• 6
  • 7
2024-05-22, 20:52
Medlem
Jag blir alltid himla besviken när jag ser en debatt mellan partiledarna. Man kunde ju förvänta sig att dom berättar vad dom vill förbättra, förändra eller stoppa när det gäller Sverige el Eu. Visioner, vad vill dom fixa och göra ?

Det ända man får se är glåpord och förolämpningar och att dom skriker och avbryter. Som 5-åringar i sandlådan. Har dom IQ 85 ?
Citera
2024-05-22, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberRobot
Jag blir alltid himla besviken när jag ser en debatt mellan partiledarna. Man kunde ju förvänta sig att dom berättar vad dom vill förbättra, förändra eller stoppa när det gäller Sverige el Eu. Visioner, vad vill dom fixa och göra ?

Det ända man får se är glåpord och förolämpningar och att dom skriker och avbryter. Som 5-åringar i sandlådan. Har dom IQ 85 ?
Ja antagligen. Den eviga Tyska sonen uttryckte sin kritik bra redan på 1920-talet om vad han sett i debatterna i parlamentet i där

"DET ÄR INTE VÅRT MODERNA DEMOKRATISKA PARLAMENTARISKA SYSTEMS MÅL att samla en församling av intelligenta och välinformerade män. Syftet är snarare att sammanföra en grupp icke-väsen som är beroende av andra för sina åsikter, och som kan ledas desto lättare, ju snävare deras mentala synsätt. Detta är det enda sättet som partipolitik – enligt den onda innebörd den har idag – kan genomföras.

Endast på detta sätt är det möjligt för tråddragaren, som utövar verklig kontroll, att förbli i mörkret, så att han personligen aldrig kan ställas till svars. Under sådana omständigheter kan inget av de beslut som fattas, hur katastrofala de än kan vara, läggas vid foten av den skurk som verkligen är skyldig. Allt ansvar flyttas över på partiets axlar som helhet.

I praktiken kvarstår inget egentligt ansvar. Den härrör endast från personlig plikt och inte av skyldigheter som åvilar en parlamentarisk församling av tomma talare.

Den parlamentariska institutionen lockar lögnare och mullvadar, människor som skyr dagens ljus. Ingen rättrådig man, som är redo att ta personligt ansvar för sina handlingar, kommer att lockas till en sådan institution."
Citera
2024-05-22, 21:12
Medlem
barkeepers avatar
Är det enbart SD som verkar för att minska EU:s makt och inflytande?
Citera
2024-05-22, 21:13
Medlem
Flummigheters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
HAHA vad hände här?

Johan Pehrson viskar "Lite mer tjafs" när han går förbi Jimmy.

Biskopsgården hälsar att de gärna kommer förbi för "lite mer tjafs", hörde jag av kebabförsäljaren. En av många nya kulturberikare.
Citera
2024-05-22, 21:14
Medlem
frozens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
HAHA vad hände här?

Johan Pehrson viskar "Lite mer tjafs" när han går förbi Jimmy. Antar lite spel för galleriet och nödvändigt ont eller tror ni han menade på allvar?

https://tv.aftonbladet.se/video/3701...iledardebatten

Ibland undrar man ju om partiledarna har ett gemensamt manus innan debatten äger rum. Just idag står det klart och tydligt att samtliga ska tjafsa.

Hur som helst, det spär ju knappast på seriositeten för detta spektakel.
Citera
2024-05-22, 21:19
Medlem
ConnyJonssons avatar
Helt sjukt att höra Maggan dra på om "trollfabrikerna" som inte har någon som helst koppling till EU-politik, och att hon omedvetet fullständigt beskrivit sitt eget partis modus operandi.
Citera
2024-05-22, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyJonsson
Helt sjukt att höra Maggan dra på om "trollfabrikerna" som inte har någon som helst koppling till EU-politik, och att hon omedvetet fullständigt beskrivit sitt eget partis modus operandi.

Jag förstår henne.. Hade jag varit företrädare för S hade jag också undvikit att diskutera min politik.
Citera
2024-05-22, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Du tänkte på Reinfeldt som pedofil. Bra grävt.

Maggan blir snart en pajas, bara tjata om troll blir dålig karma. Vad är hennes politik?

Troll i farten igen. Typer som har sågspån i huvudet och inte kan föra en saklig debatt. Magdalena Andersson sköter sig helt ok och hon är så erfaren att hon inte bryr sig om osakligt skitsnack.
Citera
2024-05-22, 21:57
Medlem
volvo 240s avatar
Vilket trams m "trollfabriker" Vilka partier sysslar inte med liknande saker? Svar: inga. Sossarna har ju vipps ändrat lite op några av sina propagandasidor. Patetiskt.
Citera
2024-05-22, 22:05
Medlem
Helvete vad nära till tårar Maggan Andersson hela tiden.
Hade det inte varit för fiaskot med El-Hamas hade hon dragit på krokodiltårarna även denna gången. Nu nöjde hon sig mig att ha gråten i halsen och låta ynklig.
Toxisk feminitet.
Citera
2024-05-22, 23:17
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Är det enbart SD som verkar för att minska EU:s makt och inflytande?

På papperet kanske men ord har ingen betydelse, det är handling som räknas och där sitter ju SD och låter mer makt förflyttas till EU.

Var det något som stack ut i den här debatten (bortsett från "lite mer tjafs") ? Eller var allt som vanligt där 8 socialliberala partier står och låtsas vara opposition till varandra?
Citera
2024-05-22, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
På papperet kanske men ord har ingen betydelse, det är handling som räknas och där sitter ju SD och låter mer makt förflyttas till EU.

Var det något som stack ut i den här debatten (bortsett från "lite mer tjafs") ? Eller var allt som vanligt där 8 socialliberala partier står och låtsas vara opposition till varandra?
Du förstår tydligen inte hur det fungerar. Oavsett om SD har folk i EU har Sverige 21 platser där. Sitter inte SD där sitter andra partier även på deras nuvarande 3 och eventuella nya stolar.

Jag undrar varför ingen tog upp de 6 fullt fungerande kärnkraftverk som C och V (av de närvarande) varit med och stängt? Man borde utlyst skadestånd för detta och som ansvariga för klimathotet. Sedan slutdiskuterat om klimatet!
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in