Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-05-22, 04:46
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Hittade Dafgårds Lyxlasagne som väger 1 kg/förp. Den innehåller totalt 1830 kcal.

https://foodservice.dafgards.se/Alla-Produkter/F%C3%A4rdiglagad-mat/Lasagne-och-fylld-pasta/Lyxlasagne-1-kg/p/4098

Är det portionsförpackning då? Nej..
Går det att trycka en hel? Ingenting är omöjligt.
Får man i sig för mycket salt? Ja, du riskerar hjärtstopp.
Citera
2025-05-11, 04:24
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Hittade Dafgårds Lyxlasagne som väger 1 kg/förp. Den innehåller totalt 1830 kcal.

https://foodservice.dafgards.se/Alla-Produkter/F%C3%A4rdiglagad-mat/Lasagne-och-fylld-pasta/Lyxlasagne-1-kg/p/4098

Är det portionsförpackning då? Nej..
Går det att trycka en hel? Ingenting är omöjligt.
Får man i sig för mycket salt? Ja, du riskerar hjärtstopp.
Kan meddela (såhär ett år senare) att jag faktiskt tryckte en hel sån förra året. 1 kg är inte jättemycket när man är både glupsk och vrålhungrig.
Citera
2025-05-11, 04:38
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Kan meddela (såhär ett år senare) att jag faktiskt tryckte en hel sån förra året. 1 kg är inte jättemycket när man är både glupsk och vrålhungrig.
Sant. Jag brukar köpa den vanliga Dafgårds ibland och den ligger på 1150 kalorier och är på ett kilo. Det är ingen konst att dänga en sådan. Ätes med fördel direkt ur aluminiumtråget med ketchup och en gaffel, för att riktigt understryka trashigheten.
Citera
2025-05-11, 09:23
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Sant. Jag brukar köpa den vanliga Dafgårds ibland och den ligger på 1150 kalorier och är på ett kilo. Det är ingen konst att dänga en sådan. Ätes med fördel direkt ur aluminiumtråget med ketchup och en gaffel, för att riktigt understryka trashigheten.
Riktigt bra jobbat av er båda!

Har på senare tid ett flertalet ggr tryckt i mig en hel Findus fiskgratäng dill, tycker den är ganska mastig men är ändå bara på 664 kcal. Tror dom ljuger så man äter mer
Citera
2025-05-11, 10:03
Medlem
Citat:

Nej det är ju inte speciellt mycket. Speciellt eftersom kalorierna i sådan skräpmat är så fattig på näring så kroppen kommer fortfarande signalera hunger senare under dagen. Det vill säga anledningen till att människor idag ofta behöver överkonsumera kalorier och bli tjocka på kuppen (och sjuka på längre sikt).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in