2024-05-26, 12:51
Medlem
Många "konspirationsteorier" har ju mycket suspekt beteenden och händelser bakom sig.

förintelselögnen, JFK, 9/11, judar som vill förstöra väst genom massinvandring och dekadens, klimatbluffen, Covidvaccinen m.m.

Folk slänger sig med termen för att diskreditera fullt rationella människor som inte sväljer propaganda med hull och hår.
Citera
2024-05-26, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thextor
Var börjar jag ens? Det känns som om det finns ett hav av desinformation. Jag vill inte gå runt med plastfoliehatt –*jag vill fortfarande kunna grunda det jag säger i bevis. Finns det ingen som har skrivit en bok om det?

Men hur vet man vad man ska lita på?

Tack för svar.

Jag tror inte plastfolie hjälper. Nog snarare risk för svamp i hårbottnen och sånt. För att skydda mot 5g, chemtrails, tankekontroll via radiovågor och sånt bör du nog köra med aluminiumfolie. Kanske t o m den extra kraftiga för grillning.
Citera
2024-05-26, 16:58
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det är bara att läsa dina egna inlägg i konspirationsforats olika trådar du deltagit i, så är trenden tydlig. Du framhåller hela tiden konspirationstroendes sidor och åsikter, och undviker eller argumenterar mot seriösa fakta som motbevisar dessas påståenden etc. Du är alltså redan från start extremt bias och inte lika öppen opartisk för båda sidors syn på saken eller för konkreta fakta som talar emot konspirationstroendes påståenden.

Att inte tro att LHO var ensam gärningsman eller NISTs rasbeskrivningar om B7 har väl inget att göra med konspirationsteorier? Det är bara att hävda att man inte köper den officiella teorin. Med tanke på alla False Flags i historien så är det berättigat med sund skepticism eller hur?
Citera
2024-05-26, 19:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Att inte tro att LHO var ensam gärningsman eller NISTs rasbeskrivningar om B7 har väl inget att göra med konspirationsteorier? Det är bara att hävda att man inte köper den officiella teorin. Med tanke på alla False Flags i historien så är det berättigat med sund skepticism eller hur?

Sund skepticism bygger givetvis på fakta - det du misstänkliggör har inte något som helst stöd i sådan fakta, det är trams helt enkelt.
Citera
2024-05-27, 07:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Sund skepticism bygger givetvis på fakta - det du misstänkliggör har inte något som helst stöd i sådan fakta, det är trams helt enkelt.
När blev det FAKTA att det var en ensam skytt?
Citera
2024-05-27, 07:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
När blev det FAKTA att det var en ensam skytt?
När blev det fakta att byggnader inte kan rasa av brand eller att stål mjukas upp av hetta?
Citera
2024-05-27, 07:51
Bannlyst
Citat:
När blev det fakta att byggnader inte kan rasa av brand eller att stål mjukas upp av hetta?
Byggnader kan rasa av brand och stål mjukas upp av hetta.
Varför duckar du min fråga?
Citera
2024-05-27, 07:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
Byggnader kan rasa av brand och stål mjukas upp av hetta.
Varför duckar du min fråga?

För att jag inte hade uttalat mig om LHO även om jag håller med om att jag var otydlig.. angående LHO/jfk anser jag att det gått för lång tid och spridits sådana enorma mängder desinformation så det är hopplöst att säga vare sig nu eller bä utifrån den ”fakta” som finns att ta del av.
Citera
2024-05-27, 07:54
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:

Din skepticism bygger på att allt som inte kommer från offentligt håll är irrlära. Oavsett vad som är sant eller inte. Har absolut noll att göra med fakta utan handlar om propaganda och att vara uppe i arslet på auktoriteter+allmänt "lallande". Ett stigmatiseringstroll helt enkelt
Citera
2024-05-27, 08:02
Bannlyst
Citat:
För att jag inte hade uttalat mig om LHO även om jag håller med om att jag var otydlig.. angående LHO/jfk anser jag att det gått för lång tid och spridits sådana enorma mängder desinformation så det är hopplöst att säga vare sig nu eller bä utifrån den ”fakta” som finns att ta del av.
Ja du var otydlig men nu är jag med.
Citera
2024-05-27, 08:17
Medlem
Comitiums avatar
En konspirationsteori är att tio miljoner (!) visningar av CHRIPPA, Christofer Berg, Jockibois bror är AI-genererat fejk för att hålla grytan här kokande. Skulle verkligen hela den svenska befolkningen vara engagerad i CHRIPPA, Christofer Berg, Jockibois bror? I så fall är väl det den yttersta bekräftelsen på den totala hjärndöden i Sverige.
Citera
2024-05-28, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Om du kollar historien över hela världen, så finns det två tendenser. Delvis finns det vissa människor som vill stå över andra, och dels vill dessa då hålla andra människor under dem. Så är det än idag. Så att hålla nere andra människor kan de göra genom våld, eller lagstiftning, och skatter, men även genom att påverka hur de som trycks ned tänker, så att de accepterar sin situation, och aktivt stödjer de som trycker ned dem.

Dessvärre är detta onaturligt eftersom vi alla har en fri vilja och osläcklig törst efter frihet. Därför krävs mer eller mindre större insatser för att hålla herre och slav-dynamiken intakt. Det som kallas konspirationsteorier är ett uttryck för denna maktrelation.

Ja, det stämmer nog. Men det är en sak att förstå det, och en annan sak att förstå hur allting hänger ihop. Att gå från koncept till fakta. Idé till kunskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in