2024-05-26, 15:56
Medlem
Hur installerar jag OpenRA & Warcraft: orcs & humans i lubuntu?
Får bara "E: Unable to locate package" på båda.

Vad gör jag fel?
Citera
2024-05-26, 16:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Ok du har följ instruktionerna till pricka för det förta? Sedan väl fel dyker upp brukar det handla om skit som hd disponering. Du måste först formatera skiten så den accepterar detta nya. Sedan om du bara försöker med något nytt så ja ett helvete. Min lösning testa fan vad du än kommer på! Tror inte du kommer få ett bra svar utan det är just try it and error och på det igen som gäller.
Senast redigerad av Zaedrews 2024-05-26 kl. 16:36.
Citera
2024-05-26, 21:31
Medlem
erikp121s avatar
OpenRA verkar finnas som AppImage? https://www.openra.net/download/#linux Bara att lada ned och köra (om den inte är exekverbar så chmod +x på filen först).

Warcraft borde gå i DOSBox eller Wine beroende på version? Antagligen DOSBox, då får man konfigurera lite själv.
Citera
2024-05-26, 23:51
Medlem
Mr.Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Hur installerar jag OpenRA & Warcraft: orcs & humans i lubuntu?
Får bara "E: Unable to locate package" på båda.

Vad gör jag fel?

OpenRA: Den verkar inte finnas i Debians repo, så den finns antagligen inte heller i Ubuntus. Som nämnt ovan så kan du ladda ner AppImagen härifrån. Glöm inte att chmod:a din AppImage så att du kan köra den.

Warcraft: Orcs & Humans: Då detta är closed-source spel, som släpptes 1994 för MS-DOS, så finns det naturligtvis inte i några repos för dig att ladda ner gratis. Om du har den själv på CD kan du som andra rekommenderat testa att sätta upp en DOS-Box med det. Om du har den på Battle.net eller GOG så borde du testa Lutris, då dem har installerare för både Battle.net- (Wine i bakgrunden) och GOG-verisionen (DOS-Box i bakgrunden).

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ok du har följ instruktionerna till pricka för det förta? Sedan väl fel dyker upp brukar det handla om skit som hd disponering. Du måste först formatera skiten så den accepterar detta nya. Sedan om du bara försöker med något nytt så ja ett helvete. Min lösning testa fan vad du än kommer på! Tror inte du kommer få ett bra svar utan det är just try it and error och på det igen som gäller.

Vad snackar du egentligen om? TS felmeddelande från apt visar ju tydligt att apt inte har lyckats lokaliserat paketet, inte att det är trassel med TS lagring. Inget i ditt svar kommer ens i närheten av en rimlig lösning till TS problematik. Från detta svar så låter inte som att du har den minsta erfarenhet av Linux, eller förmågan att utföra den basala uppgiften att googla felmeddelandet.
Citera
2024-05-26, 23:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kuken
OpenRA: Vad snackar du egentligen om? TS felmeddelande från apt visar ju tydligt att apt inte har lyckats lokaliserat paketet, inte att det är trassel med TS lagring. Inget i ditt svar kommer ens i närheten av en rimlig lösning till TS problematik. Från detta svar så låter inte som att du har den minsta erfarenhet av Linux, eller förmågan att utföra den basala uppgiften att googla felmeddelandet.

Läste fel. Erfarenhet av Linux har man dock. Rikligt av. Men bra att TS då fick bra råd rörande just detta fall. et inte exakt vad din poäng är. Visa dig grymt bättre på detta med datorer kanske. Ok du är det.
Senast redigerad av Zaedrews 2024-05-26 kl. 23:57.
Citera
2024-06-03, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Läste fel. Erfarenhet av Linux har man dock. Rikligt av. Men bra att TS då fick bra råd rörande just detta fall. et inte exakt vad din poäng är. Visa dig grymt bättre på detta med datorer kanske. Ok du är det.

Han frågar om två Windowsspel som inte går att köra med apt. Du instruerar honom att formatera om datorn, bra där.
Citera
2024-08-14, 05:28
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Han frågar om två Windowsspel som inte går att köra med apt. Du instruerar honom att formatera om datorn, bra där.

Ursäkta men vad dillar Du om?
OpenRA verkar ju ha en klient just för Linux så redan där har du 50% fel.

WC lär du kunna köra genom wine, eller dos emulator om ingen vänlig själ skapat en mappning ifrån Windows till Linux. Vilket efter en googling senare, visar sig göra. Både via tjänsten *GOG* och Lutris+ Snap.

https://snapcraft.io/warcraft

Börja här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in