2024-05-24, 15:56
Medlem
Blaskas avatar
Det är inget att fundera på. Allting är bortom din kontroll. Fokusera på här och nu och njut av ditt korta liv på denna jord. Träffa en partner. Res och se världen. Att sitta hemma och läsa spaltmeter efter spaltmeter av konspirationer gör ingen glad. Världen är skit och allting är korrupt. Men DITT liv kan vara skitskönt om du väljer att ha det så.
Citera
2024-05-24, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Som manfredkaltz skrev. Börja med 11/9 och gräv själv. Finns mängder av information där.
Varför terroristernas pass överlevde en flygplanskrasch?
Kolla upp Lucky Larry. Pentagon planet som inte existerade etc.
Information får du allt eftersom du blir äldre och ser bakom kulisserna av vad mainstream media försöker visa dig. En bra balans är att vara skeptisk till allt. Även konspirationteorier. Därför måste man tyvärr gräva lite själv för att få en bra balans.

Vara skeptisk till allt säger du….? Ja sannerligen då det enda du presenterade i ditt inlägg var de gamla vanliga påståendena från konspirationstroende som sedan ca 20 år tillbaka är avslöjade och bevisade som lögner och/eller ren desinformation. Att vissa ännu idag klamrar sig fast vid dessa lögner och fortsätter sprida dem är pinsamt att man inte ens lärt sig verkliga fakta om detta.
Citera
2024-05-24, 16:10
Avslutad
Det är CIA och andra underrättelsetjänster som har skapat alla konspirationer. Allt för att splittra folk och låta eliten springa iväg med pengarna.

Eller som Reagan sa en gång: “Most Terrifying Words” – ‘I’m from the government and I’m here to help.”
Citera
2024-05-24, 16:24
Medlem
Core.s avatar
Problemet är att vi är människor, och all framväxt och utveckling har grund i personliga intentioner och begär i grund och botten. Allt skulle kunna vridas till en konspiration om man fokuserade på rätt saker.

Så situationer där många människor med olika personliga incitament klumpas ihop och görs till en konspiration behöver inte vara så felaktigt, förutom att det inte är så organiserat som konspirationsteoretiker tror. Men det grundar sig fortfarande i vinstintresse och egna agendor och resultatet är detsamma
Citera
2024-05-24, 16:25
Medlem
Ju mer du läser desto mer kommer din hjärna att börja tro på det och försöka koppla ihop saker.

Visst stämmer vissa teorier helt eller oftast delvis, men många teorier är såklart enbart hittepå. Läs på men sätt en gräns för ditt eget psykes skull. Lita på magkänslan, är denna teori rimlig? Är källan säker eller är det någon som försöker hustla mig?
Citera
2024-05-24, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thextor
Hej alla,

Jag är helt ny till världen av konspirationsteorier och liknande. På senare tid har jag börjat brottas med tankar som jag har svårt att formulera eftersom de känns så oerhört stora och komplexa. Jag är osäker på hur jag ska förstå omfattningen av allt.

Förlåt, jag ska försöka vara mer konkret. Jag har läst 1984 och en hel del annan litteratur, men jag tror att det finns mycket mer att förstå.

Här är några av de ämnen jag funderar på:
  • The Great Reset
  • Invandringen
  • Covidvaccinet
  • Klimatförändringarna
  • Demoraliseringen av väst, degenereringen, spridningen av HBTQ och dylikt
  • Feminismen
  • Splittringar mellan praktiskt taget alla grupper som finns. Män och kvinnor, unga och gamla, rika och fattiga, religioner, hudfärg ...
  • De korrupta medierna som endast belyser en del av historien
  • En omfattande omskrivning av historia

Jag är helt ny till detta och det känns som om allt hänger ihop på något sätt. Jag har svårt att formulera exakt vad jag menar, men är det någon som förstår vad jag tänker?

Kanske har jag varit naiv som inte reflekterat över dessa saker tidigare. Är det någon som kan hjälpa mig förstå detta bättre?

Det känns som om jag famlar i ett hav, och jag håller på att drunkna i all information.

Tack.
När du förstår varför alla människor är sex led från Kevin Bacon så kommer bitarna falla på plats.
Citera
2024-05-24, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
I det stora hela så släpp det eftersom det bara är trams. Det kan vara bra att läsa någon bok om konspirationsteorier för att få ett snabbt överslag, men sen som sagt, släpp det. Ägna tiden åt vettiga saker i livet istället för att slösa det på trams.

Läs den här boken och förundras över idioterna som tror på all skit. Sen ägna din tid åt sånt som är trevligt och roligt.

Allt är en konspiration : En resa genom underlandet
Kent Werne
https://www.adlibris.com/se/bok/allt-ar-en-konspiration-en-resa-genom-underlandet-9789170379734
Lev du i en lögn då du är fri att göra dina egna val men säg inte till någon annan att göra det!
Citera
2024-05-24, 16:55
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurern
Lev du i en lögn då du är fri att göra dina egna val men säg inte till någon annan att göra det!

Jag lever inte i en lögn. Jag lever i verkligheten. Jag är inte efterbliven.

Jag säger inte heller till andra att leva i någon lögn.

Du verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan. Det kan man gott säga.
Citera
2024-05-24, 16:57
Medlem
psykadelikatessens avatar
Sanningen är mycket mer komplex än att alla dessa hänger ihop.
Det finns otaliga maktgrupperingar som försöker manipulera världen till sin egen gagn, och det vi ser är resultatet.

Det finns inget; "judarna/illuminati/eliten/satanistpedofilerna styr världen", utan snarare att det finns mäktiga judar som kör sitt race, israeler som kör sitt, hemliga rika sällskap som kör sitt, olika muslimska grupperingar som kör sitt, stora kriminella organisationer som kör sitt, underrättelsetjänster som kör sitt, osv osv osv

Alla är emot varandra och försöker vinna makt att få sin vilja igenom

Att tro en enhetlig teori som ska förklara allt som händer i världen, det är ett tydligt tecken på idioti - idioter vill att allt ska hänga ihop för de kan inte hålla isär allt och förstå logiken bakom det som händer.
Citera
2024-05-24, 17:00
Medlem
Citat:
Jag lever inte i en lögn. Jag lever i verkligheten. Jag är inte efterbliven.

Jag säger inte heller till andra att leva i någon lögn.

Du verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan. Det kan man gott säga.
Du kan inte gott säga något då du inte står för det goda.
Du rekommenderar en bok som bekräftas utav hela ljugmedia vilket bevisar hur bakom flötet du är.
Citera
2024-05-24, 17:07
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurern
Du kan inte gott säga något då du inte står för det goda.
Du rekommenderar en bok som bekräftas utav hela ljugmedia vilket bevisar hur bakom flötet du är.

Hade du något argument av värde eller tramsar du bara?
Citera
2024-05-24, 17:10
Medlem
Citat:
Hade du något argument av värde eller tramsar du bara?
Jag har redan framfört det jag ville säga.
Vad vill du få fram med detta?
Att du inte kan föra dig själv så du försöker dig på personliga angrepp?
Det biter inte här. Jag vet väl vem jag är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in