2024-05-21, 19:27
Medlem
CapsLock99s avatar
Enligt SVT:

+80% av miljöpartister och vänstern finner SVT trovärdiga.

Mindre än 50% av övriga människor finner SVT trovärdiga.

SVT är idag ett rödgrönt propaganda organ baserat på ovan mätning utförd av SVT själva.

För att återfå trovärdighet måste alla grupper ligga på liknande nivåer +/-5% Med ovan mätning kan vi enkelt konstatera att SVT är hårt vinklat vänster.
Citera
2024-05-21, 19:52
Medlem
Jag tror att det är större chans att SD bara lägger ner skiten. Det är ju trots allt vänsterns största propaganda organ.
Citera
2024-05-21, 20:13
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Har Guillou rätt att det finns risk att public service som 70% är nöjda med omformas till SDs partiorgan när/om de griper makten? Behövs ens deras fascistoida trollfabriker när public service blir deras megafon? Andra synpunkter på Jans synpunkter?

Klart att Janne har rätt, titta på Ungern och Polen där SDs syskonpartier använder statlig media som propagandacentraler. SD hatar public service enbart för att de inte styr innehållet på fascistiskt manér.
Citera
2024-05-21, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Klart att Janne har rätt, titta på Ungern och Polen där SDs syskonpartier använder statlig media som propagandacentraler. SD hatar public service enbart för att de inte styr innehållet på fascistiskt manér.
Sossarna älskar SVT/SR för att de styr på kommunistisk manér.
Citera
2024-05-21, 21:07
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Sossarna älskar SVT/SR för att de styr på kommunistisk manér.

HAHAHAHA
Citera
2024-05-21, 21:55
Medlem
Grontarskonts avatar
Han har nog rätt men ett annat kan vara att läggs ned SVT
Citera
2024-05-21, 22:19
Medlem
SverigeVaknars avatar
Det var länge sen Janne var relevant. Överklasskommunist ser så klart fara i att SVT inte längre ska vara Sossarnas propaganda-TV
Citera
2024-05-21, 23:21
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Jo vi har ju sett hur statsmedia utvecklats när lokalerna fyllts med vänstersympatisörer.
Citera
2024-05-21, 23:24
Medlem
mikaelss avatar
Om SD får makten, vilket de inte får, kommer de sannolikt att avveckla statsmedia, vilket vore en Gudi behaglig gärning, bara diktaturer har statlig media.
Citera
2024-05-22, 00:01
Medlem
Citat:
Har Guillou rätt att det finns risk att public service som 70% är nöjda med omformas till SDs partiorgan när/om de griper makten? Behövs ens deras fascistoida trollfabriker när public service blir deras megafon? Andra synpunkter på Jans synpunkter?

SVT är ju idag vänsterns propagandaorgan sedan 70 år tillbaka. Så varför är ingen inom journalistkåren upprörda över det faktumet?
Citera
2024-05-22, 01:49
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Jag tycker att Janne Ljug är det bästa typexemplet på en inrökt gammal tjuvgubbe som tror att han är superjättesmart och har 120% koll på läget och är insatt i moderna trender och mode... fast i själva verket har han ingen koll alls.

Jag tycker verkligen att det är jättekonstigt att en klåpare som Janne Ljug fått hemsöka Svensk kultur och media i ett halvsekel...

När jag var tvångsomhändertagen på hemmet första gången så läste jag faktiskt en av Jannes böcker, och direkt fick jag två frågor i huvudet:
1. Vad är det här för dynga? Tycker folk på riktigt att det här är bra böcker???
2. Varför skriver karlen så jäkla illa? De flesta niondeklassare hade kunnat skriva bättre superhjälteromaner på bakfyllan efter sin första brakfylla.
3. Vad är det för fel på klägget i Svensk kulturelit som lyfter fram Janne som en viktig tänkare?

OK, det blev tre punkter, men ni fattar grejen!
Citera
2024-05-22, 03:51
Medlem
Citat:
Jan Guillou är en ljugande översittare utan någon relevans.

Gubben är dement och har inte många år kvar. När han dör så kommer hans grav bli allmän pissoar. Eftermälet blir Sveriges största tönt under 1900talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in