2024-06-10, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Bilen var en kombi och hade inget lastgaller eller lastnät. Dom kom från en resa och hade troligen minst var sin resväska.
Räkneexempel. Resväska 20 kg, vid krock 50 km/h väger väskan 800 kg, vid krock 100 Km/h väger den 3.200 kg.
Ta 3.200 kg x 4 = 12.800 kg vid en krock i 100 km/h.
Även om farten bara var 50 km/h vid krocken blir vikten 4 väskor ā 20 kg x 40 = 3.200 kg.
Farten var troligen högre så flera ton kom från bagageutrymmet

Kan tänka mig att ryggstödet i baksätet tryckts fram så dom i baksätet krossades meĺlan ryggstöd/bälte, obältade i baksätet har dödat folk som varit bältade fram på detta vis där olyckan inte sett så allvarlig ut.
Citera
2024-06-10, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Varför gick Sundsvalls Tidning ut med att deras hälsotillstånd har nu förbättrats betydligt och inom kort skulle pappan flyttas till Sundsvall förra veckan då? Har dom åkt på ett bakslag?
Citera
2024-06-10, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante08
Varför gick Sundsvalls Tidning ut med att deras hälsotillstånd har nu förbättrats betydligt och inom kort skulle pappan flyttas till Sundsvall förra veckan då? Har dom åkt på ett bakslag?

De är bättre men inte vakna.
Citera
2024-06-12, 23:31
Medlem
hur går det?
Citera
2024-06-15, 08:18
Medlem
fingercuffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Visst hade den kommit över på fel sida. Det handlar om en vansinnesomkörning. Jag talade med en långtradarchaufför som bevittnade händelseförloppet i backspegeln.

Vad får du ut av att sitta och hitta på?
Citera
2024-06-15, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fingercuffs
Vad får du ut av att sitta och hitta på?

Jag vidareförmedlar information från en långtradarchaufför som kör sträckan Västerås - Gnarp tor 4 dagar i veckan för ett av landets största åkeriföretag. Ser ingen anledning att misstro honom.
Citera
2024-06-15, 18:00
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...bW15MTZieXRlcw

SVT Västernorrland har vaknat .

Låter ju å ena sidan positivt att föräldrarna kommer att överleva och tids nog få komma hem , men samtidigt är ju denna historia oerhört tragisk för alla inblandade
Citera
2024-06-15, 21:54
Medlem
meiis avatar
Hur gör man i en sådan här situation, väntar man med begravning av barnen tills föräldrarna klarar att vara med? Eller har man begravning utan dem? 🤔
Citera
2024-06-16, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Hur gör man i en sådan här situation, väntar man med begravning av barnen tills föräldrarna klarar att vara med? Eller har man begravning utan dem? 🤔

antar att de väntar? är väl tungt för sonen/bror att ha hand om allt ensam?
Citera
2024-06-16, 13:32
Medlem
ElakBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
antar att de väntar? är väl tungt för sonen/bror att ha hand om allt ensam?

Fast det är väl lag i Sverige på att man måste begrava folk senast 30 dagar efter att de dött? Såvida man inte får göra undantag från den i såna här situationer då.
Citera
2024-06-16, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElakBoll
Fast det är väl lag i Sverige på att man måste begrava folk senast 30 dagar efter att de dött? Såvida man inte får göra undantag från den i såna här situationer då.

Självklart är det en situation som måste bedömas som undantag.
Citera
2024-06-16, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Jag vidareförmedlar information från en långtradarchaufför som kör sträckan Västerås - Gnarp tor 4 dagar i veckan för ett av landets största åkeriföretag. Ser ingen anledning att misstro honom.

Jag har fått höra att busschauffören i panik skrek "nej, nej" och försökte styra så långt åt sidan som möjligt då det var en omkörning som skedde. Enligt vittne så fanns det inget att göra med döttrarna och att det troligtvis var tvärstoppet som gjorde att de bröt nacken inte några väskor.

Men hur det egentligen gick till får utredningarna visa och jag hoppas att Ollrogg hört av sig både till polisen och Trafikverket för att delge sin historia då denne tydligen var på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in