• 4
  • 5
2024-05-22, 09:41
Bra, det skulle behövas efter 50 år av vänsterinfiltration.

De måste pumpa ut propaganda om massåtervandring, statistik om invandrarbrott och islamkritik. Risker när svenska tjejer är i närheten av utomeuropéer osv.

Gärna i skolorna med. Ända ned till dagis.
Citera
2024-05-22, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Jan Guillou använder två argument. Ena är att 70 procent av svenskarna är nöjda med public service. Det kan nog dissekeras. Att folket tycker det är ett bra utbud av långfilmer och prisvärt, är inte detsamma som att de tycker att nyhetsinslag om SD klipps schysst. Det andra är att SD skulle drömma om att landet skall likna skumma länder i öst. Vad har han tagit det ifrån, vem har sagt det. Hans artikel skulle knappast bli godkänd i argumentationsanalys i gymnasiet.

Som jag nämnt tidigare i schismen mellan Jan Guillou och GW Persson, så tycks förstnämnde alltid söka lögnen och hur förhålla sig till den, medan sistnämnde alltid söka sanningen och hur hitta den. Därför kunde de efter ett tag inte förstå varandra, även fast de tyckte tidigare att de var kompisar. Nu gör han det igen, försöker analysera SD med lögnen som tes och arbetsverktyg. Han behöver förnya sig, det blir för förutsägbart, och lite trist faktiskt.

Precis. Bra poänger.

Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Hade Jan Guilliou varit född 1990 hade han röstat på SD.

Såna här tyckonomer ska man bara bläddra vidare. Han har taxerat miljoninkomst i hela sitt liv och har inte en susning om vad som händer i Sverige utanför Operakällaren och vindsvåningar på Östermalm.

Han skrev ju själv efter ha besökt fängelser på 90-talet att han chockerades över att +90% var svartskalla. Det var alltså redan då innan den riktiga stormvågen av kriminella anlände vårt arma land.

Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Jag ser inget som helst problem med det eftersom det varit dom Rödgrönas partiorgan dom senaste 40-50 åren.

Off-Topic:
Vem fan bryr sig om vad Guillou säger år 2024 förutom han själv?😂

Jag har inga problem med att vi har statlig OBJEKTIV nyhetsrapportering, sändningar av sport sportevengemang som OS, landslaget i fotboll, hockey, friidrott, skidåkning osv osv eller dokumentärer av skilda slag. Däremot ska det vara 100% fritt från reklam, politiska budskap och aktivism. Inför en granskningsnämnd värd namnet.

Tyvärr har jag fått och köpt flera av idiotens böcker under 90-talet. Jag har därmed bidragit till hans förmögenhet. Minns när jag åkte till tippen och slängde hans böcker. Kändes fint att se hans böcker i restavfallet på väg att eldas upp.
Citera
2024-05-22, 11:17
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Alla länder har statlig media
Inte USA, för att ta ett exempel. Att staten ska styra och finansiera just etermedia är en gammal vänsteride, om nu statlig media är så bra, varför har vi inte en 'Statens nyheter', likt Pravda, som kommer till allas brevlåda vare sig de vill eller inte, och finansieras med skatt, precis som SVT?
Citera
2024-05-22, 11:55
Medlem
DeValeras avatar
Public service är idag partiorgan åt vänsterblocket. Det kan ingen förneka.

Här är en kul sketch med Janne, mitt i prick:

https://www.youtube.com/shorts/VfK2RSQJYlU
Citera
2024-05-22, 11:59
Medlem
ManicToos avatar
Han blir naturligtvis ledsen när inte marxister och miljöpartister inte har kvar all makt på svt.

Troligen minns han det röda 1970-talet när svensk tv styrdes av enbart marxister och jag tvingades titta på velourgubbar som förklarade hur man gjorde barn på barn-TV.
Citera
2024-05-23, 05:15
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Åkesson har behandlats med silkesvantar under hela skandalen med trollkontona, han tilläts avbryta den andre inbjudne hela tiden i Aktuellt. Proglamledaren lät honom orera på med sin dynga och fick knappt några kritiska frågor.

I Agenda var det bara Åkesson och Karin Enström från Moderaterna som var intressanta att ha med när TV4s reportage skulle tas upp. Detta eftersom Tidöavtalet säger att man inte ska vara taskiga mot varandra.

De rödgröna lyste med sin frånvaro. Tydligen är det okej att trolla och skriva skit om dem. Det var i alla fall inte intressant att höra vad de eventuellt tyckte om saken.

Hmm. Jag är inte övertygad.

Det som du kallar för trollskandalen var ju varken en skandal eller trollskandal. TV4 har ju skitit i det blå skåpet om man säger så.

Det där avslöjandet var ju en otrolig besvikelse. Det var ju inte ens något avslöjande. Trollen bestod bland annat av verkliga konton av verkliga personer men som Kalla Fakta fått att se ut som anonyma. Någon internetkomiker räknades som SDtroll bara för att ett konto hade delat komikerns satirklipp.

Flera personer har framträtt efter programmet bara för att de felaktigt målats ut som anonyma SDtroll av Kalla Fakta.

Men det här var alltså det enda du hade för att du ska vara av uppfattning att Svt är högervridet?

Kom igen nu. Med tanke på att du kommer med ett grovt påstående som de allra flesta inte håller med om så borde du kanske kunna visa mer belägg för att Svt är högervridet.

Jag är redo att tro på dig om du bara visar några övertygande belägg för det.
Citera
2024-05-23, 07:11
Medlem
Vart vill Guillou komma?
Public service har alltid varit maktens megafon!
Citera
2024-05-23, 12:17
Medlem
50 % är nöjda det är MP, VPK och Sossarnas väljare
Lägg till 5 % Centerpartister

+ 15 % äldre borgare som inte fattat nån ting om vad som hänt på SVT senaste 20 åren

Då har du 70 % ! Kan nog stämma
Citera
2024-05-24, 21:40
Medlem
Jag kan förstå att Guilliou är orolig, han vill förstås behålla public service som megafon för vänstern. Han behöver dock inte vara orolig, journalistkåren är massivt vänsterinriktad så det spelar ingen roll vem som sitter vid makten. Public service är en maktfaktor som de facto inte är under demokratisk kontroll.
Citera
2024-05-24, 21:46
Medlem
Någon som vet vad Hassan i P3:s busringning heter där de "imiterar" Jan Guillou?
Senast redigerad av P-o-beln 2024-05-24 kl. 21:54.
Citera
2024-05-24, 21:53
https://www.svd.se/a/edd95faa-5367-3...betade-for-kgb
Det känns inte som att en fd sovjetisk spion som sålt ut Sverige och hyllat kommunism har mandat att oja sig över Sverigedemokraterna och styrd statsmedia. Han får dessutom arbeta på Aftonbladet som låtsas vara rädda för hot mot demokratin. Guillou har arbetat för KGB. Helt sjukt att han inte är canceled. Han kanske t.o.m. vet något om Palmes öde…
Senast redigerad av Undringar 2024-05-24 kl. 21:55.
Citera
2024-05-24, 21:54
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Någon som vet vad Hassan i P3:s busringning heter där de "imiterar" Jan Guillou?

Vet inte, men den här är guld:
https://youtu.be/VfK2RSQJYlU?feature=shared
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här