, dammtorkar, ordentlig rengöring av kök och badrum.

Vilket företag anlitar du? Jag betalar för tillfället 1300 per gång för 50kvm.
Citera
2024-10-17, 13:13
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kotletterad
Vilket företag anlitar du? Jag betalar för tillfället 1300 per gång för 50kvm.

Vardagsfrid. Men haft dem i 10+ år så kan vara att det är billigare då än om man blir ny kund.
Citera
2026-08-07, 15:39
Avslutad
Att ha främmande folk som snokar, nejtack.
Så jobbigt är det inte, att städa ....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in