2024-05-25, 11:26
Medlem
Lite-korkads avatar
Har en Samsung s10+, när man surfar är det vansinnigt mkt reklam, hur gör jag för att få bort det, provat med adblock och liknande, samma skit ändå, alla appar och sånt är som när den var ny, endast installerat bank id
Citera
2024-05-25, 12:06
Medlem
Ställ in din privata DNS som dns.adguard-dns.com så borde det försvinna i de flesta appar.
Citera
2024-05-25, 12:27
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Jag får ingen reklam i Microsoft Edge i min Samsung.
Citera
2024-05-25, 12:36
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lite-korkad
provat med adblock och liknande, samma skit ändå, alla appar och sånt är som när den var ny
Testa att använda webbläsaren Brave istället, funkar bra för mig.
Citera
2024-05-25, 13:17
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raveland
Ställ in din privata DNS som dns.adguard-dns.com så borde det försvinna i de flesta appar.
+1 på den.

Jag måste dock tänka på att ändra den när jag ska beställa någonting på nätet och få cashback och så.

Men annars har jag den hela tiden 🙂
Citera
2024-05-25, 14:19
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Testa att använda webbläsaren Brave istället, funkar bra för mig.
Den funkar bra, jag slipper irriterande reklam på tuben så den ger jag alla tummar upp
Citera
2024-05-25, 14:21
Medlem
Lite-korkads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raveland
Ska testas, tack
Citera
2024-05-25, 17:11
Medlem
bl-gr-ns avatar
Firefox tillägget NoScript stänger av Javaskript, mycket reklam kommer med för att webbmastern lagt till dessa reklam med javaskript. NoScript kan konfigureras för olika webbsidor och javaskript.
Många webbsidor fungerar sämre eller inte alls med Noscript aktiverat.

Att TS får mycket reklam i mobilen, beror nog mycket på dennes surfvanor.
"Det är större risk att bli stungen av ett bi, om man börjar peta på deras bo, än om man lämnar dom ifred".
Citera
2024-05-25, 18:02
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Firefox tillägget NoScript stänger av Javaskript, mycket reklam kommer med för att webbmastern lagt till dessa reklam med javaskript. NoScript kan konfigureras för olika webbsidor och javaskript.
Många webbsidor fungerar sämre eller inte alls med Noscript aktiverat.

Att TS får mycket reklam i mobilen, beror nog mycket på dennes surfvanor.
"Det är större risk att bli stungen av ett bi, om man börjar peta på deras bo, än om man lämnar dom ifred".
Håller inte med där. Vissa appar är finansierade av reklam, vilket man får bort om man ändrar DNS.
Citera
2024-05-26, 14:34
Medlem
bl-gr-ns avatar
Du har rätt många gratis-appar är reklamfinansierade men brukar inte reklamen dyka upp i appen?
Svarade på TS som specifikt hade problem med surfning.

Är app-skaparna så fulla-i-fan att om man använder en reklamfinansierad app (exempelvis en äggtimer), så kan appen använda webbläsaren att ladda ner reklam?
Citera
2024-05-26, 14:44
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Du har rätt många gratis-appar är reklamfinansierade men brukar inte reklamen dyka upp i appen?
Svarade på TS som specifikt hade problem med surfning.

Är app-skaparna så fulla-i-fan att om man använder en reklamfinansierad app (exempelvis en äggtimer), så kan appen använda webbläsaren att ladda ner reklam?
Ok 🙂 Otydligt av TS, jag antog att han fick upp mycket reklam oavsett 🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in