2024-05-23, 08:44
Avslutad
Utan att gå in på vem som skapar dessa OT- spår, varför eller vilka som i slutändan varnas så är själva företeelsen i sig något som måste diskuteras.

Hur hanterar vi detta?

Är det tänkt att användaren konstant ska ha topic i bakhuvudet och att man därmed inte ska avvika ifrån detta?

Om någon i sitt inlägg skriver OT och OnT, får man då inte bemöta OT om man inte också bakar in OnT som vissa gör för att kringgå OT? Ska man då alltså föra en parallel diskussion som man inte är intresserad av bara för att maska det man verkligen vill diskutera?

Jag hade just den här diskussionen med en mod om en person som använde ett visst nickname om Putin och Mod sa att det vore okej att ifrågasätta detta även om det är Off-Topic.

Men när jag igår ifrågasatte någon som ville att vi så hårt som möjligt daskar till Ryssen med "Du kan ju börja, anmäl dig som frivillig" så fick jag en varning för det (bl.a.). Det är lite samma sak och klart är att det verkligen är extremt diffust och upp till hur en mod känner för dagen om vart gränsen går.

För mig är det som jag sagt tidigare helt naturligt att diskussioner utvecklas och går OT. Jag anser att diskussioner som går för långt helst bör brytas ut. Men som det är nu så är jag bokstavligen rädd för att ge mig in i diskussionerna.

Ett alternativ är att konstant rapportera inlägg som gränsar på OT istället för att besvara dem. Men det känns som ett jobb och inte så värst givande. Att istället se inlägg eller som oftast DELAR AV INLÄGG som man vill besvara men inte kan besvara för att man är rädd för att svaret eller diskussionen som utvecklas ska bli något OT gör at man hellre inte besöker del-forumet.

Snälla Admin, vi behöver antingen striktare definitioner på vad som är Off-Topic, hur eller om man kan blanda Off-Topic med On-Topic i ett inlägg eller ej:

Eller så behöver vi ett lösare regelverk kring OT som mer uppmanar mods att bryta ut seriösa (Icke-tramsiga) diskussioner hellre än att dela ut flera varningar och radera dussintals inlägg efter varandra.
Senast redigerad av Transaktiv 2024-05-23 kl. 09:34.
Citera
2024-05-23, 08:54
Medlem
Conor-MacGyvers avatar
Varningarna delas ut vid regelbrott, vad som är regelbrott kan stretchas lite hit och dit iom att att alla moderatorer är en specifik individ.

Det blir tokigt ibland och bra ibland, gillar du det inte så är inte flashback för dig, du kommer iaf inte kunna ändra på hur människorna/modsen modererar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in