2024-05-28, 05:19
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Israel tillåter väldigt lite diesel, och passar all vård att utföras i tält? Visst kan Israel ge vård men de djävlarna vägrar det.

Det gäller skillnaden mellan liv och död, är du doktor död?

Varför kallar du mig doktor död? Du är oförskämd. De som orsakar döden är Hamas och Israel. Sverige har ingen skyldighet att lägga ned resurser på denna konflikten.

Vad får dig att tro att det går att transportera så pass svårt skadade personer till Sverige? Personer som kräver kontinuerlig intensivvård går inte att transportera. Hur ska dessa ens komma ut ur Gaza?
Citera
2024-05-28, 05:44
Medlem
Iofs är jag humanistisk och vill människor väl.
Men om Palestinier får komma hit så kommer dom förmodligen att stanna och bli lika stora problem som sina övriga landsmän som tar med sig sina konflikter hit.
Bättre Sverige skickar läkarhjälp på plats.
Citera
2024-05-28, 12:26
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Varför kallar du mig doktor död? Du är oförskämd. De som orsakar döden är Hamas och Israel. Sverige har ingen skyldighet att lägga ned resurser på denna konflikten.

Vad får dig att tro att det går att transportera så pass svårt skadade personer till Sverige? Personer som kräver kontinuerlig intensivvård går inte att transportera. Hur ska dessa ens komma ut ur Gaza?
Det var en fråga, men jag ber om ursäkt för den, sådana uttryck ska inte vara här.

Nu gällde det inte svårt skadade utan med kroniska skador som måste behandlas annars dör de, och det finns inte plats för dem i Gaza, ex v för dialys.

Som en human stat bör Sverige ställa upp som de andra humana staterna. I detta fall gäller det inte ekonomiska flyktingar.
Citera
2024-05-28, 17:07
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det var en fråga, men jag ber om ursäkt för den, sådana uttryck ska inte vara här.

Nu gällde det inte svårt skadade utan med kroniska skador som måste behandlas annars dör de, och det finns inte plats för dem i Gaza, ex v för dialys.

Som en human stat bör Sverige ställa upp som de andra humana staterna. I detta fall gäller det inte ekonomiska flyktingar.

Ursäkten accepteras.

Sverige kan skicka humanitärt bistånd i from av dialysutrustning, insulin till diabetiker och läkemedel. Sverige kan bidra till att upprätta tillfälliga sjukhus i Egypten. Så jag utesluter inte att Sverige gör en humanitär insats där.
Citera
2024-05-29, 11:06
Medlem
Mycket tal här om att ta hit släktingar. Får man bara för minderåriga barn eller föräldrar till sådana. Och då måste de först få asyl själva.
Citera
2024-05-29, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Nej jag menar muslimer, varför förstör muslimer sverige samtidigt som dom tycker att israel inte ska få förstöra gaza?

Om några muslimer förstört något i Sverige kan det inte jämföras med Gaza. Och har inte med varandra att göra.
Citera
2024-06-02, 04:07
Avstängd
Erik Östs avatar
Eu-eliten blir bara mer och mer dysfunktionell desto mer tiden går!🤪

Jag föreslår en SWEXIT!😁👍
Senast redigerad av Erik Öst 2024-06-02 kl. 04:13.
Citera
2025-08-18, 15:43
Avstängd
glockenreins avatar
Bra intervju i SR med Hanne Kjöller gällande den här frågan och bra respons från Sörman https://youtu.be/f6VYfqEL9kA

Kort svar: nej, vi ska inte ta hit patienter från Gaza.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in