Citat:
Ursprungligen postat av
IQ60
Att RRV inte berör det beror på att RRV utfört en undersökning beställd av något organ, underställt regeringen. Är det verkligen så svårt att förstå att en myndighet utför de arbeten de är ålagda att göra?
Vad får dig att tro att rapporten är beställd av "något organ, underställt regeringen"?
Det framgår att rapporten tagits fram inom ramen för effektivitetsrevisionen:
Denna rapport har tagits fram inom effektivitetsrevisionen, vars uppgift är att granska hur effektiv den statliga verksamheten är. Vi lämnar även rekommendationer för att förbättra den granskade verksamheten. Effektivitetsgranskningar lämnas direkt till riksdagen som bereder dem tillsammans med en svarsskrivelse från regeringen.
Presentera en källa som styrker att undersökningen skulle vara beställd, istället för att repetera ett löst påstående.
Riksrevisionen har initierat rapporten inom ramen för effektivitetsrevisionen.
Det är anmärkningsvärt att Riksrevisionen inte berör Sveriges extrema invandringspolitik i denna rapport.
Citat:
Ursprungligen postat av
IQ60
Tänk själv nu.
Jag har svårt förstå relevansen av din kommentaren ovan. Ser du mig som en bättre skribent om jag inleder mina inlägg med "tänk själv nu"? Få andra, sannolikt ingen, blir imponerade av den typen av kommentarer. Försök hålla dig till sakfrågan så bidrar även du till en effektivare kommunikation i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
IQ60
Rent logiskt så är fortfarande majoriteten i detta land Svenskar. Kriminalitet finns bland alla grupper. 50/50 innebär ett ungefär och handlar inte om att en viss grupp är överrepresenterad utan att den ena utgörs av det många kallar etniska svenskar som är jävligt överrepresenterade i landet. Vad 50/50 inte innebär är andelen per capita. I mitt jobb jobbar inte jag inom rättsväsendet men jag ser ändå namn på människor som gör fel. Det är ungefär 50/50.
Personer med en eller två utriksfödda föräldrar är kraftigt överrepresenterade i våldsbrott, och bidragsbrott och bidragsberoende. När det gäller gängkriminella har nästan samtliga invandrarbakgrund. Att Riksrevisionen inte tar upp detta är anmärkningsvärt. Det du skriver om "50/50" är otydligt, men det framgår att du inser att personer med invandrarbakgrund är kraftigt överrepresenterade.
Citat:
Ursprungligen postat av
IQ60
Min härskarteknik ska du skita i.
Det här är ett diskussionsforum. Härskarteknik används av personer som inte kan föra en saklig argumentation. Dessvärre för dig, motverkar din argumentationsteknik ditt syfte. Andra användare kommer inte se dig som en bättre skribent till följd av dina försök till härskarteknik. Försök hålla dig till sakfrågan om du vill bli tagen på allvar.
Citat:
Ursprungligen postat av
IQ60
Den är mellan mig och en person som är på fel plats.
Du svarade användaren
Meiji, som bad dig utveckla ditt svar. Det här är ett diskussionsforum. Det är knappast Meiji som är på fel plats, utan du som blir defensiv/aggressiv av en fråga om ditt påstående. Kanske en blogg vore mer passande för dig om du har problem att utveckla dina svar eller presentera källor till dina påståenden.