2024-06-01, 01:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Halva palestinska folket? Mördat?
Stämmer
Citera
2025-05-16, 15:40
Medlem
.nattramn.s avatar
Ser ut som om Khan slutar p.g.a. dessa sexuella anklagelser som riktas mot honom.
THE HAGUE - The prosecutor of the International Criminal Court, Karim Khan, has stepped down temporarily as an investigation by United Nations investigators into alleged sexual misconduct by him nears its end, court sources told Reuters on Friday.
https://www.globalbankingandfinance....3-ca090f3ad79a

Detta hänger i hopp med arresteringsordern mot Netanyahu. I Maj kom dessa anklagelser upp för första gången. Man tror att Khan använde sig av att ansöka om arresteringsorder för att slippa bli anklagad för sexuella trakasserier och kanske även våldtäkter.

Hans hotelser till aktuell kvinna:
He is said to have told the complainant: 'The casualties [of her allegations] will unfortunately be three: You and your family, me and my family and the justice of the victims.'

On another occasion, he reportedly told her: 'Think about the Palestinian arrest warrants,' according to another alleged testimony to the UN.
https://www.dailymail.co.uk/news/art...x-assault.html

Gissar på att han inte kommer komma tillbaka.
Citera
2025-05-17, 08:32
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.
Ser ut som om Khan slutar p.g.a. dessa sexuella anklagelser som riktas mot honom.
THE HAGUE - The prosecutor of the International Criminal Court, Karim Khan, has stepped down temporarily as an investigation by United Nations investigators into alleged sexual misconduct by him nears its end, court sources told Reuters on Friday.
https://www.globalbankingandfinance....3-ca090f3ad79a

Detta hänger i hopp med arresteringsordern mot Netanyahu. I Maj kom dessa anklagelser upp för första gången. Man tror att Khan använde sig av att ansöka om arresteringsorder för att slippa bli anklagad för sexuella trakasserier och kanske även våldtäkter.

Hans hotelser till aktuell kvinna:
He is said to have told the complainant: 'The casualties [of her allegations] will unfortunately be three: You and your family, me and my family and the justice of the victims.'

On another occasion, he reportedly told her: 'Think about the Palestinian arrest warrants,' according to another alleged testimony to the UN.
https://www.dailymail.co.uk/news/art...x-assault.html

Gissar på att han inte kommer komma tillbaka.
Jag var otydlig här.
Av mig fetat. Det var ju självklart förra året, ansökan om arresteringsordern kom i Maj men jag tror detta hände någon månad tidigare. Khan skulle då till Israel för att diskuterar en ev. arresteringsorder. Då dök dessa anklagelser upp. Han ställde in resan och berörd kvinnan valde att inte samarbeta med den utredning som såg på dessa anklagelser. Utredningen lades ner om jag inte minns fel efter 5 dagar. Sedan tog det till November förra året tror jag fören dessa anklagelser dök upp igen. Det var strax innan arresteringsorderna utfördes. Kvinnan vägrade sammabeta om ICC själva igen skulle göra utredningen. Det blev FN som fick göra den och den har nu pågått länge och är nog klar om ett tag. När man började utreda detta var det många som ville att Khan skulle avgå under tiden, men han stannade kvar fram tills nu då.

Så det ser ut som om det rör på sig.

Och en ny undersökning i Wall Street Journal hänvisar till vittnesmål från det påstådda offret om att Khan under ett telefonsamtal – som ingår i en FN-utredning av anklagelserna – vädjade till henne att lägga ner anklagelserna genom att använda palestiniernas svåra situation som påtryckningsmedel.

Han ska ha sagt till målsäganden: "Offren [för hennes anklagelser] kommer tyvärr att vara tre: Du och din familj, jag och min familj och offrens rättvisa."

Vid ett annat tillfälle ska han ha sagt till henne: "Tänk på de palestinska arresteringsorderna", enligt ett annat vittnesmål till FN.

Tidningen hävdar att Khan vid ett flertal tillfällen pressat klaganden - som tros vara en malaysisk kvinna i 30-årsåldern - till att ha "samlag utan samtycke".

I ett vittnesmål inför FN i december 2023 ska det ha hävdats att kvinnan skulle ha kallats till Khans svit på Millennium Hotel i New York.
Hon ska ha hävdat att Khan, trots att han försökte lämna rummet flera gånger, gjorde upprepade sexuella närmanden innan han drog ner henne i sängen och tvingade henne till samlag.
Från andra länken i det tidigare inlägget.
Senast redigerad av .nattramn. 2025-05-17 kl. 08:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in