• 1
  • 2
2024-06-17, 00:22
Medlem
Jag sger inte att det ena eller det andra r rtt men vad spelar Vlkisch fr nytta nr vi blir utbytta? Svensken kommer bli i minoritet. Vad hjlper vlkisch till med d? Jag kanske missade denna pong. P tal om det s har t.o.m. SD har ntligen slppt handbromsen och lyft detta knsliga faktum och problem.

I takt med att demografin kraftigt ndras s kommer samtalet om etnicitet att behva lyftas och diskuteras. Ett mne som media och folk lnge undvikit och d kollat t andra hllet.

Som svar p mnesfrgan s br Ahl inte skapa ett nytt parti. Det kommer bara slss om AFDs rster. Historien r full av hgerpartier p ytterkanten som splittrats. Sverige har mnga exempel. Tiden gr och vi gnabbas i sandldan. Tick tock, snart r vi i minoritet.
Citera
2024-06-19, 08:14
Medlem
Jeff Ahl verkar leva i nn slags politisk fantasivrld. En arg youtuber som blandar lite Karl XII och NMR. Uppenbart att han inte passade in i SD nr partiet skulle breddas och bli strre.
Citera
2024-06-30, 23:56
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Enligt mitt stt att se p det: Nej. Att starta nya partier hela tiden splittrar nationalister (p samma stt som "bokstavsvnstern" ftt lida under mnga r) Han kan lika grna kolla upp de partier som siktar in sig p riksdagsvalet 2026, tex de hr typerna som skriver en hel del om invandring p sin FB-sida:

Sverige i Valsamverkan

Nej, frsk opinionsbilda istllet (Facebook, Youtube/Bitchute/Odysee, Telegram etc) eller fredrag/seminarier etc. Skriv bcker etc (politiskt arbete handlar inte om att f folk att lgga en lapp i en urna vart fjrde r. Det handlar om att plantera ideer i folks huvuden)
Citera
2024-06-30, 23:59
Bannlyst
Ingen av de som nmns r ledarmaterial. Jeff Ahl r vl lite rolig nr han gr upp i affekt, ngon att ha p skiftlaget.

Kasselstrand verkar mest vara en posr i mngt och mycket. Kanske bttre att ta och gra nt av den dr mba:n.
Citera
2024-07-01, 00:06
Avstngd
Galejans avatar
Ytterhgern r som yttervnstern i det att de delar p sig in absurdum. Nr ngon straffat ut sig frn tv partier inom ngra r kanske det inte r lge att starta parti nummer tre? Kanske borde man istllet inse att personen ifrga har svrt att umgs med andra mnniskor?
Citera
2025-02-18, 20:06
Avstngd
JohanSverkerssons avatar
Jeff Ahl som drmmer om att sprnga amerikanska fartyg i Grnland?

Men visst tycker mnga att ett nytt parti behvs. Twitter-profilen memingenjoeren pratar (delvis p skmt antar jag) om att han ska starta "Ut med skiten-partiet".
Citera
2025-02-18, 20:09
Avstngd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Enligt mitt stt att se p det: Nej. Att starta nya partier hela tiden splittrar nationalister (p samma stt som "bokstavsvnstern" ftt lida under mnga r) Han kan lika grna kolla upp de partier som siktar in sig p riksdagsvalet 2026, tex de hr typerna som skriver en hel del om invandring p sin FB-sida:

Sverige i Valsamverkan

Nej, frsk opinionsbilda istllet (Facebook, Youtube/Bitchute/Odysee, Telegram etc) eller fredrag/seminarier etc. Skriv bcker etc (politiskt arbete handlar inte om att f folk att lgga en lapp i en urna vart fjrde r. Det handlar om att plantera ideer i folks huvuden)

D r du allts emot Afs? Eftersom Afs splittrade nationalismen.
Citera
2025-02-19, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulan

Vem betalar Gustav Kasselstrands ln?
Kommer nog drja bra lnge innan ntt nytt parti kommer in i riksdagen.

Dom partimedlemmar som r kvar i det sjunkande AfS-skeppet.
Citera
2025-02-22, 03:27
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
D r du allts emot Afs? Eftersom Afs splittrade nationalismen.

Intressant att du grvde upp mitt gamla inlgg. Nej, vart har jag sagt att jag r emot AFS? Tyckte de hade en ny frsch "approach" nr de dk upp. Nu vet jag dock inte om det fungerar att "starta" upp ett "nytt, stort nationalistparti som ska utmana SD". Det har gjorts ett par frsk som har skjutits i sank liksom & jag har mer och mer ftt intrycket att det bara splittrar och skapar en "sandlda"

Istllet fr att bygga upp ett nytt alternativ p direkten som bestr av att lgga en lapp i en lda vart fjrde r, frsk att folkbilda och skapa opinion s att det finns "brdig jord" lngre fram i tiden. Det var vl ungefr s jag tnkte, d jag "modifierat" min stndpunkt
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2025-02-22 kl. 03:46.
Citera
2025-02-22, 12:29
Medlem
GusFrings avatar
Med tanke p liberalers totala institutionella dominans r det meningslst att bilda partier hger om SD. Det som framfrallt hnder r att brnna ut aktivister genom att de blir social paria.

Tills vidare tror jag mer p hemliga ntverk. Anvnda teknologin fr informationsdelning, och gna sig t subversion inifrn av institutioner. P s vis utva ett indirekt inflytande och flytta positionerna i samhllsdebatten fr vad som r rumsrent. Vissa segrar kan uppns p det viset, men det behver vara ett elitprojekt.

Men fr att verkligen skapa legitimitet fr ngot annat tror jag liberalismen mste genomg en mycket djup kris. Liberalismen genomgr en kris i nulget, men den behver frdjupas fr att alternativ som ser trovrdiga ut ska kunna uppkomma. Nr liberalismen inte lngre alls kan leverera p det ekonomiska planet kan det snabbt g utfr. Dagens skuldbaserade globala ekonomi har helt klart vissa inbyggda srbarheter. Systemet bygger, mycket frenklat, p en stndigt kande konsumtion som drivs av ln. Det gr systemet knsligt fr chocker och kriser. Samtidigt har centralbankerna med hjlp av expansiv penningpolitik lyckats hva de vrsta kriserna de senaste decennierna. Men verktygen kanske inte rcker nsta gng givet hur mycket skuld som ackumulerats och att man introducerar ny disruptiv teknologi som AI, som riskerar utplna medelklassens sysselsttning och drfr konsumtion. Nr behovet av mnsklig arbetskraft minskar drastiskt blir det svrt att upprtthlla kpkraften och den aggregerade efterfrgan i ekonomin. Detta gr skulderna ohanterbara. ven eliter kommer brja se sig om efter alternativ nr liberalismen nr vgs nde.
Citera
2025-05-30, 16:09
Medlem
SkattefriZons avatar
Gustav Kasselstrand har varit historiens mest vrdelsa och egoistiska partiledare.

Skulle vilja se Jeff som ny partiledare fr AfS. D skulle partiet kunna brja vxa p riktigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in