Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Inte bara i mina klagotrådar. Kolla in vaccintrådarna. Mycket är lyckligtvis raderat men här ser jag definitivt en bakomliggande orkestrering och kan bara spekulera i vilka som ligger bakom och varför.
Precis. Ju fler som uppmärksammar felaktigheter och misstag från moderatorer och admins ju större chans att det hela klaras upp.
Och här är jag som sagt tacksam för dina och övriga vettiga användares insatser.
Instämmer till 100%.
Tack.
Jag känner att jag inte fått sagt det jag vill säga riktigt. Det är något med denna klagotråd som stannar kvar och bockar på att bli tillsynliggjort. Jag tänkte försöka sätta ord på det.
Nej det är inte bara i dina klagotrådar, eller i denna tråd. Jag känner också igen mobben, att den finns och varför är sekundärt tycker jag. Det är ett fenomen och kommer alltid att finnas så länge det finns människor som roas av ett sådant beteende.
Att andra medlemmar skriver vettigt runt ett klagomål spelar roll för utgången, det är jag övertygad om. Liksom om mobben samlas eller inte spelar också roll. Det är just detta som jag tycker är ett problem och just detta som jag vill höja ett frågetecken runt.
Du klargjorde problemet redan i din TS. Bara inom de första dagarna eller kanske timmarna borde detta blivit klargjort. Alla som läser din TS och som har lite kännedom om reglerna vet att du hade rätt. Men då mobben samlas och anfaller händer inget. Jag har sett andra klagotrådar som möter samma öde. När enbart mobben håller hov bryr sig inte modsen om dem. Medlemmens frågor, rättfärdiga eller inte blir inte besvarade.
Det är inte mobben som ska avgöra om modsens närvaro finns eller inte i en klagotråd. När jag visade mitt stöd för din fråga tror jag att jag påverkade dina möjligheter att få din fråga sedd och när Thurizas-09 synliggjorde dina frågor ytterligare visste jag att nu kommer du kunna få ett svar och att detta missförstånd kommer att ordnas upp.
Du behöver inte tacka mig, min uppfattning kanske inte heller stämmer. Men om den gör det är det inte jag som ska ha ett tack utan du som borde få en ursäkt. I fem dagar höll mobben hov och ingen moderator brydde sig om att svara, fast det måste varit uppenbart att du hade en poäng i din klagan och förtjänade ett svar och får diskutera detta på ett vettigt sätt.
Jag vill rikta mig till modsen och hoppas att någon läser detta. Det är inte mobben/eller stöd som ska avgöra om vi ska få en klagan besvarad eller inte. Jag hoppas att ni kan ta er till det som hänt i denna tråd och fundera på om inte alla förtjänar ett svar oavsett. Är det verkligen riktigt att det ska vara som det är nu?