2024-05-19, 22:05
Medlem
Har varit och hälsat på en bekant som just nu är placerad på ett stödboende utanför kristinehamn mot gullspång.
Har verkligen inget positivt med mig därifrån. Har fått höra saker över telefonen om detta stället. Så tog mig en tur! På internet kan man se bilder och info om stället men det är bilder och information som inte är på riktigt.
Har hört massvis men ville se på riktigt hur detta stället var.
Hade tydligen förekommit knark.
Min vän som är där visade mig deras får och höns. 25 grader varmt fåren är misskötta rent djurplågeri hur dom såg ut.
En person har bott där 3 år och ser sig själv som en personal. Personalen verkar inte bry sig om klienterna. Chefen har kastat ut en person med inga grunder utan ordnat boende. Märktes att resten av klienterna inte mådde bra. Fick verkligen se att de marknadsför sitt stödboende med bilder från andra ställen och att det ska finnas gym osv där. Klienterna var antingen påverkade eller grovt deprimerade. Hörde att dom ska gå över till hvb. Tidigare varit asylboende. Cheferna har ingen känsla för klienterna och flera uttryckte sig om att detta stället är man en produkt. Dom vill gärna tjata om att man ska ansöka om tid hos socialtjänsten för pengarnas skull. Ska tydligen vara ett känt ställe enligt dom själva. Men de var de värsta jag sett och att de får fortsätta. Märktes att chefen är sugen på en kvinna som jobbar där.

Någon som har mer erfarenheter ? Djurplågeri utan dess like.
Citera
2024-05-20, 04:38
Medlem
Då måste du visa lite civilkurage och åtminstone i informera djurskyddsinspektörerna på Länstyrelsen. Du kan göra en anmälan anonymt.

Sen är frågan om du inte ska gå vidare med informationen och även anmäla boendet för uppgifterna du fått om övriga missförhållanden. Men börja med de stackars djuren.
Citera
2026-02-23, 19:27
Medlem
Ja det är bara ren och skär förvaring riktigt skit ställe
Citera
2026-03-30, 01:03
Medlem
Stället är en mardröm. Hade en bekant som var placerad där. Borde stängas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in