Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-19, 21:57
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinKurdia
Det är inte trollandet som diskuteras, det är vilka frågeställningar som censureras. Baserat på dom frågeställningar som får stå kvar, verkar det som att Flashback inte vill bli granskade.

Flashback är ett diskussionsforum. Flashback är du, jag och alla andra med användarkonto. Vad är det man skulle granska?

Frågan ”Är Flashback en trollfabrik?” Är totalt orimlig. Ett diskussionsforum som är öppet för alla kan inte ens sättas i ett sånt fack utan att det direkt blir totalt felaktigt. Således är papperskorgen rätt plats.
2024-05-19, 22:01
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoF538
Nej!
Eftersom det finns en sökfunktion.

Ok. Då är det kanske sökfunktionen som bör ses över och diskuteras. Trodde det handlade om att du inte tycker du kan få fram din åsikt i de befintliga trådarna på ämnet ”trollfabriker”.
2024-05-19, 22:01
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Flashback är ett diskussionsforum. Flashback är du, jag och alla andra med användarkonto. Vad är det man skulle granska?

Frågan ”Är Flashback en trollfabrik?” Är totalt orimlig. Ett diskussionsforum som är öppet för alla kan inte ens sättas i ett sånt fack utan att det direkt blir totalt felaktigt. Således är papperskorgen rätt plats.
Jag hänger inte med i din tanketåg, kan du utveckla?
2024-05-19, 22:07
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoF538
Varför får man inte diskutera trollfabriker på FB?

Vad gäller här egentligen?

Det går alldeles utmärkt att diskutera.

(FB) Förekommer det trollfabriker på Flashback, och isf i vilken utsträckning?

Att tråden ovan flyttades till Papperskorgen tidigare idag berodde på ett missförstånd, då det redan fanns en annan tråd på samma ämne. Se förklaring här.

admin
2024-05-19, 22:07
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinKurdia
Jag hänger inte med i din tanketåg, kan du utveckla?

En öppen plattform som är fri att använda av vem som helst kan inte anklagas för att vara en fabrik. Möjligtvis att en grupp användare beter sig som en trollfabrik, men det är något annat. Flashback Forum som plattform kan vara en trollfabrik lika lite som X eller Instagram.

Man får nog hålla isär begreppen på vad en trollfabrik faktiskt är. På Flashback Forum får man som användare trolla om man vill, men man måste hålla sig inom regelverket.
2024-05-19, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackObama
Det är helt uppenbart att Flashback flyttade tillbaka till Sverige för att Socialdemokraterna tagit kontrollen över forumet. De tror att det inte ska märkas, men det märks mycket tydligt på all censur här på fb. Det har ju blivit en del av sossarnas trollfabriker nu

Att allt fler sossar hittar hit är helt enkelt på grund av att forumet blivit mer accepterat över tid, även bland vanligt folk. Har ingenting med censur eller kontroll att göra.
2024-05-19, 22:14
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
En öppen plattform som är fri att använda av vem som helst kan inte anklagas för att vara en fabrik. Möjligtvis att en grupp användare beter sig som en trollfabrik, men det är något annat. Flashback Forum som plattform kan vara en trollfabrik lika lite som X eller Instagram.

Man får nog hålla isär begreppen på vad en trollfabrik faktiskt är. På Flashback Forum får man som användare trolla om man vill, men man måste hålla sig inom regelverket.
Jag tror vi diskuterar olika saker här. Jag pratar om vilka frågeställningar som får stå och inte stå. Det har inget med användare att göra, snarare hur modereringen går till.
2024-05-19, 22:21
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det går alldeles utmärkt att diskutera.

Att tråden ovan flyttades till Papperskorgen tidigare idag berodde på ett missförstånd, då det redan fanns en annan tråd på samma ämne. Se förklaring här.

admin

Verkar som ni missat mitt inlägg.
Det är fördelen med att vara admin. Man kan stänga trådarna när frågan blivit besvarad.
Det är tillåtet att diskutera trollfabriker på Flashback. Här är några exempel på trådar:

(FB) TV4:s Kalla fakta om SD:s trollfabriker
(FB) Sverigedemokraternas trollfabrik: finns den på riktigt?
(FB) Har Socialdemokraterna beordrat TV4 att försöka sänka SD inför EU-valet?

admin
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in