Citat:
Ursprungligen postat av
alexxanderhamilton
Bara för att syssla med ai programmering behöver jag inte doktorera i fysik, eller ens för den delen läsa fysik, det räcker bra med kurser i programmering.
Vem har sagt något om att doktorera? Professor, doktorera va yrar du om? Jag har inte talat om det.
Citat:
Ursprungligen postat av
alexxanderhamilton
Det är rent utsagt dumt att ”upfinna hjulet på nytt” när det gäller ai algoritmer även om det så klart inte själper en.
Man märker tydligt att du inte vet vad du pratar om. Tror du på gud också eller?
Citat:
Ursprungligen postat av
alexxanderhamilton
Men jag tänkte i detta fall applicera ai algos utan att för den dkull vara särskilt insatt i matematiken bakom. Men det kanske är omöjligt, vad vet jag…
Vad är det för "algos" du har tänkt att applicera och var?
Vad menar du egentligen med att du vill arbeta med AI-programmering? Låter mer som att du vill skapa webbsidor åt Vaggeryds Hemtjänst där DU INSTALLERAR en AI-komponent som någon ANNAN HAR GJORT som beräknar när dagens personal måste börja köra ut dagens lunch till gamlingarna.
Helt säkert finns det behov av såna programmerare i MINST 4-6 år till. Så go for it. Det räcker att du studerar kurser på Youtube.