2024-05-24, 12:03
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rsahemlig
Ser ut att vara närmare Norrenergi.

Solna Strands brygga enligt google

Citat:
Ursprungligen postat av rsahemlig
Frågan är ju bara varför i helvete man tar båten dit? Är ju dessutom ett par hundra meter att gå till t ex SIP. Känns som en jävla risk jmf med att bränna därifrån på en moppe/MC.

Vad är SIP?

Nära Solna Strands brygga finns
Universitets- och högskolerådet (UHR)
Statistiska centralbyrån (SCB)
Strålsäkerhetsmyndigheten
Trafikverket

Ville de höja betygen för att komma in på läkarprogrammet?
Ville de få flera körkort?

Vi kan bara spekulera...
Citera
2024-05-24, 12:43
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Vet du mer än de publicerar själva?

Ja. Och då refererar jag inte till att jag vet någonting hemligt för det gör jag inte, men det fungerar så här: Myndigheter publicerar en viss mängd egenvald info. De kan inte publicera allt som är öppet bara för att det är offentligt. Då orkar ingen ta till sig budskapet som är viktigt.

Att Cybersäkerhetscentrets nya lokaler ligger vid Bergshamra är inte hemligt.

De har bland annat haft en tvist med Solna om att få sno åt sig lite naturmark för att sätta upp ändamålsenligt staket. Det byggs och anpassas nog just nu skulle jag gissa och bara för att flyttlasset inte gått för personalen riktigt ännu kan det ju lätt vara så att det redan ju är SO om viss teknik börjat installeras. Det skulle vara mer än rimligt faktiskt.

Men det är ju oviktigt nu då vi sett på bild att det är Bällsta det handlar om och inte Bergshamra.

Mälarpundare är fortfaranden min gissning.
Citera
2024-05-24, 13:18
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Det här med båt passar relativt bra in i detta scenario då det finns mälar-pundare som bor på trashig utdömd båt och tar sig runt med mindre båt och baxar prylar. Här finns det även grindar att bryta på.

Vad är Mälarpundare ?
Tycker du båten ser ut som du väntade dig?

Har DU råd med en sådan båt?
Citera
2024-05-24, 13:23
Medlem
AE86s avatar
Citat:
Vad är Mälarpundare ?

Oavsett om det är mälarpundare eller ryska spioner så glider man ju knappast upp i sin egna båt om man ska göra inbrott i en myndighetsbyggnad, självklart är båten stulen.
Citera
2024-05-24, 13:29
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Vad är Mälarpundare ?

Ja, det där är inte en båt som som ligger utanför mitt konsumptionsutrymme. Skulle antagligen behöva snåla in på något annat om jag inte ska belåna mig, men....

...Kan det vara så att båten är baxad kvällen till ära?

Oavsett om det är ryska superduperspioner som ska vinna kriget genom ett bryt på ISP (orimligt), eller Biffen och Fimpen så får man väl rimligen anta att de för detta äventyr inte kom i egen båt?

Oavsett vad så ser jag inte att GM är en båtägare med båtpats i Mälaren som en kväll känner för att ta båten till en plats och göra ett bryt oavsett anledning.
Citera
2024-05-24, 13:46
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Vad är SIP?
Tror hen menar ISP:
https://www.regeringen.se/myndighete...produkter-isp/
Citera
2024-05-24, 13:55
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Finns flera myndigheter vid Solna strand.
Skatteverket
SCB
Inspektionen för Strategiska Produkter (kanske känsligast)
Strålsäkerhetsmyndigheten

Skatteverket har dock flyttat.
Citera
2024-05-24, 13:57
Medlem
Citat:
Vad är Mälarpundare ?

Utan att veta så säger det väl sig självt, pundare som rör sig i mälaren antagligen med förfallna båtar/stulna och begår brott för att punda vidare.
Citera
2024-05-24, 14:05
Medlem
Det finns en del motstridiga uppgifter...

Polisen rubricerar det som olaga intrång, men AB skriver att det inte är SÄPO (ligger de ens vid den kajen).
Brottsplats Stockholm skriver att väktare försökte gripa två män med vapen som sprang från ett skyddsobjekt.

OM nu myndigheten var ett skyddsobjekt skulle inte polisen rubricera det som olaga intrång, utan brott mot skyddslagen. Sedan skulle inte väktare springa efter utan skyddsvakter med beväpning.

Det medför att myndigheten troligen är en förvaltningsmyndighet utan känslig samhällsviktig tjänst. Då är det troligen antingen Trafikverket (som båten var förtöjd vid), UHR eller SCB. Strålsäkerhetsmyndigheten lär vara skyddsobjekt ochäven de mer "hemliga" myndigheterna som ligger i området.

UHR är väl den enda där som har saker som det är värt att man använder vapen för att ta sig in.

(Militära objekt och fortifikationsverkets verksamhet ÄR skyddsobjekt)
Senast redigerad av Methos 2024-05-24 kl. 14:07.
Citera
2024-05-24, 14:09
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Skatteverket har dock flyttat.
OK, min information är förlegad.
Citera
2024-05-24, 14:11
Det är ovanligt att skyddsobjekt har väktare och inte skyddsvakter men det är inte omöjligt. Det kan ha varit larmväktare som kom då larm utlöst.

(Eller så var det skyddsvakter men de skriver fel)

Tror vi kan ta bort myndigheter som Säpo, Karlbergs slott, ISP som alla har skyddsvakter.
Citera
2024-05-24, 14:13
Medlem
Vänsterextrema, islamister eller Ryzzar.

De enda människor som skulle göra detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in